Witam ponownie
Mam kilka pytań odnośnie działania hamulców w LAGUNIE I 1994 r B56A 90KM.
Miałem problem z pedałem hamulca - jest miękki nie ma dobrego hamowania wygląda jak zapowietrzony, ale mimo odpowietrzania nie pomaga nic. Zauważyłem że trzyma lewy tylny cylinderek, czy możliwym jest że stąd właśnie kłopot z miękkością pedała hamulca? Czasem zdarza się że jego stan się poprawia i jest normalnie, łapie jak mi się zdaje wysoko i hamuje bez problemów ale - wczoraj znów problemy i zauważone blokowanie hamulców z tyłu. Na tylnej osi są także tarcze, nieco już zużyte. Klocki przód i tył wymieniane w sierpniu, tarcze przód OK. Wymieniona pompa hamulcowa - wstawiona repraturke i tutaj pierwsze zdziwienie - pompa ATE a średnica tłoczków 23,8 jak w BDX/BOSCH, teoretycznie powinno być 22,2. Na wyłączonym silniku jak nacisnę kilka razy hamulec robi się twardy, początkowo miękki. Wiem że muszę wymienić cylinderek, chociaż jeśli dobrze zrozumiałem mechanik zalecił wymianę całego zacisku... jest sens? O systemie ABS nie chce truć bo też gdzieś czasem przerywa, mimo wyczyszczenia wszystkich styków...
Poradźcie co może być przyczyną miękkiego pedała hamulca, czy jest sens wymieniać cały zacisk, czy tylko cylinderek, bo mam namieszane w czaszce a zwykle wymieniałem jedynie cylinderek?
Mam kilka pytań odnośnie działania hamulców w LAGUNIE I 1994 r B56A 90KM.
Miałem problem z pedałem hamulca - jest miękki nie ma dobrego hamowania wygląda jak zapowietrzony, ale mimo odpowietrzania nie pomaga nic. Zauważyłem że trzyma lewy tylny cylinderek, czy możliwym jest że stąd właśnie kłopot z miękkością pedała hamulca? Czasem zdarza się że jego stan się poprawia i jest normalnie, łapie jak mi się zdaje wysoko i hamuje bez problemów ale - wczoraj znów problemy i zauważone blokowanie hamulców z tyłu. Na tylnej osi są także tarcze, nieco już zużyte. Klocki przód i tył wymieniane w sierpniu, tarcze przód OK. Wymieniona pompa hamulcowa - wstawiona repraturke i tutaj pierwsze zdziwienie - pompa ATE a średnica tłoczków 23,8 jak w BDX/BOSCH, teoretycznie powinno być 22,2. Na wyłączonym silniku jak nacisnę kilka razy hamulec robi się twardy, początkowo miękki. Wiem że muszę wymienić cylinderek, chociaż jeśli dobrze zrozumiałem mechanik zalecił wymianę całego zacisku... jest sens? O systemie ABS nie chce truć bo też gdzieś czasem przerywa, mimo wyczyszczenia wszystkich styków...
Poradźcie co może być przyczyną miękkiego pedała hamulca, czy jest sens wymieniać cały zacisk, czy tylko cylinderek, bo mam namieszane w czaszce a zwykle wymieniałem jedynie cylinderek?