Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matiz Rocznik 2000 problem z wolnymi obrotami

Jerzy Bartnicki 10 May 2010 21:10 11724 10
  • #1
    Jerzy Bartnicki
    Level 23  
    Witam
    Samochód nie był używany 3 miesiące, po tym czasie 2 dni było dobrze. Z początku tylko nie gasł na wyświetlaczu symbol CHECK silnik pracował poprawnie. Ostatnio czasem symbol CHECK gaśnie lub nie, ale silnik z początku na wolnych obrotach ma wyższe obroty, jak sie rozgrzeje pracuje nierówno tak jak by ktoś co jakiś czas naciskał pedał gazu, podłączeniu silnika krokowego obroty sie stabilizują ale są wyższe. Przy wyższych obrotach silnik pracuje poprawnie.
  • #3
    Jerzy Bartnicki
    Level 23  
    Podczas jazdy tylko widać różnicę gdy samochód maksymalnie zwolni, zachowuje sie tak jak bym co jakiś czas dodawał gazu, gdy obroty wzrosną znowu spadają, ale dzieje się to periodycznie i zależy od obrotów silnika.
    Ja jestem doświadczonym elektrykiem, ale w samochodach juz dawno nie grzebię, mógłby mi pan podać jak prawidłowo powinno sie wyczyścić silnik krokowy, krok po kroku (nie chce zrobić błędu)
    Bardzo dziękuję za pomoc.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Jerzy Bartnicki
    Level 23  
    Witam
    Rano sprawdzę
  • #6
    mrrudzin
    Level 39  
    Quote:

    Za taką poradę powinienem dawać bany.
    Zajmij się czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym, bądź nieszczelnością po stronie ssącej.


    Za co ten ban niby?

    => Jerzy

    Problemy z wolnymi obrotami w Matizie to najczęściej brudny/ubity silnik krokowy, EGR (jeśli nie zaślepiony) albo (co najgorsze) optyczny czujnik położenia wału. Niestety objawy mocno wskazują właśnie na ten element.

    Silnik pracuje równo (nie gubi zapłonów)?

    Próbowałęś zczytać błędy z komputera? Błędy zczytuje się wkładając kawałek przewodu w gniazdo diagnostyczne i odczytując ilość mrygnięć lampki check (nie potrzeba żadnego interfejsu). Moge wrzucić skany z książki serwisowej jeśli nie wiesz jak się za to zabrać.
  • #7
    Jerzy Bartnicki
    Level 23  
    Witam
    Dla mnie każda pomoc jest cenna. Kiedyś potrafiłem zrobić remont kapitalny silnika, ale mnie to w ogóle nie interesuje dlatego moja wiedza już jest bardzo mała. W pracy naprawiam automatykę silników diesla, ale są to wielkie moce. Dlatego prośba o dokładny opis gdzie i jak. Silnik krokowy wiem gdzie jest.
    Jerzy
  • #9
    Jerzy Bartnicki
    Level 23  
    Witam
    Dziękuję, postaram się sprawdzić. Dzisiaj silnik pracował prawie zawsze poprawnie, może miał troszeczkę wyższe wolne obroty, niezależnie czy świeciła sie lampka CHECK lub nie.
    Jerzy
  • #11
    Jerzy Bartnicki
    Level 23  
    Witam
    Na razie tylko sobie wydrukowałem wszystko i dałem spokój, ponieważ wszystko samo wróciło do normy (silnik zachowuje sie poprawnie i lampka CHECK również).
    Dziękuję za pomoc
    Jerzy