Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć radio samochodowe do kolumny

LOA 21 Sie 2004 18:51 3295 6
  • #1 21 Sie 2004 18:51
    LOA
    Poziom 16  

Witam!
    W 'tych' sprawach jestem laikikiem, dlatego zwracam sie z prośba do was.
    Mam radio w aucie - KENWOOD model 307(4x50W) i 2 kolumny (sam glośnik basowy - 40W 8ochm i drugi 40W 4ochm). Mam pytanie czy musze wzmacniacz podpiąć, czy moge bezpośrednio pod tylne wyjścia, razem z tylnimi?
    pozdrawiam i prosze o wyrozumiałość ;)

0 6
  • #2 21 Sie 2004 19:11
    trzygrosze
    Poziom 21  

To ty masz dwie różne kolumny (40W 8ochm i 40W 4ochm) ? nie podłącza się dwóch różnych impedancji do dwóch kanałów, wszystkie głośniki powinny mieć taka samą imped. (na każdym z głośnikow będziesz miał inne natęzenie dzwięku - ten 4 ohm będzie zawsze grał głośniej )Dodatkoch wzmacniaczy do nich nie potrzebujesz.

0
  • #3 21 Sie 2004 19:41
    LOA
    Poziom 16  

To są dwie całkowicie inne kolumny. Powołując sie na Ciebie, nie podłącze dwóch. Mam jeszcze pytanie. Którą kolumne podłączyć, i jak? Czy + i - z jednego kanału szeregowo z kolumną?
    dzieki za odp!!

0
  • #4 23 Sie 2004 16:36
    trzygrosze
    Poziom 21  

W sumie możesz podłączyć dwie różne kolumny, nic sie nie stanie , tylko właśnie ta różnica natęzenia dzwieku może być wkurzająca i stracisz na tym jakosc stereo. Jeśli będziesz podłączać jedna kolumne, to wybierz ta która lepiej według ciebie gra, (to radio nie bedzie miało problemu z 4 ohm ).

"Którą kolumne podłączyć, i jak? Czy + i - z jednego kanału szeregowo z kolumną?
    dzieki za odp!! " ----- nie wiem o co ci chodzi (?) .Podłączasz normalnie , podpinasz kabelkami z kolumny do wzmacniacza i tyle, plus do plusa, minus do minusa .(?)

0
  • #5 23 Sie 2004 21:24
    pikarel
    Poziom 31  

Zasadą jest stosowanie 4 om (czasem mniej, ale to wyjątki).