Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czyszczenie silnika przed wymiana oleju jaki preparat?

09 Maj 2010 11:53 26852 16
  • Poziom 15  
    Witam, w silniku mercedesa w124 3.0d zamierzam wymienić olej, długo nie był wymieniany i w środku zrobił się syf, przed wymianą chciałbym wypłukać cały ten żużel, który się już tam nagromadził spuścić olej i zalać nowy. Jaki preparat moge użyć do rozpuszczenia tego całego brudu?

    dzieki i pozdrawiam!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie polecam takich metod, rozszczelnisz silnik. Lepiej wymienić wcześniej następny olej. Nie napisałeś na jakim oleju jeździsz?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    hmm z tym rozszczelnieniem to rzeczywiście nie ma co ryzykować... leje BP Vanellus 15 w 40

    ok wyczyszczę miskę itd, a co jeśli chodzi o wał i resztę elementów?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To lej i śmigaj. Nic nie czyść. Następny sobie wcześniej wymień.
  • Poziom 11  
    płukanie silnika tylko może mu zaszkodzić w tym wieku silnik może mieć różne nieszczelności jak również wypracowane elementy . To wszystko jest zawsze "uszczelnione" wszelkiego rodzaju nagarem eksploatacyjnym i wypłukanie go może spowodować strat e ciśnienia czy wycieki. Miski też nie ruszaj a jedynie nie zapomnij aby za wymianę wziąć się na gorącym silniku gdyż taki olej spłynie lepiej
  • Poziom 26  
    Panowie, oczywiście że wszelkim preparatom dziwnych firm i dziwnej maści mówimy stanowcze nie. Zapomnieliście o jednym, jak już ktoś się uprze na "płukanie" silnika, zawsze można zastosować najtańszy olej, rozgrzać kilkukrotnie silnik, spuścić i zalać właściwy. Niewiele to pomoże, w niczym też nie zaszkodzi.
  • Poziom 11  
    Ja po takim płukaniu silnika preparatem miałem silnik do wymiany.
    NIE POLECAM.
  • Poziom 11  
    W powyższy post nie chce mi się wierzyć. Może bym uwierzył gdybym zobaczył dowody i na przykład zdjęcia, jakiś dokładniejszy opis sytuacji... SILNIK DO WYMIANY to tylko puste słowa.
    A reszta ludzi mityczne bzdury wypisuje.
    Załączam materiał o olejach, jeżeli komuś nie chce się czytać całego, niech przeczyta wstęp i zakończenie.
    Ja u siebie dzisiaj wymieniłem olej z pół syntetyka na syntetyk, a o płukance też pomyślę przed następną wymianą.
  • Poziom 15  
    A czy ktoś tutaj twierdził że półsyntetyk ma gorsze właściwości płuczące od syntetyka? W temacie chodzi o płukanie po długo nie wymienianym mineralnym. A w tym przypadku przedmówcy mają rację.
  • Poziom 11  
    Może niepotrzebnie napisałem co zrobiłem lub co mam zamiar zrobić w aucie, więc napiszę raz jeszcze:

    Proszę przejrzeć załącznik - wstęp i zakończenie, jeśli nie wystarczy - cały załącznik, jeśli dalej nie wystarczy, wejść na motor-talk.de

    Długo to znaczy ile ? Szkoda że tego nie wiemy.
  • Moderator Samochody
    Mogę podać kilka przykładów z własnej praktyki, nie poprę zdjęciami, bo nie mam, musicie mi uwierzyć na słowo:
    Stary ford taunus, silnik V4, jeździł na selectolu (lata '80) po wlaniu selectol special (z dodatkami płuczącymi) po paru km od wymiany zapaliła się kontrolka od ciśnienia i już nie zgasła, brak panewek.

    Porsche 924 (silnik z VW LT) po wymianie z castrola GTX (białego) na półsyntetyk penzoila, zaczęła świecić kontrolka ciśnienia na wolnych obrotach .

