Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zamiana bezpiecznika 10A na 16A

AnnaK112 12 Maj 2010 12:25 7125 4
  • #1 12 Maj 2010 12:25
    AnnaK112
    Poziom 8  

Witam,
    nie jestem elektrykiem i stąd moje pytanie.
    Mieszkam w bloku z końca lat 70-tych, mam w mieszkaniu 3 bezpieczniki automatyczne 16A ( do tego obwodu podłączona jest pralka i płyta grzewcza gazowo-elektrycza o max. mocy 3000W); 10A (z tego obwodu korzytają wszystkie urządzenia kuchenne); 6A ( oświetlenie). Ostatnio robiłam remont w kuchni i dowiedziałam się, że piekarnik i zmywarkę mam podłączoną do obwodu, gdzie jest bezpiecznik 10A. Zmywarka ma moc 1900W, natomiast piekarnik max moc 2800W. Myślę, ze to trochę za słaby ten 10A bezpiecznik. Korzystałam juz z piekarnika i wszystko było w poprządku, nic nie wybiło, być może nie osiągnął on max. mocy, ale trochę sie obawiam, bo wydaję mi się, że powinnam zamienić ten bezpiecznik na 16 A. I moje pytanie jest takie - Czy mogę miec w mieszkaniu 2 bepieczniki po 16A i ten jeden 6A? Główny bepiecznik mam na korytarzu i ma 25A.
    Wiem, ze nie mogę korzystać jednoczesnie ze zmywarki i piekarnika, żeby nie obciązyc obwodu, jak również z pralki i z obu punktów grzewczych na płycie.
    Jeszcze powinnam dodać, że przewody w mieszkaniu mam miedziane o przekroju 2,5mm
    Dziękuję za odpowedź.

0 4
  • #2 12 Maj 2010 14:09
    lukaszpol26
    Poziom 19  

Jeżeli przewody mają przekrój 2,5mm 2 wiedz zastosowanie bezpiecznika 16 A na pewno nie zaszkodzi.Tylko czy aby maja jeżeli ktoś dał tam 6 A to czy na pewno nie jest tam 1.5 lub1 mm2. Jeżeli przekrój jest mniejszy to bez kucia ścian i kładzenia nowych przewodów nie da rady Pozdrawiam ŁP

Dodano po 3 [minuty]:

Może koleżanka mieć 2 bezpieczniki 16 A nic się nie stanie. Chodzi o to ażeby nie pobierać więcej prądu niż 25A bo taki ma koleżanka przydział:D

0
  • #3 12 Maj 2010 14:33
    AnnaK112