Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZTE ZXV10 W300 Problem z rozłączaniem

13 Maj 2010 12:16 9861 9
  • Poziom 2  
    Witam! Zakupiłem ZTE ZXV10 W300 wraz z neostradą tp 6mb. Internet działa bardzo dobrze i sprawnie lecz co 1h~ rozłącza mi się internet na laptopie. Najgorszym problemem jest to iż jestem fanem gier w szczególności popularnej Tibii i chodzi mi o to iż, gdy odpalam gierkę (jest ona MMORPG czyli w sieci) internet sie zaczyna non stop rozłączać... Nie wiem czy modem się zawiesza, czy jest zepsuty czy złe konfiguracje. Proszę o podpowiedzi co z tym zrobić.

    PS. Używam systemu Windows Vista Home Premium
  • Poziom 35  
    6 Mbps to prędkość do modemu po kablu. Od routera do laptopa realna prędkość zależy od siły sygnału WiFi.
    A może masz niezabezpieczony dostęp i "pasażera na gapę":D w swojej sieci?
  • Poziom 2  
    Tzn. internet mam rozdzielony na 3 komputery. No ale mimo to chyba nie powinno wyłączać mi internetu od tak.
  • Poziom 2  
    Odświeżam! Czekam na odpowiedź
  • Poziom 43  
    Bardzo dobrze robi, że rozłącza.. no ale to tylko taka wycieczka osobista..

    A co do problemu - spróbuj kablem LAN podłączyć laptopa do routera i sprawdzić, czy nadal będzie rozłączało(wifi najlepiej wyłączyć z przycisku, rozłączyć czy cokolwiek z tym zrobić) Jeśli nie będzie szarpać, to znaczy, że problem jest z kartą bezprzewodową(która pewnie sie wyłącza na skutek oszczędzania energii). Jak będzie rozpinać, to router albo ogólne ustawienia systemu robią problem. Sprawdź to i wtedy będziemy myśleć
  • Poziom 1  
    Witam. ja też mam podobny problem. Internet się rozłącza co widać na modemie, bo gaśnie lampka 'internet', więc może coś dzieje się na linii, albo modem jakiś trefny, chyba...? Nie wiem co robić, ale to jest dość irytujące.
  • Poziom 23  
    problem stary ale od niedawna mam ten sam problem, i to na dwoch takich samych w300. znalazl ktos rozwiazanie tego problemu?
  • Poziom 24  
    Połączenie z neostradą trwa maksymalnie 24 godziny
    Jeżeli połączenie jest zrywane częściej należy:
    - sprawdzić podłączenie telefonów i modemu do linii telefonicznej
    - wykonać restart modemu (wyłaczyć go na przynajmniej 30 sekund) i sprawdzić jego konfigurację.
    3.sprawdzić czy przyczyną zrywania połączenia nie jest problem po stronie komputera (sprawdzić działanie usługi na innym komputerze)
    Jeżeli powyższe sprawdzenia nie przyniosą efektu, możesz zgłosić problem :
    •wypełniając zgłoszenie uszkodzenia na stronie www.tp.pl
    •kontaktując się z działem wsparcia technicznego pod numerem telefonu 801 505 505 wybierając 2 w menu głosowym

    Sprawdzić na kablu i na WiFi czy nadal występuje problem.
    Zresetować router do ust. fabrycznych i skonfigurować ponownie.

    Jeżeli zostaną wykluczone błędy po stronie dostawcy internetu, to pozostają dwie możliwości, uszkodzony router albo sprzęt abonenta.
    Uszkodzony router można wymienić za darmo po kontakcie z 801 505 505 wybierając opcję "2"

    Jeśli jesteś połączony przez WiFI, a problem rozłączania występuje nadal, a lampki ADSL i INTERNET świecą cały czas (INTERNET może migać w trakcie przesyłania danych) to można założyć że problem znajduje się pomiędzy komputerem a routerem.

