Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II 1.8 kontrolka świec żarowych

yeti1976 13 Maj 2010 08:29 17558 14
  • #1 13 Maj 2010 08:29
    yeti1976
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam problem z laguną 1.8 2001. A mianowicie podczas wkładania karty wszystkie kontrolki gasną oprócz jednej - jest to kontrolka świec żarowych (a tu benzyna). Po odpaleniu silnik dostaje od 2000 do 3000 rpm. Pedał gazu przestaje reagować na wciskanie. Auto w serwisie miało niedawno wymienianą przepustnice, gdyż na starej działy się podobne rzeczy. Po wizycie u elektromechanika, który wykasował mi błąd, jeździłem 2 dni i znów to samo.
    Czy ktoś mi może doradzić co mam dale z tym robić?
    POMOCY!!!

    0 14
  • #2 13 Maj 2010 10:30
    barteqqq
    Poziom 21  

    podobne rzeczy dzieją się przy walniętym czujniku przepustnicy. Sprawdź czy masz takowy bo nie jestem pewien czy w tych modelach już je montowano

    -1
  • #3 13 Maj 2010 11:17
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sprawdzić wiązkę, diagnostyka komputerowa prawdę powie.

    2
  • #4 13 Maj 2010 12:01
    yeti1976
    Poziom 9  

    1.Jak wygląda ten czujnik przepustnicy? Kupiłem auto 2 tygodnie temu i zdołałem dojechać do domu! Mam wszystkie faktury z serwisu gdzie była wymieniana przepustnica.
    2. Wiązki sprawdzone na bank od pedału gazu do kompa i w drugą stronę do przepustnicy i nic!! jasny gwint!

    Dodano po 6 [minuty]:

    Czy w tych reniach przepustnica i czujnik położenia przepustnicy to jest to samo czy dwie różne rzeczy?
    Jeden talent zaproponował mi 2 komputer za 800zł i powiedział że to wina sterownika.
    Czy jest możliwość wrzucenia nowego i lepszego softu w mój?

    0
  • #5 13 Maj 2010 17:46
    doktor333
    Poziom 18  

    Czy miałeś wymienioną nową przepustnicę w serwisie autoryzowanym? Jeśli tak to na pewno miałeś zmieniony soft(nowa przepustnica ma inny sposób sterowania) Przepustnica jest wraz z czujnikiem. Stary typ przepustnicy miał czarną,winylową obudowę a nowa ma srebrną ,metalową.

    1
  • #6 14 Maj 2010 08:21
    yeti1976
    Poziom 9  

    Ta teraz już wiem, tylko co jest powodem tak częstych awarii? Komputer, przepustnica czy pedał gazu?

    0
  • #7 16 Maj 2010 14:19
    BOGDAN P
    Poziom 11  

    Czemu nie reklamujesz usterki w ASO. Przecież wymienili ci przepustnice mało nie kosztuje. Bez dobrego urządzenia diagnostycznego nie odczytasz usterki która u ciebie występuje. Nie słuchasz też dobrych podpowiedzi (Paweł wawa). No to jaki ten błąd na Clipie?

    1
  • #8 16 Maj 2010 20:08
    yeti1976
    Poziom 9  

    Komputer sprawdzany na stacji BOSCH SERVICE urządzeniem obd chyba. Duże z wyświetlaczem i seledynowe przyciski. Błąd wykasowany dot. przepustnicy. za 3 dni to samo po wyjeździe z serwisu. Następny raz sprawdzone pod laptopem podpiętym pod komputer(?)BOSCHA. Efekt ten sam Błąd wykasowany dot. przepustnicy(zaadoptowali mi przepustnicę nową do kompa-sam widziałem). 1 dzień jazdy i kapota. Dałem komputer gościowi żeby go sprawdził. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale za 2 dni ma mi przysłać swój dobry, a mój zatrzymać. O cene tej usługi proszę nie pytać.; Mam f-re na przepustnice z serwisu. Czy dochodzić sie z wariatami skoro poprzedni właściciel na przepustnicy zrobił z 2000-3000km a sama ma ok. 0,5 roku?
    POMOCY!!!

