Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zbudować pojazd zdalnie sterowany, początkujący

09 Maj 2010 14:19 4013 11
  • Poziom 13  
    Jestem początkujący i mam do was pytanie i prośbę o pomoc. Czy mogli byście mi podać to co powinienem wiedzieć z wiedzy żeby zbudować pojazd radio control. Z elektroniki wiem trochę ( co to rezystor dioda LED)
  • Poziom 15  
    Ja bym Ci proponował wejść w świat mikrokontrolerów, kupić 2 gotowe transcieviery na 433MHz i w ten sposób to zrealizować. Masz wtedy możliwość dwustronnej komunikacji z pojazdem a ilość kanałów jest nieograniczona:) Dodatkowo na mikrokontrolerach można zrealizować wiele innych ciekawych projektów i warto posiadać takową wiedzę. Takie jest moje zdanie, może to z tego względu że nigdy nie lubiłem elektroniki analogowej;d
  • Poziom 13  
    A co to te trans.....
  • Pomocny post
    Moderator Robotyka
    maciekc11 napisał:
    Jestem początkujący i mam do was pytanie i prośbę o pomoc. Czy mogli byście mi podać to co powinienem wiedzieć z wiedzy żeby zbudować pojazd radio control. Z elektroniki wiem trochę ( co to rezystor dioda LED)

Jak chodzi ci o sam pojazd, to raz, że nie jest to tania impreza to większość podzespołów jak nadajniki, odbiorniki, regulatory silniki itd. jest ogólnie dostępna w handlu. Dobry model można już kupić, lub złożyć za ok. 400zł.
    Oprócz tego trzeba się znać co nieco na mechanice i materiałoznastwie i liznąc co nieco fizyki. Najlepiej wówczac wejść na któryś z vortali o modelarstwie RC i poczytać - mają tam zwykle wszystko co trzeba dla poczatkujących przyklejone i gotowe do poczytania.

Jeżeli natomiast chcesz samodzielnie robić elektronikę, to bez głębszych studiów i to nie tylko mikrokontrolerów, niewiele zdziałasz. Musisz po prostu Zacząć czytać wszystko co się wiąże z tematem.