Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II 1.8 kontrolka świec żarowych

13 Maj 2010 08:29 19082 14
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam problem z laguną 1.8 2001. A mianowicie podczas wkładania karty wszystkie kontrolki gasną oprócz jednej - jest to kontrolka świec żarowych (a tu benzyna). Po odpaleniu silnik dostaje od 2000 do 3000 rpm. Pedał gazu przestaje reagować na wciskanie. Auto w serwisie miało niedawno wymienianą przepustnice, gdyż na starej działy się podobne rzeczy. Po wizycie u elektromechanika, który wykasował mi błąd, jeździłem 2 dni i znów to samo.
    Czy ktoś mi może doradzić co mam dale z tym robić?
    POMOCY!!!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 21  
    podobne rzeczy dzieją się przy walniętym czujniku przepustnicy. Sprawdź czy masz takowy bo nie jestem pewien czy w tych modelach już je montowano
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdzić wiązkę, diagnostyka komputerowa prawdę powie.
  • Poziom 10  
    1.Jak wygląda ten czujnik przepustnicy? Kupiłem auto 2 tygodnie temu i zdołałem dojechać do domu! Mam wszystkie faktury z serwisu gdzie była wymieniana przepustnica.
    2. Wiązki sprawdzone na bank od pedału gazu do kompa i w drugą stronę do przepustnicy i nic!! jasny gwint!

    Dodano po 6 [minuty]:

    Czy w tych reniach przepustnica i czujnik położenia przepustnicy to jest to samo czy dwie różne rzeczy?
    Jeden talent zaproponował mi 2 komputer za 800zł i powiedział że to wina sterownika.
    Czy jest możliwość wrzucenia nowego i lepszego softu w mój?
  • Poziom 18  
    Czy miałeś wymienioną nową przepustnicę w serwisie autoryzowanym? Jeśli tak to na pewno miałeś zmieniony soft(nowa przepustnica ma inny sposób sterowania) Przepustnica jest wraz z czujnikiem. Stary typ przepustnicy miał czarną,winylową obudowę a nowa ma srebrną ,metalową.
  • Poziom 10  
    Ta teraz już wiem, tylko co jest powodem tak częstych awarii? Komputer, przepustnica czy pedał gazu?
  • Poziom 11  
    Czemu nie reklamujesz usterki w ASO. Przecież wymienili ci przepustnice mało nie kosztuje. Bez dobrego urządzenia diagnostycznego nie odczytasz usterki która u ciebie występuje. Nie słuchasz też dobrych podpowiedzi (Paweł wawa). No to jaki ten błąd na Clipie?
  • Poziom 10  
    Komputer sprawdzany na stacji BOSCH SERVICE urządzeniem obd chyba. Duże z wyświetlaczem i seledynowe przyciski. Błąd wykasowany dot. przepustnicy. za 3 dni to samo po wyjeździe z serwisu. Następny raz sprawdzone pod laptopem podpiętym pod komputer(?)BOSCHA. Efekt ten sam Błąd wykasowany dot. przepustnicy(zaadoptowali mi przepustnicę nową do kompa-sam widziałem). 1 dzień jazdy i kapota. Dałem komputer gościowi żeby go sprawdził. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale za 2 dni ma mi przysłać swój dobry, a mój zatrzymać. O cene tej usługi proszę nie pytać.; Mam f-re na przepustnice z serwisu. Czy dochodzić sie z wariatami skoro poprzedni właściciel na przepustnicy zrobił z 2000-3000km a sama ma ok. 0,5 roku?
    POMOCY!!!
  • Poziom 21  
    skoro tak się dzieje często to :
    a) albo ci co to robią , robią coś żle
    b) uszkodzone jest coś jeszcze oprócz tej nieszczęsnej przepustnicy
    nie usuwaj skutku tylko przyczynę
  • Poziom 11  
    Kolega BOGDAN P ma 100% racji, masz fakturę to jest 12 miesc. gwar.A tak na marginesie dodam aby spr. i oczyścić potencjometr pedału gazu, to tez jest awaria układu przepustnicy-sterowanie moto serwem silniczka przepustnicy. (renoservice)!
    P.S. szkoda twojej wędrówki po innych serwisach to tylko ASO. Reszta może tylko dobrze naciągnąć na koszty
    pozdrawiam! :|:!:
  • Poziom 10  
    Pedał gazu wyczyszczony i zakonserwowany, tylko jedo pytanie na koniec to wszystko dzieje się na ciepłym silniku. jak ostygnie to pali bez zarzutów, ale jak się już nagrzeje to d.. zbita.A i czasami i na ciepłym odpali. A co do serwisu gdzie była wymieniana przepustnica to mi powiedzieli że to tylko 30% sukcesu bo to może być równiż jaskaś wiązka lub(chyba) sterownik wtrysków. koszt naprawy ok. 5000 zł, a za auto 2 tygodnie temu kupiłem. i jestem bardzo szczęśliwy...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak jeździsz do" kasowaczy" błędów to płacz i płać. Wystarczy popatrzeć w parametry w czasie wystąpienia usterki aby wyciągnąć właściwe wnioski.
  • Poziom 9  
    Witam,
    mam podobny problem, zaświeciła się wpierw kontrolka system przeciwdziałania zanieczyszczeniom, następnie samochód normalnie odpalał prowadził się jak zawsze lecz po paru kilometrach zaświeciły się kontrolki od świec żarowych (taka spirala i nad nią zygzaki w prostokącie) i w tym momencie silnik stracił moc a obroty skaczą od 2 do 3 tys. nie zawsze się to powtarza ale na ta chwile prawie cały czas. Samochód kupiłem z prawie pustym bakiem paliwo wystarczyło tylko na odpalenie i jazdę próbną następnie po zatankowaniu wystąpił ten problem, piszę to bo może bo może to ważne , może zassał jakieś śmieci z baku ?? czy jest to możliwe?? Może wy pomożecie w tej kwestii ... dzięki z góry !!!
  • Poziom 1  
    Witam. Udało sie komus rozwiąza ten problem?? Mam identycznie w swojej lali...
  • Poziom 10  
    Witam,

    Tak pod maską jest czarny prostokątny czujnik MAP-sensor (made in USA). Wymieńcie go. Zrobiłem tak u siebie po długich testach.

    1. Po wyłączeniu zapłonu odczekaj od 3 do 5 minut, trzymając kartę w "dłoni".
    2. Odepnij klemę plusowa akumulatora (upewnij się czy masz kod radia)
    3.- odepnij wtyczkę i delikatnie jak umiesz (prosto do góry, nie na boki) wyciągnij starego MAPA i wciśnij w otworek nowego.
    4.- Podłącz kabel i załóż klemę + .
    5.- po 15 minutach włóż kartę i odczekaj 1 minutę i odpal samochód.

    P.S. Powinno zadziałać jeśli nie wystarczy wykasować błąd komputera.

    MAP sensor - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym

    DOBRA RADA: Zablokuj czujnik MAP-a za pomocą kleju na gorąco (takie pałeczki + pistolet).

    Renault Laguna II 1.8 kontrolka świec żarowych