Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo s60 - usterka abs/stc/ukladu hamulcowego ?

12 Maj 2010 09:36 16964 12
  • Poziom 8  
    Witam!
    Mam mały problem z moim volvo s60.

    W trakcie jazdy wyświetlił się komunikat o awarii układu hamulcowego z prośbą o zatrzymanie samochodu. Prędkościomierz, obrotomierz i wskaźnik od temperatury spadły do zera, licznik km (nie główny, ale pokazujący małe kilometry) przestał liczyć kilometry.
    Po zgaszeniu, przekręceniu stacyjki wszystkie kontrolki po kolei gasły, oprócz ABS, po czym zapalała się druga (czerwony wykrzyknik w kółku) nad kontrolką ABS i wyskakiwał ten sam błąd (co wiązało się również z odcięciem zapłonu?) i nie można było odpalić.
    Po niespełna dwóch godzinach wszystko wróciło do normy, tzn. po przekręceniu stacyjki kontrolki zgasły, a samochód odpalił.
    Po podłączeniu do komputera w momencie, gdy wyświetla się ww. błąd, nie można zdiagnozować układu ABS (nie jest wykrywany), chwili obecnej, kiedy samochód działa bez problemu w układzie ABS komputer znajduje błąd (przerwane połączenie na CAN'ie) połączenia ABS ze sterownikiem silnika i układu ABS z deska rozdzielczą?. Błędy te można było bez problemu skasować, tylko na jak długo? I czy za dzień, dwa, rok nie powtórzy się ten sam problem?

    Proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem? Może ktoś ma pomysł, co z tym zrobić?

    Z góry dziękuję
    Pzdr
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 15  
    który rok?
    czy problem wystąpił po wjechaniu w dziurę?
    czy są błędy np któryś czujników lub pompy oprócz komunikacyjnych?
    W momencie kiedy nie jest diagnozowany czy można odczytać nr seryjny w trybie programowania?
    I czy dochodzi do modułu ABS info +15 kiedy nie jest czytany?
    czy można odczytać moduł silnika kiedy nie można odczytać abs?
    Jaka skrzynia biegów i benzyna czy diesel

    Jak będę znał odpowiedzi na w/w pytania to wtedy można wysuwać wnioski
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 8  
    trochę dużo tych pytań, ale co wiem, to napiszę:

    - rok 2003
    - błąd wystąpił nie tyle po wjechaniu w dziurę ile podczas jazdy na niewielkiej nierówności (tak, jak podjeżdża się pod górkę z asfaltem, który jest 'pofalowany' od temperatury)
    - generalnie pokazywał też jakiś błąd ABS, ale dokładnie nie pamiętam teraz, o czujnikach nic nie było mowy
    - w momencie diagnozowania, gdy błąd występował, tester nie mógł wykryć układu ABS, kiedy błędu nie ma, układ ten można dopiero zdjagnozować

    na te trzy pytanie nie odpowiem, bo nie wiem (a znając życie mają kluczowe znaczenie? :) ):
    "W momencie kiedy nie jest diagnozowany czy można odczytać nr seryjny w trybie programowania?
    I czy dochodzi do modułu ABS info +15 kiedy nie jest czytany?
    czy można odczytać moduł silnika kiedy nie można odczytać abs?"

    - skrzynia biegów manualna, diesel D5 163KM

    Na piątek rano umówiłem się z elektronikiem, także może coś znajdzie, jednak mimo wszystko proszę o porady (będę wiedział, o co go podpytać, jak np. nr seryjny w trybie programowania, czy o możliwość odczytania modułu silnika, kiedy nie można odczytać ABS)

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Pzdr
  • Poziom 15  
    Może się okazać i jest to raczej bardzo prawdopodobne że oberwały się luty od drgań na połączeniu pinów w gnieździe z laminatem wewnątrz modułu, po prostu zrobiły się zimne luty, wyjścia dwa: pierwsze naprawa trzeba otworzyć moduł i będzie wszystko jasne jak będą oberwane luty to naprawić i uszczelnić obudowę a drugie wymienić na nowy - niestety bolesne dla kieszeni

    W tym roczniku i z dużym przebiegiem taka usterka jest już wysoce prawdopodobna.
  • Poziom 8  
    Chodzi o moduł ABS, tak? .. jeszcze jedno pytanie, jeżeli zrobiły się zimne luty (nie znam się na tym), to możliwe jest, żeby samochód jeździł później jakiś czas bez problemu? Czyli tak jakby czasem łączyło, a czasem nie?
    Zrobiłem dziś koło 200 km (co było dość ryzykownym posunięciem, ale nie miałem innego wyjścia) i jakby ręką odjął, bez żadnych problemów.

    Podjadę w piątek do tego elektryka i będę wiedział więcej.

    Jeszcze jedno pytanie, czy możliwe jest w jakiś sposób dokładne zdjagnozowanie (za pomocą komputera), który to kabelek w magistrali nie łączy? Czy tylko określenie, że 'komputer pokładowy' wykrył przerwę na magistrali CAN?

    Swoją drogą poczytałem teraz trochę o magistrali CAN i całkiem nie głupie, szkoda tylko, że powoduje odcięcie zapłonu w momencie wykrycia jakiejś poważniejszej usterki.

