Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Telewizor kineskopowy na allegro

10 Maj 2010 10:00 2694 9
  • Poziom 7  
    Witam Was drodzy forumowicze:) Mam pytanie odnośnie zakupu telewizora kineskopowego 32 cale na allegro. Czy jeśli przesyłka jest dobrze zabezpieczona, to może mimo wszystko jej się coś stać? Jak to jest z telewizorami?? Są bardzo wrażliwe na transport?? Zależy mi na takim sprzęcie w okolicach 500 złotych, ale trochę obawiam się i nieuczciwych sprzedających i firm kurierskich... Miał ktoś podobny problem???
  • Poziom 22  
    To jest loteria, ale należy uważać na tego tupu sprzęt podczas transportu.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 36  
    Sprawdź towar w obecności kuriera i po problemie.
  • Poziom 22  
    Patrząc na komentarze, moim zdaniem można ryzykować.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 36  
    Pasquallo napisał:
    ajpier napisał:
    Sprawdź towar w obecności kuriera i po problemie.


    Nie wiem czy jakiś kurier zgodzi się czekać, aż podłącze tv... no i nie wszystkie wady da się wyłapać... słyszałem o trefnych geometriach obrazu, etc.

    Konkretnie myślałem nad czymś takim: http://allegro.pl/item1022353027_sony_32_100_hz_wega_bbe_wysylka_gratis.html

    Kogo obchodzi czy się kurierowi śpieszy czy nie. To jest jego obowiązek czekać a ty ręczysz zgodność sprzętu swoim podpisem. Też mi przywieziono telewizor i musiał czekać aż sprawdzę.
  • Poziom 22  
    ajpier - ma racje, kurier ma obowiązek poczekać aż sprawdzisz towar. Gdyby coś pyskował to się tym nie przejmuj, im zawsze się śpieszy.

    Pozdrawiam!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    Nom, ale z drugiego końca polski też nie mam zbytnio jak go sobie odebrać.
  • Poziom 12  
    ajpier napisał:

    Kogo obchodzi czy się kurierowi śpieszy czy nie. To jest jego obowiązek czekać a ty ręczysz zgodność sprzętu swoim podpisem. Też mi przywieziono telewizor i musiał czekać aż sprawdzę.


    livex21 napisał:
    ajpier - ma racje, kurier ma obowiązek poczekać aż sprawdzisz towar. Gdyby coś pyskował to się tym nie przejmuj, im zawsze się śpieszy.


    Wg. mnie nie macie racji. Nie jestem kurierem za to robię dużo zakupów za pomocą firm kurierskich i powiem Wam, że jak większość ludzi mieszacie pojęcia i wymagacie to co Wam się nie należy w określonej sytuacji. Proponuję trochę poczytać a później się wypowiadać, na początek może to trochę rzuci światła na sprawę ( z innego forum):

    Cytat:
    Nie istnieje przepis prawa (poza nielicznymi wyjątkami), który uprawniałby
    odbiorcę do żądania sprawdzenia zawartości paczki przed jej odbiorem. Z
    przepisów kodeksu cywilnego i ustawy Prawo przewozowe wynika zasada, iż do
    momentu odbioru paczki, za jej uszkodzenie odpowiada firma przewozowa.
    Odpowiedzialność przechodzi na adresata przesyłki dopiero w momencie jej
    odbioru, a więc w chwili podpisania odbioru. W takim wypadku odbiorca jest
    zobowiązany do ewentualnej zapłaty za przesyłkę (przesyłka za pobraniem). I
    dopiero w tym momencie może otworzyć przesyłkę. Kurier może - na prośbę
    kupującego -umożliwić sprawdzenie przesyłki w swojej obecności, ale dopiero po
    podpisaniu odbioru przesyłki. Nie jest to też jego obowiązkiem, a jedynie może
    wynikać z grzeczności. Trudno wymagać bowiem od firmy przewozowej, aby
    umożliwiała otwarcie przesyłki w sytuacji, gdy odpowiedzialność za jej
    uszkodzenie ciąży na niej. W takim jednak wypadku przesyłka zostaje u adresata i
    jest on zobowiązany do zapłaty wszelkich kosztów wynikających z umowy przewozu.
    W przypadku stwierdzenia uszkodzeń po otwarciu przesyłki, należy spisać
    protokół. Podobnie należy postąpić, gdy przesyłkę otwarto później - pod
    nieobecność kuriera. Należy w takim wypadku zgłosić niezwłocznie - nie później
    jednak niż w terminie 7 dni od dnia odbioru przesyłki - uszkodzenie zawartości
    paczki firmie przewozowej.