    W tym celu należy:
    - sprawdzić na innym komputerze,
    - sprawdzić z jaką pręskością jest połączenie pomiędzy komputerem a routerem i czy jest ono stałe cały czas ( np: 11 mbit )
    - można zmienić kanał WiFi korzystając z instrukcji : http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obsluga_k...oc_tech/internet/modemy/zte_wifi/zmiana_wifi/
    - można zmienić kanał na inny ale lepiej wcześniej sprawdzić programem WiFi InSSIDer który kanał jest wolny.
    - można też zmienić rodzaj szyfrowania na próbę i sprawdzić czy problem zniknął, szyfrowanie WEP jest szybsze ale mniej bezpieczne, ale można wyłączyć dodawanie nowych komputerów poprzez ustalenie listy adresów MAC, można też ustawić tryb na tylko B , transmisja będzie na poziomie 11 mbit ale może byc stabilniejsza,
    - sprawdzić czy w pobliżu niema urządzeń bezprzewodowych typu: telefony bezprzewodowe, mikrofalówki, telefony komórkowe, odbiorniki RTV, inne komputery, etc
    - sprawdzić poprzez ustawienie routera w inne miejsce,
    - sprawdzić poprzez ustawienie komputera w inne miejsce.
    - Spróbować użyć programu dołączanego do karty WiFi który pozwala na ograniczenie widoczności sieci tylko do wybranego kanału albo zakresu kanałów, gdzie niema innych sieci, albo zmniejszyć czułość karty WiFi.

    Na razie tyle jak są pytania to pisać, jak mi przyjdzie jeszcze coś do głowy to dam znać ;)
  • Poziom 9  
    Odświerzam temat bo juz nie daje sobie rady z tym modemem.

    Mam ten sam problem jeżeli chce uzyskać dostęp do sieci w rodzinnym domu przez wifi z parteru na pierwsze pietro, niby sa 3 kreski polączenie dobre ale i tak przerywa. Moze to ten zesrany modem czytam już o nim z 5 godzin i zazwyczaj jeżeli chodzi o wiekszą odleglość to nie daje rady. Trzeba chyba zbierać kase na jakiegos TP-linka bo mam jednego w gdańsku i tam nie mam żadnego problemu z podłaczeniem się do sieci i internetem.
  • Poziom 12  
    Spróbuj zmienić nr kanału, miałem podobny problem i to w TP-linku.


    Chciałem się podłączyć do tematu.

    Neostrada 20Mbit ( praktycznie ok 16)
    Parametry linii niby ok. (mierzone wczoraj przez obsługę)
    ok. 750 metrów kabla od centrali.
    modem ZTE ZXV10 W300 wykorzystywany jest tylko do ADSL i podłączony jest do TP-linka do sieci domowej przez WAN ( czyli z modemu ZTE nie używam nawet wi-fi)

    Jeżeli mi się połączy internet to działa bez żadnych problemów, nic się nie zacina, nie rozłącza.

    Otóż ja mam problem w przypadku ręcznego rozłączenia modemu (a czasami jak chodzi cały czas gdy sam się resetuje po 24 godzinach). Połączenie ADSL normalnie zawsze połącza się ok 10-15 sekund (pomarańczowa dioda. A logowanie do systemu i pobranie ip nie działa...
    Czasami po nocy ładnie się połączy, np dzisiaj próbowałem po pierwszym połączeniu (co szybko się połączyło-ok15 sekund tzn obie diody) drugim razem po rzecznym resecie urządzenia nawet po pół godziny nie zadziałało (połaczenie ADSL synchronizowane - świeci się ciągle dioda)...
    Najgorzej jest po południu ( do tej pory musiałem 3 razy resetować ponawiać i jak się połączyło to ok) ale od kilku dni nie daje rady musiałem dzwonić do tp.
    Ale za druga próba jak to się stało, nie pomagało resetowanie linii, przywracanie do ustawień fabrycznych (nie działało logowanie na rejestracje tp.) A następnego dnia jak przyjechała obsługa podobno od razu zadziałało (godzina poranna).

    Podejrzewam, że jest to może być wina centralki w mojej miejscowości (wieś), może dużo osób jest podłączone, jeżeli dziś nie zadziała to może poproszę o jej całe zresetowanie i się okaże ( o ile będą w stanie to zrobić zdalnie).

    Próbowałem również połączyć się przez modem w laptopie (rocznik komputera 2006 - może nie wspiera tego "ADSL +" nie wiem czy to ma znaczenie) ale dostałem błąd 678 ( komputer zdalny nie odpowiada).

    Miał ktoś może podobny problem i go rozwiązał, albo ma pomysł co z tym fantem zrobić. Nie mogłem znaleźć upgrade ZTE, czy lepiej z nim nic nie kombinować (bo nie będą chcieć przyjąć na gwarancji).