Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 1.4 HDI 2002 r. nie odpala

07 Maj 2010 22:57 15514 9
  • Poziom 9  
    Witam, mam problem z wymienionym w temacie przebłyskiem geniuszu francuskich inżynierów. Przyciągnięto mi go na sznurku do odpalenia, siedzę przy nim już 3 dni i właściwie skończyły mi się pomysły, więc proszę o jakieś podpowiedzi.
    Właściciel twierdzi że zabrakło mu paliwa, dolał z kanistra, bez problemu go odpalił przejechał 300 m, samochód zaczął poszarpywać aż w końcu zgasł i nie odpalił do dziś.

    Moduł sterujący to Bosh ECD16C 8HX...
    Testuje go Launchem x431 - błędów w silniku - zero
    Co wiem na 100%:
    -Pompki wstępnej w paku nie posiada
    -W baku ropa 1/2 zbiornika
    -Pompa CR nie zapowietrzona i podaje ciśnienie 290 - 300 Bar (norma)
    -W BSI niema błędów i jak wchodzę w immo ecm jest odblokowany i czyta klucze.
    -Jak potraktuje chama plakiem to zaczyna gadać
    -Nie podaje impulsów na wtryskiwacze, na każdym cylindrze jest 0mg/impuls, sprawdziłem to także przy samych wtryskiwaczach miernikiem.

    -Gdy samochód stoi na zapłonie synchronizacja wałków jest na TAK, ale gdy tylko zacznę kręcić zmienia się na NIE, co by wskazywało na uszkodzenie któregoś czujnika, poszedłem tym tropem i wymieniłem oba czujniki wałka i wału na nowe firmy HELLA, lecz synchronizacja dalej jest na NIE. Co wskazywało by na przestawiony rozrząd, ale rozrząd sprawdzałem 2 krotnie wał i wałek na blokady wszystko jest idealnie nawet pokrywa się ze starymi znakami jakiegoś mechanika co przy wymianie narysował. Kliny na kołach także nie są pościnane.
    Próbowałem także zmieniać czujniki jeden stary + jeden nowy na wypadek jak by mi uszkodzony sprzedali (bywa).

    Przewody od czujników sprawdzone od samej wtyczki do wtyczki w Kalkulatorze (sterowniku)

    Z dziwniejszych rzeczy jakie zauważyłem to:
    -Temperatura powietrza zasysanego mierzona na przepływomierzu to 215 stopni C. nawet po odłączeniu przepływomierza taka temp. się utrzymuje.
    -W elektronice wtrysku (taki dział) jest pozycja "Engine Status" i zamiast wartości są "???"
    -W małej skrzynce, z tyłu komory silnika po prawej stronie, stojąc przodem do silnika znajdowały się 2 przekaźniki i 2 bezpieczniki 40 A, jeden z bezpieczników był spalony to go wymieniłem, ale nie mogę dojść od czego był.
    -Jak w immo biorę strumień danych jest lista 5-ciu zsynchronizowanych kluczy,
    Pierwszy jest zawsze na TAK, Drugi Jest na Tak ale tylko gdy jest wyłączony zapłon po włączeniu zapłonu zmienia status na NIE, Trzeci zmienia się na tak po włożeniu kluczyka obojętnie którego, czwarty i piąty jest zawsze na NIE.

    Coraz bardziej zaczynam podejrzewać kalkulator ale nie che inwestować 400 zł w ciemno.

    Czy może ktoś ma jakieś sugestie?

    ps. sory za błędy składniowe ale dla mnie liczy się informacja a nie po*&$ o Szopenie.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 26  
    spróbuj zapisać klucze od nowa
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Niestety nie posiadam pinu Immo, a Launch inaczej nic nie zrobi. No chyba że się mylę.
  • Poziom 21  
    Jak sprawdzałeś to ciśnienie pompy?
  • Poziom 9  
    Ciśnienie sprawdzałem na Launchu, w Informacjach wtrysku jest zakładka cinienia na listwie, podczas kręcenia rozrusznikiem wacha sie miedzy 290 a 305 Bar. Oczywiście jak nie kręce spada do 0.
  • Poziom 21  
    Sprawdź jeszcze co się dzieje w przelewach wtrysków.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Może banalne ale zobacz co gość nalał bo może benzyna jest wlana ja tak ostatnio miałem a klient się kłócił w zaparte że nie nalał benzyny

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Kolega nie ma pojęcia co pisze i gdzie, może zmieni sobie forum? Pisownia skandaliczna! Ostrzeżenie.

  • Poziom 9  
    Kolega wyżej miał rację, w baku była ropa pół na pół z wodą.
    Filtry pompa i cala reszta zalana była czyściutką wodą, w baku woda osiadła na spodzie dlatego od góry widziałem czyściutką ropę.
    Wyczyściłem cały układ, zalałem świeżą ropa, odpowietrzyłem i samochód odpalił, na początku kaleczyła ale wszedł na normalne wolne obroty, pochodził 2 minuty i jak zgasł tak do tej pory nie mogę go odpalić. Ropa 100 % jest już czyściutka, teraz jak kręcę to zaczyna łapać ale tak jak by na pojedynczy wtryskiwacz. Czy możliwe że wytworzyła się rdza w układzie i zapchało wtryskiwacze, lub zatarło je przez obecność wody? Samochód miał wodę ponad miesiąc bo tyle go ciągano po warsztatach. Zapowietrzenie już wykluczyłem no chyba że jest powietrze w rurkach wtrysku.

    A co do braku synchronizacji o którym pisałem wyżej to, synchronizacja sie pojawia dopiero po odpaleniu a nie przy kręceniu.

    Ma ktoś może sugestie co się k*** stało ?
  • Poziom 21  
    Jeśli tak to miało miejsce to przynajmniej jeden jek nie więcej rozpylaczy masz do wymiany. Pozakładaj w miejsce przelewów przezroczyste rurki, włącz rozruch na chwilę i zobacz, w których przelewacz jest więcej paliwa niż w pozostałych. W tych wtryskach wymień końcówki rozpylacza i po problemie.
  • Poziom 11  
    Witam jak moderator niema pojęcia o robocie i przyczynach to niech bzdur nie pisze tylko należało by napisać krótkie słowo przepraszam.A nie na czerwono świecić napis bo liczy się wiedza a nie pisownia ale co tam są stołki i taborety.Wracając do tematu to wtryski do czyszczenia lub do kubła i z pompą bym też zawalczył ale wszystko może ruszyć po zalaniu do środka WD40 tylko trzeba rozebrać.Nie masz co go palić tylko do roboty pozdrawiam i życze powodzenia