Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Drukarka Canon - nie drukuje

zfChaos 08 May 2010 19:48 26451 19
  • #1
    zfChaos
    Level 10  
    Mam pewien problem, nad którym męczę się od rana.
    Mam drukarkę (Canon Pixma MP250), która nie chce współpracowac z laptopem (ASUS, Win Vista). Drukarka była sprawdzana na innym komputerze i chodzi bez zarzutów (też laptop, Win Vista). W laptopie wszystko wygląda w porządku, port również (działa nawet skanowanie do komputera!), ale jeżeli chcę coś wydrukowac, wyskakuje taki komunikat:
    Drukarka Canon - nie drukuje
    Czekałem, ale to nic nie dawało. W oprogramowaniu wyświetla się: Drukarka nie odpowiada, a po anulowaniu wydruku wszystko wraca do normy. Oprogramowanie było reinstalowane kilka razy- bez rezultatu. Wyczytałem, że może by to wina wyłączenia usługi- MPService - ale ja takiej nie mam.
    Nie wiem co robic, wyczerpały mi się wszystkie pomysły.
  • #3
    zfChaos
    Level 10  
    Niestety nie pomogło. Podkreślam, że na innym komputerze nie ma problemów.
  • #4
    konmaj
    Printers specialist
    Czy drukarka jest w ogóle wykrywana przez laptopa, po odłączeniu i podłączeniu z powrotem kabla USB?
  • #5
    zfChaos
    Level 10  
    W Panelu sterowania tak (ikona robi się "blada" po odłączeniu i wraca do normy po podłączeniu), ale nie wyskakuje żaden inny komunikat.
  • #6
    konmaj
    Printers specialist
    A czy na tym laptopie nie była czasem zainstalowana (ciągle obecna w oknie "Drukarki i faksy") inna drukarka?
  • #7
    kysu
    Level 20  
    A może banalny problem, że drukarka jest w trybie OFFLine? i trzeba ją przełączyć w tryb on-line ? (prawy klawisz myszy w na drukarce i wybrać "użyj drukarki on-line" )
  • #8
    zfChaos
    Level 10  
    Drukarka pracuje w trybie online.
  • #9
    konmaj
    Printers specialist
    Czy sterowniki były odinstalowane i zainstalowane ponownie?
  • #10
    kysu
    Level 20  
    Masz zainstalowany "Canon Windows Utility My Printer", jeśli tak to jakie podaje informacje o stanie drukarki?
  • #11
    zfChaos
    Level 10  
    konmaj wrote:
    Czy sterowniki były odinstalowane i zainstalwane ponownie?

    Wielokrotnie.
    kysu wrote:
    Masz zainstalowany "Canon Windows Utility My Printer", jeśli tak to jakie podaje informacje o stanie drukarki?

    Pisze, że Drukarka jest podłączona, zaraz zmienia się na Zbieranie informacji o drukarce, Tworzenie danych drukowania, pojawiają się nowy plik w kolejce do drukowania (Status Inquiry), zaraz potem ten komunikat co w pierwszym poście, My Canon wyświetla Drukarka nie odpowiada, po czym wszystko idzie od początku.
  • Helpful post
    #12
    konmaj
    Printers specialist
    Może coś jest nie tak z konfiguracją kontrolera USB w tym komputerze? Jeśli to możliwe, sugerowałbym podłączenie, zainstalowanie i sprawdzenie działania innej drukarki pod USB.
  • #13
    kysu
    Level 20  
    Będę uparty i zaproponuję podłączenie drukarki przez "kolejny" kabel USB - taki by był na 100% zgodny ze specyfikacją USB2.0 - na rynku jest wiele kabli nie spełniających norm spec. USB2.0 !
    Pozdrawiam.
  • #14
    zfChaos
    Level 10  
    Sprawdzałem kolejny kabel USB- problem występuje nadal.
    konmaj, zainstalowałem drugą drukarkę (HP) i również nie poszła. Zadanie drukowania znika samoczynnie...
    Masz rację, musi byc jakiś problem z ustawieniami kontrolera USB, tylko jak go rozwiązac?
  • Helpful post
    #15
    konmaj
    Printers specialist
    W takim przypadku zacząłbym od wejścia do Menadżera Urządzeń, usunięcia stamtąd wszystkiego (polecenie "Odinstaluj"), zainstalowania tego od nowa (polecenie "Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu") i ewentualnie przeinstalowania sterowników USB przy pomocy płyty ze sterownikami do laptopa. Tylko nie wiem do końca, czy dobrze radzę, bo ja używam Windows XP. Chyba, że szwankuje tylko jeden port USB - rozumiem, że podłączałeś drukarkę również do innego portu i było to samo?
  • #16
    zfChaos
    Level 10  
    Tak.
    Mam usunąc wszystkie pozycje z menu Kontrolery uniwersalnej magistrali szeregowej?
    U mnie wygląda to tak (mam 3 USB w laptopie):
    Drukarka Canon - nie drukuje
  • #17
    konmaj
    Printers specialist
    Kurcze, dużo tego ;) Najlepiej niech jeszcze doradzi ktoś bardziej obeznany z Vistą.
  • #18
    zfChaos
    Level 10  
    To może narazie zainstalowac najnowsze sterowniki do USB?
  • Helpful post
    #19
    konmaj
    Printers specialist
    Można spróbować - z pewnością nie zaszkodzi :D
  • #20
    zfChaos
    Level 10  
    Przeinstalowałem sterowniki i wszystko DZIAŁA!
    W 100% zasługujesz na tytuł: Spec od drukarek
    Jeszcze raz wielkie dzięki.