Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

RENAULT MEGANE 2000r. 1,4 16v problem z odpalaniem

missiu1 07 May 2010 21:40 11572 11
  • #1
    missiu1
    Level 10  
    Witam wszystkich i proszę o poradę posiadam samochód RENAULT MEGANE 1,4 16V
    z 2000 roku problem polega na tym że auto o długiego czasu tj. od roku miewa momenty że nie chce odpalić to jest rozrusznik kręci a silnik nawet nie piknie
    po kilku próbach jednak zaskoczy i wszystko jest ok zdarza się to różnie czasami codziennie a czasami raz w tygodniu ale bywały okresy kiedy nie zdarzało to się przez nawet miesiąc .Imobilajzer rozpoznaje kluczyk bo przestaje mrugać.Jednak na co zwróciłem uwagę to to że autko delikatnie i nieregularnie potrząsuje jakby na nierówną pracę silnika a obrotościomierz delikatnie lata na obrotach wszystko to się dzieje na postoju kiedy obroty są małe przy jezdzie nie odczuwam żadnych niepokojących zachowań.Czytałem gdzieś że może to być wina którejś cewki zapłonowej jednak nie wiem jak to sprawdzić gdyby ktoś z was mógłby mi podpowiedzieć jak to sprawdzić to byłbym wdzięczny.Bo przecież nie ma sensu wymieniać wszystkich czterech gdyby okazało się że to któraś cewka nawala.
    A może to nie cewka dlatego proszę was o pomoc bo nie ukrywam że czasami szlag mnie trafia kiedy się spieszę a auto nie chce odpalić.
  • #3
    missiu1
    Level 10  
    Iskrę sprawdziłem jest jeszcze sprawdzę ten czujnik wału korbowego sęk w tym że niemam pojęcia gdzie on się znajduje krótko mówiąc nie znam się dobrze na samochodach ale czasami dobrze jest się czegoś dowiedzieć może mi ktoś wskazać gdzie mam szukać tego czujnika wału.
  • #4
    robert7887
    Level 10  
    jak iskra jest , to czujnik zostaw w spokoju, teraz szukaj paliwa ...
  • #5
    missiu1
    Level 10  
    Z tym że jak przekręce kluczyk to słychać pompę czyli jest sprawna jak już odpali to tak jak pisałem wszystko gra i jedzie płynnie czyli paliwo dochodzi tak jak pisałem wcześniej robi to nie zawsze powiedzmy rano wychodze wszystko gra jadę do pracy i jest ok wychodzę z pracy i męcze się dziesięć minut żeby go odpalić w końcu odpala i jadę przyjeżdżam do domu i odrazu próba parę razy odpalam i działa tak miałem akurat dzisiaj.Wczoraj było wszystko ok a przed wczoraj rano nie chciał zapalić.więc widzicie nie dzieje to się za każdym razem.
  • #6
    jerzyf
    Level 23  
    Czujnik położenia wału znajduje się na połączeniu silnika ze skrzynią biegów, na górze nad miejscem gdzie znajduje się koło zamachowe i jest wielce prawdopodobne że to jego wina.
  • #7
    jerzyf
    Level 23  
    W Clio, które miałem z tym silnikiem też z 2000r dwukrotnie wymieniałem ten czujnik i objaw zawsze był identyczny. Na zimno zapalał bez problemu, ale na ciepłym silniku ponowne uruchomienie to zawsze była loteria, zapali czy nie zapali?. Po przestygnięciu znowu zapalał idealnie.
  • #8
    bpkon
    Level 10  
    hej, czy jest mozliwe zeby tego czujnika wogule nie bylo? benzyna megane 1.6 16V 2001r
    Dzieki.
  • #9
    Tedij
    Level 16  
    Jest.
    Mocowany dwoma śrubami "10".Potrzebny jest klucz nasadowy.
    Ten czujnik się po prostu brudzi.Przyczepiają sie do niego drobiny,opiłki itd.
    Trzeba go odkręcić ,przetrzeć szmatką i zamontować.
    Jak długo stoi (zimny) to odpala,bo brud opadnie.Po uruchomieniu wszystko fruwa i po zgaszeniu przykleja się do czujnika.Dlatego trzeba czekać jakiś czas ,aż znów brud opadnie.
    Wymiana skutkuje,bo wyciągamy brudny czujnik a wkładamy czysty:)
  • #10
    missiu1
    Level 10  
    Podszedłem sam do problemu ponieważ nikt nie umiał mi pomóc zadziałałem samodzielnie.Moje działanie polegało na przeczyszczeniu styków masowych komputera podpowiem tylko że mineło koło roku i ani razu auto mi nie odpowiedziało odpalenia uzyłem do tego wd40 wypsikałem całe złącza między komputerem a silnikiem ,złącza masowe wszystkie z możliwych pod maską i problem nagle zniknął.
    Polecam wszystkim proponuję jeszcze wyjąć bezpiecznik od immobilajzera na 5 minut przeczyścić go i po włożeniu go powinniśmy usłyszeć krótki pip.U mnie to pomogło i działa do dzisiaj powodzenia.
  • #12
    SP8JZ
    Level 33  
    missiu1 wrote:
    wypsikałem całe złącza między komputerem a silnikiem ,złącza masowe wszystkie z możliwych pod maską i problem nagle zniknął
    A ja znalazłem zaśniedziły styk i kiedy go dociskałem silnik zdychał.
    Zrobiłem porządek nie tylko z końcówką, ale z całym złączem i nie muszę zamieniać kasy, którą zarobiłem na wizytówkę pomocy drogowej.