Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Omega B X20XEV 95r. pytanie o wymianę ECU na nowszy

cypber 10 May 2010 13:51 4503 5
  • #1
    cypber
    Level 12  
    Witam
    Mam taki mały problem i pomimo przeszukania forum odpowiedzi nie znalazłem.
    Posiadam Omegę B z silnikiem X20XEV. Samochód jest z roku 1995. Sterownik Simtec 56.1
    Rok temu wymieniłem silnik. Przeszczep był z vectry z 2000 roku. Wszystko niby działa jak należy, ale czasem zdarza mu się przymulać, nierówno pracować itp.
    Kiedy zacząłem sprawdzać instalację elektryczną odkryłem, ze ktoś odciął 2 kabelki przy kompie (pozostałość po immo). Gdy je na nowo podłączyłem, zaczęła migać lampka CHECK ENGINE.
    Samochód ma założony gaz. Pewnie ktoś chciał oszczędzić sobie widoku kontrolki informującej o błędach sondy lambda.

    Moje pytanie jest następujące:
    Czy można wymienić komputer na młodszy (np simtec 56.5) bez wymiany okablowania?
    jakie problemy mogą się pojawić przy takim przeszczepie (samego kompa)?
    oczywiście kupowałbym kompa + immo + kluczyk.


    I jeszcze jedno. W starym silniku czujnik wału był indukcyjny. Czy po zmianie ECU trzeba by go wymienić na HALLA?
    Czy też trzeba będzie zmieniać tarczkę impulsową (wiem, że mechanicy podczas przekładania silnika nic nie zmieniali więc chyba powinna być OK).



    Proszę o podpowiedź, czy da się coś takiego zrobić.

    Pozdrawiam
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    cypber
    Level 12  
    Motronic wrote:
    Nie podejdzie, np 56.5 ma halla na wale, zaś 56.1 fazowo-indukcyjny.


    no właśnie dlatego napisałem to:
    Quote:
    I jeszcze jedno. W starym silniku czujnik wału był indukcyjny. Czy po zmianie ECU trzeba by go wymienić na HALLA?
    Czy też trzeba będzie zmieniać tarczkę impulsową (wiem, że mechanicy podczas przekładania silnika nic nie zmieniali więc chyba powinna być OK).

    silnik jaki teraz jest w aucie pochodzi z 2000 roku, z vectry. A w vectrach w 2000 chyba był już halla montowany.

    Sprawdziłem też w EPC. Wg programu, w omegach i w vectrach kółko generatora impulsów (nr 90265094) jest to samo.
  • #4
    cypber
    Level 12  
    Odgrzeję temat.

    Dzisiaj zszedłem do piwnicy gdzie są resztki mojego starego silnika. Koło impulsowe na pewno nie było wymieniane. Więc chyba nie powinno być problemów z podmianą ECU jeśli wymienię od razu czujnik wału.
    Bardziej mnie martwi, czy wtyczka od ECU ma zgodne piny z nowszymi wersjami i czy nie trzeba nowej wiązki kabli. Mam możliwość zakupu nowszego ECU wraz z wiązką za nieduże pieniądze, ale nie wiem, czy warto inwestować w kable.

    Motronic - powiedz co o tym myślisz, bo widzę, ze masz spore pojęcie i doświadczenie w tej dziedzinie.
  • #5
    corb
    Level 13  
    Tylko po co tak kombinować z podmianą? że zamula to problem raczej nie w sterowniku, że po podłączeniu odciętego immo mruga kontrolka - normalne bo nie czyta sygału z kluczyka. Kwestia programowania. jesli chcesz sprawdzic czy działa kontrolka silnika to odłącz np przepływke.