    Istnieje jednak wyjątek od tej zasady. Mianowicie w sytuacji, gdy przesyłka ma
    oznaki naruszenia, adresat ma prawo żądać otwarcia przesyłki w obecności kuriera
    i to jeszcze zanim podpisze jej odbiór. Możliwość taka wynika z art. 74 ust. 1
    ustawy prawo przewozowe. Przepis ten stanowi także, iż "przewoźnik wykonuje te
    czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest
    naruszona". Z tego ostatniego stwierdzenia wynika, że kurier ma obowiązek dokonać
    protokolarnego otwarcia przesyłki w obecności adresata, na każde jego żądanie
    uzasadniane naruszeniem przesyłki. Co więcej, stwierdzenie odbierającego
    przesyłkę, iż według niego jest ona naruszona, jest dla kuriera wiążące. Innymi
    słowy, jeśli adresat żąda otwarcia przesyłki z powodu jej naruszenia, kurier ma
    obowiązek umożliwić otwarcie przesyłki. W takim wypadku należy spisać protokół
    otwarcia przesyłki i to niezależnie od tego, czy stwierdzono wystąpienie szkód.

    Wskazać jednak należy na treść ust 5 ww. artykułu, który brzmi: "Jeżeli
    ustalenia protokolarne, podjęte na żądanie uprawnionego, nie wykażą szkody w
    przesyłce albo wykażą jedynie szkodę stwierdzoną już uprzednio przez
    przewoźnika, uprawniony ponosi opłaty określone w taryfie. " Innymi słowy,
    adresat powinien liczyć się z obowiązkiem poniesienia dodatkowych kosztów
    określonych w regulaminie przewoźnika w przypadku, gdy na jego żądanie dokonano
    otwarcia przesyłki, a nowych uszkodzeń nie stwierdzono.

    Powyższe rozważania dotyczyły umowy przewozu, uregulowanej dość szczegółowo w
    ustawie Prawo przewozowe. Brak natomiast podobnych uregulowań ustawowych
    odnośnie umowy przesyłki pocztowej. Należy więc stwierdzić, że poza ogólnymi
    regułami wynikającymi z kodeksu cywilnego, a wskazanymi wyżej, zastosowanie
    będzie miał regulamin przedsiębiorstwa świadczącego usługi pocztowe. Warto
    zaznaczyć, iż w wielu przedsiębiorstwach świadczących czy to usługi przewozowe,
    czy usługi przesyłki pocztowej, istnieje możliwość "wykupienia" sobie prawa do
    otwarcia przesyłki w obecności kuriera w każdym wypadku. Jeśli wiec chciałby Pan
    w konkretnym przypadku dokonać sprawdzenia zawartości przesyłki przed jej
    odbiorem, warto zastanowić się nad wyborem odpowiedniej formy wysyłki wraz z
    opcją umożliwiająca otwarcie przesyłki.