    Pzdr
  • Poziom 15  
    Najlepszą radę jaką mogę dać to jedź do kogoś kto ma pojęcie na ten temat.
    Nie chodzi o wymądrzanie ale a wiedzę na ten temat który jest bardzo szeroki i laboraty można o tym pisać.
    Jak masz wiedzę i przypuszczasz gdzie leży problem to wystarczy multimetr do podstawowego zdiagnozowania tego problemu, z komputera wyczytasz tylko czy są błędy no chyba że masz dostęp do orginalnego sprzętu np w ASO tam możliwości są trochę większe.
    Co mogę powiedzieć jak jeździsz z taką usterką to nie powinien zgasnąć samoczynnie silnik, oczywiście pojedziesz bez wskazań zegarów natomiast jak zgasisz to masz problem albo czekać aż przejdzie albo linka.

    A usterka z zimnymi lutami może objawiać się nawet raz na 2 ,3 miesiące im dłużej z ną się jeździ to będzie ujawniała się częściej
  • Poziom 8  
    Odświeżę trochę temat ..
    byłem w piątek u elektryka, bo błąd znów się pokazał. komputer wykrył przerwę na magistrali CAN pomiędzy modułem ABS a sterownikiem silnika i pomiędzy modułem ABS a deską rozdzielczą. Tak powiedział elektryk - nie było mnie przy tym, nie widziałem.
    co ciekawe, zauważył również, że w momencie gdy świeci się błąd komputer nie wykrywa w ogóle układu ABS w samochodzie, nie można wyłączyć STC, tak jakby był jakiś problem z zasilaniem ABS, jakiś zimny lut, może jakiś kabel nie łączy. stwierdził też, że gdyby siadła pompa ABS, to raczej siadłaby na dobre, a nie co chwila wyłączała się.
    Jutro jadę znowu, podobno trzeba wyjąć deskę rozdzielczą i za nią może być ukryte rozwiązanie.

    Jeżeli ktoś wie co to może być, lub miał podobny problem, proszę o poradę.
    Ewentualnie gdyby ktoś znał dobrego elektronika, który nie odeśle mnie do serwisu, (co radziło mi 3/4 z dotychczasowo odwiedzonych) również proszę o wskazanie takiego. Mieszkam w okolicy Warszawy.

    Z góry dziękuję.
    Pzdr
  • Poziom 8  
    Piszę na bieżąco, co dzieje się w sprawie, którą zacząłem, może ktoś będzie miał podobny problem..
    Wiele tematów rozwiewa się po tym, jak ktoś naprawi usterkę, ale nie informuje już nikogo o tym, w jaki sposób to nastąpiło.. nie chciałbym, żeby mój był kolejnym z tego cyklu..
    Byłem dziś u elektryka, sprawdził wszystkie przejścia, kable i było ok ..
    odłączył pompę ABS, wyświetlał się wtedy ten sam błąd, jednak samochód palił ;) ..
    doszedł do wniosku, że moduł ABS 'miesza' .. w czwartek lub piątek jadę go wymienić (używany - w serwisie cała pompa z modułem - trzeba kupić razem - kosztuje 5400zl !!!)
    Jeżeli naprawię, nie będzie więcej moich postów w tej sprawie, znaczy, że to pomogło ;) .. jeżeli nie, będę pisał dalej
    pzdr
  • Poziom 15  
    nie radziłem żebyś jechał do ASO tylko o szerszych możliwościach sprzętu w ASO a to jest różnica.

    Widzę że ASO parzy w ręce chyba, ale niestety i tak będziesz musiał tam pojechać po 2002 roku moduły są programowalne za pomocą VADIS/VIDA więc bez tego ABS i tak będzie wyświetlał komunikaty, a poza ASO CHYBA ZROBIĆ SIĘ TEGO NIE DA.

    Pozdrawiam

    Moduł ABS to inaczej BCM a wykonać trzeba wgranie oprogramowania BCM-RELOAD

    Który serwis zawołał tyle za diagnostykę?
  • Poziom 8  
    Nie byłem w serwisie, dzwoniłem się tylko zapytać o cenę pompy, albo samego modułu..

    Czyli wg tego, co napisałeś, mimo wszystko będę musiał podjechać do serwisu, że przeprogramowali ten moduł? Mógłbyś proszę dokładniej opisać o co chodzi?

    Z góry dzięki
    Pzdr

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeszcze na chwilkę wrócę do Twojego postu oskarv.
    Nic obraźliwego, ASO nie parzy w ręce, ale za diagnostykę krzyknęli mi w granicach 2000 zł, bo powiedzieli, że kupa roboty z tym jest (2h u elektryka!!) i tyle pewnie będzie kosztować, bo trochę im się zejdzie zanim znajdą problem.
    Dlatego bujam się po elektrykach. Też wolałbym pojechać do serwisu, ale troszkę za dużo by to kosztowało, tyle.
  • Poziom 12  
    Witam,

    mam identyczne objawy.

    Volvo S60
    2.5T 210KM
    2006

    na sterowniku ABS sa wyraźne ślady nadpalenia...
    przez jakiś czas też śmierdziało po otwarciu maski...

    w zwiazku z tym mam nastepujące pytania:
    1. czy moge kupic uzywany sterownik abs z pompa i wymienic?
    czy komputer bedzie wykrywał jakies niezgodnosci...
    czy jest potrzeba update'u CEMu?

    2. czy moge jakos naprawic moduł ABS?
    do kogo powinienem sie zwrocic o pomoc na mazowszu?
    moze jakis zaklad w warszawie?

    szukam dużo po necie...
    jednak żaden z wątków nie zakonczyl sie rozwiązaniem problemu :(
  • Poziom 12  
    w zwiazku z tym, że moduł nie został jeszcze wymontowany, na ten moment moge powiedziec, że na komputerze ABS (zrośnięty z samą pompą) są ślady okopcenia (takiego jak przez świecę)...

    natomiast nie wiem co dokladnie wewnatrz modułu sie skopciło...