Witam
Mam taki mały problem i pomimo przeszukania forum odpowiedzi nie znalazłem.
Posiadam Omegę B z silnikiem X20XEV. Samochód jest z roku 1995. Sterownik Simtec 56.1
Rok temu wymieniłem silnik. Przeszczep był z vectry z 2000 roku. Wszystko niby działa jak należy, ale czasem zdarza mu się przymulać, nierówno pracować itp.
Kiedy zacząłem sprawdzać instalację elektryczną odkryłem, ze ktoś odciął 2 kabelki przy kompie (pozostałość po immo). Gdy je na nowo podłączyłem, zaczęła migać lampka CHECK ENGINE.
Samochód ma założony gaz. Pewnie ktoś chciał oszczędzić sobie widoku kontrolki informującej o błędach sondy lambda.
Moje pytanie jest następujące:
Czy można wymienić komputer na młodszy (np simtec 56.5) bez wymiany okablowania?
jakie problemy mogą się pojawić przy takim przeszczepie (samego kompa)?
oczywiście kupowałbym kompa + immo + kluczyk.
I jeszcze jedno. W starym silniku czujnik wału był indukcyjny. Czy po zmianie ECU trzeba by go wymienić na HALLA?
Czy też trzeba będzie zmieniać tarczkę impulsową (wiem, że mechanicy podczas przekładania silnika nic nie zmieniali więc chyba powinna być OK).
Proszę o podpowiedź, czy da się coś takiego zrobić.
Pozdrawiam
Mam taki mały problem i pomimo przeszukania forum odpowiedzi nie znalazłem.
Posiadam Omegę B z silnikiem X20XEV. Samochód jest z roku 1995. Sterownik Simtec 56.1
Rok temu wymieniłem silnik. Przeszczep był z vectry z 2000 roku. Wszystko niby działa jak należy, ale czasem zdarza mu się przymulać, nierówno pracować itp.
Kiedy zacząłem sprawdzać instalację elektryczną odkryłem, ze ktoś odciął 2 kabelki przy kompie (pozostałość po immo). Gdy je na nowo podłączyłem, zaczęła migać lampka CHECK ENGINE.
Samochód ma założony gaz. Pewnie ktoś chciał oszczędzić sobie widoku kontrolki informującej o błędach sondy lambda.
Moje pytanie jest następujące:
Czy można wymienić komputer na młodszy (np simtec 56.5) bez wymiany okablowania?
jakie problemy mogą się pojawić przy takim przeszczepie (samego kompa)?
oczywiście kupowałbym kompa + immo + kluczyk.
I jeszcze jedno. W starym silniku czujnik wału był indukcyjny. Czy po zmianie ECU trzeba by go wymienić na HALLA?
Czy też trzeba będzie zmieniać tarczkę impulsową (wiem, że mechanicy podczas przekładania silnika nic nie zmieniali więc chyba powinna być OK).
Proszę o podpowiedź, czy da się coś takiego zrobić.
Pozdrawiam