    z poważaniem

    Marek Knapczyk

    Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów


    Trochę jaśniej się zrobiło ? Mieszacie dwa pojęcia - jeżeli paczka/opakowanie sklepowe/plomby są uszkodzona nie przyjmujemy. Jeżeli paczka wygląda OK musimy przyjąć żeby sprawdzić zawartość i spisać ewentualny protokół - kurier może być przy tym ale nie musi, macie 7 dni na zgłoszenie ewentualnej szkody. Oczywiście najlepiej jest "dobrze żyć" z kurierami, poprosić o poczekanie ale to nie jest ich obowiązek a tym bardziej nie ma co podchodzi roszczeniowo "bo mi się należy".
    Jeżeli kurier pozwolił Ci otworzyć paczkę przed opłatą to działał na własną szkodę. Nie od dziś widać, że Polsce znajomość prawa jest rzeczą marginalną, nawet przez tych którzy powinni coś wiedzieć dla własnego dobra.



    Kolejna ważna sprawa w przypadku dostarczenia tego 32 calowego telewizora :
    Cytat:

    Kurierzy mają obowiązek wnoszenia przesyłek po schodach, wyłącznie o wadze nie przekraczającej 31,5 kg. Wnoszenie przesyłek cięższych niż w/w zgodnie z Prawem Przewozowym, nie należy do obowiązku kuriera.


    Trzeba o tym pamiętać jeżeli mamy kilka schodów więcej do domu :). I teraz wróćmy do sprawy pierwszej, ktoś mieszka w bloku na 4 piętrze bez windy, kurier dostarcza "przed klatkę" 32 calowy telewizor który waży pewnie z 50 kg . Możesz sprawdzić czy opakowanie jest nienaruszone, ewentualne plomby, zajrzeć do pudełka i na tym koniec, kurier nie będzie Ci wnosił takiego "klocka" jeżeli nie ma za to płacone (większość firm ma taką dodatkową usługę ale płatną). Gdyby kurier miał obowiązek czekać aż Ty podłączysz telewizor to jak rozumiem musiałbyś wnieść ten telewizor a on za Tobą iść do domu i tam grzecznie czekać aż mu podpiszesz - głupota kompletna. A co w momencie jakbyś w trakcie tego wnoszenia upuścił tą przesyłkę a on by nie miał podpisanego przyjęcia :) ?

    Nie wierzę że przy wysyłce "gratis" z tej aukcji usługa wnoszenia była wykupiona bo średnio kosztuje to 20-30 % kwoty tego telewizora z aukcji i jest najczęściej zamawiana na wyraźne życzenie klienta.

    Na zakończenie dla ajpier i livex21 jeżeli nie przemawiają do Was prawnicze gadki, mam pytanie. Zdarzyło mi się że kupowałem kilka urządzeń zimą np. laptopa, kamerę i dSLR - urządzenia w momencie dostarczenia przez kurierów były "zmrożone". Przy sprawdzaniu zawartości pudełka wszystko zaczynało "wilgotnieć". Chyba mi nie powiecie, że byście trzymali kuriera aż sprzęt "odtaje" a może włączalibyście je od razu przy kurierze z kondensująca się wilgocią wewnątrz urządzeń :) ?

    Jak widać na przykładzie 50 kg telewizora i zakupów "na mrozie" (oba przykłady z życia wzięta) - na zdrowy rozsądek kurier nie będzie czekał aż my sprawdzimy urządzenie dokładnie bo nawet gdyby miał taki obowiązek to wielu przypadkach byłoby to nie możliwe. No chyba, że kurier dostarczałby 1 przesyłkę na godzinę :).



    Pasquallo ja bym na Twoim miejscu zastanowił się dwa razy - rozumiem, że szukasz takiego telewizora z oszczędności ale kupowanie go w drugim końcu Polski i dostarczenie go za pomocą kuriera nie wiem czy bym się zdecydował. Jeżeli coś będzie z nim nie tak, jakoś sobie nie wyobrażam bawić się w przesyłanie i odsyłanie do sprzedającego. Nie jestem w temacie kosztów przesyłek kurierskich ale 40-50 kg raczej za 15 zł nie prześlesz - no chyba, że w razie ewentualnej awarii czy "skazy" koszty ponosi sprzedający.