Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa b 1.0 12v gaśnie po odpaleniu

08 Maj 2010 23:15 11476 15
  • Poziom 9  
    Ostatnio moja corsika dusiła się że ledwo ruszałem ze świateł. Pojechałem do elektryka posprawdzał egr nawet go zaślepił, zmienił świece, sprawdził moduł i wreszcie wymienił czujniki. Niby corsa się już nie dusi. Ale teraz gdy odpalam autko i od razu chce jechać to jakoś nierówno chodzi i spada moc tak że gaśnie, a gdy chce dodać gaz to wcale nie ma mocy. Teraz robię tak ze po odpaleniu czekam chwilkę i gdy silnik zacznie równo chodzić wtedy dopiero ruszam w trasę. I wydaje mi się, że po pobycie u mechanika moje autko ma mniejszego kopa tzn wolniej rusza ze świateł nieraz do tego stopnia, że zanim się rozpędzę to ze dwa auta już mnie wyprzedzą. Co to może być?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przyczyn kilka, z zapchanym katalizatorem i pompą paliwa na czele. Może pojedziesz do kogoś kto zerknie w parametry pracy silnika?
  • Poziom 9  
    Żeby to sprawdzić to chyba musi być elektromechanik? Czy wystarczy zwykły mechanik?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Elektromechanik lub mechanik diagnosta.
  • Warunkowo odblokowany
    Odczyt błędów z kompa.
    Kontrolka chek się świeci?
    Niepotrzebnie zaślepiał ten EGR.
    Ja bym postawił jeszcze na przepływomierz ale najpierw odczyt błędów z komputera.
  • Poziom 9  
    Kontrolka się nie świeci. Po tym jak autko się dusiło to teraz tego nie czyni. Ale gdy odpalam rano to silnik nierówno pracuje i autko gdy nie dodam gazu to gasnie. I słaby ma start. Później już gdy odpalam następny raz w tym samym dniu to auto już nie gasnie i silnik pracuje normalnie.
  • Warunkowo odblokowany
    Wygląda na przepływomierz.
    Miałem to samo w swojej corsie.
    Też kazali zaślepić EGR-a, zrobić remont silnika a ostatni fachowiec rozłożył ręce.
    Sam doszedłem do tego. Trzeba też rozebrać i wyczyścić przepustnicę z nagaru.
  • Poziom 2  
    Witam,
    Ja mam podobny problem - corsa b 1,2 16v silnik x12xe. Na zimnym silniku podczas pierwszego odpalania auto prawie zawsze gaśnie i obroty spadają do zera. Dopiero gdy go przegazuje po chwili jest zdolny do jazdy. Podczas drugiej jazdy tego samego dnia problem znika (jedynie obroty delikatnie spadają podczas ruszania). No i jak chce przyśpieszyć to mimo naciskania gazu efektu czasami nie ma..
    Czytając fora przeczytałem, że najczęściej jest to wina przepływomierza powietrza lub zaworu egr.
    Zawór zaślepiłem i.. nie zauważyłem różnicy..
    Natomiast jeśli chodzi o przepływomierz wyczytałem, że sprawdzić go można w taki sposób, że odpina się wtyczkę na zapalonym silniku i sprawdza obroty. Jak są wyższe to znaczy, że przepływka do wymiany. I u mnie faktycznie jak wypiąłem wtyczkę na zapalonym silniku obroty wzrosły. Jednak gdy już nacisnąłem gaz to prawie go zgasiłem (tak jakby nie miał paliwa). Czy to jest normalne?
  • Poziom 42  
    Normalnie to oddaje się auto do naprawy, a nie normalnie to czyta się forum i wymienia co popadnie...
  • Poziom 16  
    autoas napisał:
    Normalnie to oddaje się auto do naprawy, a nie normalnie to czyta się forum i wymienia co popadnie...


    A co ręka świerzbi że kasiorki nie będzie? Nie chcesz to nie czytaj, zaniżasz tylko poziomi.
  • Poziom 42  
    A co chcesz wiedzieć bez badania,..... wymieniaj co popadnie, a jak ci ktoś odpowie, że to przepływka i się pomyli to co zrobisz, będziesz biadolił, że już kasy nie masz na dalsze eksperymenty
  • Poziom 16  
    autoas napisał:
    A co chcesz wiedzieć bez badania,..... wymieniaj co popadnie, a jak ci ktoś odpowie, że to przepływka i się pomyli to co zrobisz, będziesz biadolił, że już kasy nie masz na dalsze eksperymenty


    To samo powie Ci mechanik i co? Weźmie kasę i zostaniesz z palcem w de.
  • Poziom 42  
    cyclone4 napisał:
    To samo powie Ci mechanik i co? Weźmie kasę i zostaniesz z palcem w de.

    Czy ty siebie rozumiesz, bo ja ciebie nie...
  • Poziom 2  
    Chodzi właśnie o to żeby nie wymieniać wszystkiego co popadnie, lecz tylko to co jest uszkodzone. Dlatego w pytaniu było jak rozpoznać uszkodzony przepływomierz i objawy które mam. Czytałem, że wypina się gniazdo i sprawdza obroty - u mnie wzrosły. Jeśli chodzi o mechaników to odwiedziłem kilku i każdy mówił co innego.. mimo, że robił badania i podpinał do komputera.. Wg nich powinienem już pół auta wymienić.. Odpowiem od razu na prawdopodobna odpowiedz kolegi autoas: poszukaj dobrego mechanika - odpowiem: na drzwiach od warsztatu każdy ma tak napisane, lecz sprawdzenie każdej stacji czy to prawda będzie droższe niż wymiana pół auta. Wiec wole sam posprawdzać co nie gra, bo przynajmniej nie będę płacił za zdobycie doświadczenia kolejnego mechanika.

    @autoas: Twoja odpowiedź tylko zaśmieca to forum. Naucz się czytać ze zrozumieniem i jak nie umiesz odpowiedzieć to nie odpowiadaj.
  • Poziom 42  
    pool-85 napisał:
    Czytałem, że wypina się gniazdo i sprawdza obroty - u mnie wzrosły.

    Dkładnie tak, wymieniaj...