Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tower Pro MG-996R - jaki kąt obrotu ??

jacekhladysz 07 May 2010 20:58 2406 8
    jacekhladysz
    Level 12  
    Witam. Krótko i na temat: Jaki kąt obrotu ma serwo Tower Pro MG-996R .
    W sprawie serw jestem dość zielony. i czy ewentualnie można je przerobić aby miało +- 180 st?

Z góry dzięki za odpowiedź.
    Madrik
    moderator of Robotics
    Kąt ok 120* - po 60* na stronę. Standard.
    Po co ci tak wielki kąt ruchu serwa? Przerobić się da, ale wiąże się to ze zmianą potencjometru kontroli pozycji oraz usunięciem blokad mechanicznych.

Tylko, ze w zasadzie nie ma to sensu, to bez problemu, można zmienić przełożenie przekładni, między orczykiem serwa, a mechanizmem, tak by wydłuzyć mały ruch serwa. Wystarczy np. Listwa zębata, poruszana serwem i współpracująca z nią zębatka i mozesz mieć nawet kilka obrotów z tych 60*.
    Albo odpowiedni stosunek dźwigni. Krótka przy osi ruchu mechanizmu, długa przy serwie.
    OldSkull
    Level 28  
    +-180* nie zrobisz z tego względu, że nawet jeśli usuniesz blokadę, to potencjometr się "ukręci". +-120 (czyli w sumei 240) idzie zrobić, należy po obu stronach potencjometru dodać odpowiedni rezystor (szeregowo). Jaki? Obliczyć na podstawie rezystancji potencjometru i elektroniki lub dobrać doświadczalnie.
    stjerzy
    Level 2  
    Witam,
    Chcę podczepić się pod ten temat bo potrzebuję takie serwo zaadaptować do płynnego regulowania przepustnicą ale tu kąt obrotu to 90 stopni a odległość potencjometru od tej płytki ma wynieść około 3,5 m, czy taki układ jak na zdjęciu poradzi sobie z płynną regulacją w dwie strony ruchem przepustnicy gaźnika starszego typu?
    1 PAWEL
    Level 42  
    MG996R 13kg/cm (6V) nie podałeś potrzebach parametrów
    do sterowania gaźnikiem.
    Zbyt mało danych.
    Madrik
    moderator of Robotics