    Astra f, jakiś C14NZ albo C16NZ, wymiana mineralnego na półsyntetyk, po tygodniu przyjechała bo leje ciurkiem ze wszystkich simmeringów w silniku (syskie cy ;) )

    Przyciągnęli mi kiedyś Volvo 440 (silnik benzyna, chyba z VW, nie pamiętam) z urwanym paskiem rozrządu, klient nie wymieniał oleju mineralnego bardzo długo, popychacze zakleiły się smołą tak, że urwało pasek i naprawdę mocno się zapociłem zanim je wyrwałem z głowicy
  • Poziom 11  
    OK czyli nie dbając w ogóle o auto, jeżdżąc na mineralnym 2x więcej niż zalecane - tworzy się nagar/syf i silnik po wymyciu/wymianie na lepszy olej nie nadaje się już do użytku.
  • Poziom 39  
    a ja proponuję dolać trochę MIXOLU do benzyny (50-100g na 50l) i tak pojeździć aż z paliwem przeleje się cały litr tego oleju przez silnik a potem opisać efekty na forum hehehehe
  • Poziom 1  
    Panowie o czym wy piszecie jakie preparaty jakie oleje ?
    Ok jest możliwość przepłukania olejem tańszym ale to sie stosuje jak masz nie zabardzo zabrudzony silnik bądz po kilku wymianach oleju.
    Ale jesli chodzi o dokładne czyszczenie silnika to tak jak powiedział kolega wczesniej kupujesz uszczelke pod miske i pokrywe klawiatury rozbierasz te dwa elementy i płuczesz zwykła ropą pod cisnieniem jeśli miałeś bardzo zabrudzony olej to niestety czyszczenie pompy olejowej potem możesz wlać tani olej niech autko popracuje na wolnych obrotach kilkadziesiat minutek spuszczasz olej i masz swieży i czysty silnik.
    A co do panewek jaki silnik funkcjonuje na panewkach z nagaru chyba ze skrzyniami automatycznymi wam sie pomyliło a jesli pokaża sie jakies usterki to lepiej ze teraz a nizeli w trasie i np przy wysokich obrotach.
    Ja w taki sposób czyszciłem silnik AUY jak turbina mi sie rozleciała i dostały sie opiłki aluminium do silnika chodzi ekstra
  • Poziom 1  
    Tec2000 Engine Flush z tec2000pl polecam. Super usuwa pozostałości po oleju, osady i te wszystkie zanieczyszczenia z silnika. Stosuje się go przy wymianie oleju. Naprawdę robi super robotę!
  • Poziom 37  
    A ja dla odmiany kilka miesięcy temu wyczyściłem silnika 1.4 Fiata poprzez dolanie oleju napędowego do starego oleju w ilości około 2 L. Silnik po uruchomieniu pracował około 5 minut potem całość zlałem, następnie nalałem świeżego oleju i silnik działa bez zarzutu. Nic się nie rozszczelniło, mimo iż przebieg wynosi już ponad 250 tyś km.
    Ten zmieszany z ropą olej był nieprawdopodobnie zanieczyszczony. Obecnie olej jest czysty. Więc ten zabieg dobrze oczyścił wnętrze. Rzecz jasna, są fabryczne płukanki i można na nich bazować. Niemniej jednak one są także pewną frakcją oleju napędowego czy nafty.

    Z drugiej zaś strony, kolegi pojazd z silnikiem Diesla i z DPF stale jeździ na mieszaninie oleju silnikowego z olejem napędowym, bo ten jego DPF powoduje przyrost poziomu oleju silnikowego.
    Naprawdę wierzycie w to, że dolanie 200 ml płukanki do silnika może rozszczelnić silnik? Jeżeli tak jest, to należy uznać, że w takim silniku jedyną uszczelką poszczególnych mechanizmów jest nagar i szlam silnikowy.