Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sonel MPI 540Sonel MPI 540
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 d9, wentylator nagrzewnicy - dziwaczny problem

13 Maj 2010 21:21 5439 5
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie forumowiczów. Trafiłem do was w rozpaczliwym poszukiwaniu schematu elektrycznego wentylatora klimatyzacji/ogrzewania (ręczna klimatyzacja) w 406 d9 (1,8 99 rok) instalacja multipleksowana - to chyba model przejściowy gdzie BSI jest elementem zbiorczym i wykonawczym.

    Problem który jest u Mnie w podobnej formie znalazłem opisany na tym forum kilka razy jednak w żadnym przypadku nie znalazłem pomocnych odpowiedzi ani schematów (albo rozmowa ucieka na inny temat albo sprawa i załączone schematy dotyczy starszego modelu)

    U Mnie sytuacja wygląda następująco:

    wentylator w nagrzewnicy nie załącza się - pierwszy krok sprawdzenie modułu sterującego praca wentylatora.

    Wymieniłem profilaktycznie tranzystor sterujący - użyłem znanego zamiennika IRFP064M - objaw nadal taki sam - wentylator martwy (oczywiście silnik po podaniu 12V bezpośrednio pracuje - bezpieczniki F2 i F40 sprawne).

    Po zdiagnozowaniu Miernikiem obserwacje mam następujące:

    na kostce zasilającej moduł sterujący jest 12V z kawałkiem (na pracującym silniku oczywiście);
    po wpięciu kostki w moduł sterujący napięcie automatycznie spada do niecałego 1V :/

    Po zmianie tranzystorka sterującego na IFRP064M sytuacja bez zmian. Wyciągnąłem cały układ i podłączyłem z innego niezależnego źródła zasilania - myśląc ze problem możne leżeć w nieprawidłowym połączeniu + po zapłonie - bez zmian - silnik nie pracuje.

    Znalazłem przypadkiem w warsztacie taki sam moduł sterujący (nie do końca jestem pewien jego sprawności jednak przypominam Sobie że miałem go właśnie do testowania wiec raczej jest sprawny)

    po podłączeniu w samochodzie objaw ten sam - napięcie na kostkach zasilających praktycznie zanika

    Po podpięciu tego ukladu pod zewnętrzne niezależne źródło zasilania (przyszło mi na myśl że może nie być styku w stacyjce i z chwilą kiedy następuje pobór prącu styk jest niewystarczający stad spadek napięcia ) - wentylator pracuje cały czas na max prędkości.

    Przyznam się szczerze że nie mam już pomysłów a schematy które posiadam są albo od klimatronicka albo od wersji d8

    auto to anglik po przekładce - nagrzewnica- wiązka nagrzewnicy - panel sterowania - układ sterujący zostały wykorzystane oryginalne angielskie - gdzie wszystko działało

    będę wdzięczny za każda podpowiedź i schemat

    pozdrawiam serdecznie
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • Poziom 21  
    Mam schemat całego układu klimy ale podaj jeszcze symbol silnika
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • Poziom 14  
    Poradziłeś sobie z tym? Mam tez 406 z klimatronic, wentylator w ogóle się nie kręci, zasilania są ok, na krotko wentylator chodzi, podając masę na cienki różowy przewód wchodzący do sterownika,wentylator chodzi na max.
  • Poziom 9  
    spróbujcie poruszać kostką w miejscu wtyku do silnika nagrzewnicy mam ten problem w jumperze na maksymalnym stopniu chodzi bez problemu ale na 1-3 już nie chodzi ale poruszanie kablami i wtyczką pomaga czasem na jeden dzień a czasem na miesiac więc spróbujcie takiego sposobu rozwiązania. nie miałem czasu tam zajrzeć więc nie wiem czy problemem jest wiązka kabli, wtyczka czy styki z gniazda do silnika
  • Poziom 11  
    Napisałeś że napięcie spada do 1V. Gdzie sprawdzałeś napięcie i względem czego mierzyłeś? Parę dni temu walczyłem z podobnym ustrojstwem. Tam okazał się jednak moduł uszkodzony. Moja rada: sprawdź napięcia względem PEWNEJ masy- np zawias drzwi. Jeśli po podłączeniu kostki napięcie spada- szukaj złego styku na złączkach- czasami wsuwka wysuwa się. Dalej to bezpieczniki i spadek napięcia na nich. Powodzenia!!!
  • Poziom 9  
    Czy poradziłeś sobie? Pytam bo mam podobny problem i ciekawy jestem jak Ci poszło. Pozdrawiam!