    1
  • #9 16 Maj 2010 20:21
    barteqqq
    Poziom 21  

    skoro tak się dzieje często to :
    a) albo ci co to robią , robią coś żle
    b) uszkodzone jest coś jeszcze oprócz tej nieszczęsnej przepustnicy
    nie usuwaj skutku tylko przyczynę

    2
  • #10 17 Maj 2010 17:45
    VITKINS63
    Poziom 11  

    Kolega BOGDAN P ma 100% racji, masz fakturę to jest 12 miesc. gwar.A tak na marginesie dodam aby spr. i oczyścić potencjometr pedału gazu, to tez jest awaria układu przepustnicy-sterowanie moto serwem silniczka przepustnicy. (renoservice)!
    P.S. szkoda twojej wędrówki po innych serwisach to tylko ASO. Reszta może tylko dobrze naciągnąć na koszty
    pozdrawiam! :|:!:

    1
  • #11 17 Maj 2010 18:48
    yeti1976
    Poziom 9  

    Pedał gazu wyczyszczony i zakonserwowany, tylko jedo pytanie na koniec to wszystko dzieje się na ciepłym silniku. jak ostygnie to pali bez zarzutów, ale jak się już nagrzeje to d.. zbita.A i czasami i na ciepłym odpali. A co do serwisu gdzie była wymieniana przepustnica to mi powiedzieli że to tylko 30% sukcesu bo to może być równiż jaskaś wiązka lub(chyba) sterownik wtrysków. koszt naprawy ok. 5000 zł, a za auto 2 tygodnie temu kupiłem. i jestem bardzo szczęśliwy...

    1
  • #12 18 Maj 2010 00:46
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak jeździsz do" kasowaczy" błędów to płacz i płać. Wystarczy popatrzeć w parametry w czasie wystąpienia usterki aby wyciągnąć właściwe wnioski.

    0
  • #13 24 Lip 2010 18:21
    Laguna 1.6 16 V obroty 20
    Poziom 9  

    Witam,
    mam podobny problem, zaświeciła się wpierw kontrolka system przeciwdziałania zanieczyszczeniom, następnie samochód normalnie odpalał prowadził się jak zawsze lecz po paru kilometrach zaświeciły się kontrolki od świec żarowych (taka spirala i nad nią zygzaki w prostokącie) i w tym momencie silnik stracił moc a obroty skaczą od 2 do 3 tys. nie zawsze się to powtarza ale na ta chwile prawie cały czas. Samochód kupiłem z prawie pustym bakiem paliwo wystarczyło tylko na odpalenie i jazdę próbną następnie po zatankowaniu wystąpił ten problem, piszę to bo może bo może to ważne , może zassał jakieś śmieci z baku ?? czy jest to możliwe?? Może wy pomożecie w tej kwestii ... dzięki z góry !!!

    1
  • #14 29 Lip 2010 13:22
    Jacek3281
    Poziom 1  

    Witam. Udało sie komus rozwiąza ten problem?? Mam identycznie w swojej lali...

    1
  • #15 02 Mar 2011 12:08
    ktcgumis
    Poziom 10  

    Witam,

    Tak pod maską jest czarny prostokątny czujnik MAP-sensor (made in USA). Wymieńcie go. Zrobiłem tak u siebie po długich testach.

    1. Po wyłączeniu zapłonu odczekaj od 3 do 5 minut, trzymając kartę w "dłoni".
    2. Odepnij klemę plusowa akumulatora (upewnij się czy masz kod radia)
    3.- odepnij wtyczkę i delikatnie jak umiesz (prosto do góry, nie na boki) wyciągnij starego MAPA i wciśnij w otworek nowego.
    4.- Podłącz kabel i załóż klemę + .
    5.- po 15 minutach włóż kartę i odczekaj 1 minutę i odpal samochód.

    P.S. Powinno zadziałać jeśli nie wystarczy wykasować błąd komputera.

    MAP sensor - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym

    DOBRA RADA: Zablokuj czujnik MAP-a za pomocą kleju na gorąco (takie pałeczki + pistolet).

    Renault Laguna II 1.8 kontrolka świec żarowych

    13