Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault SCENIC 1.9D 00r. Problemy po rozgrzaniu silnika

13 Maj 2010 21:54 6189 8
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem Scenika 2000r z silnikiem 1.9D f. Pompa wtryskowa Lucas. Poniżej lista problemów - objawów.

    1. Problem z odpaleniem na zimno (po zagrzaniu swiec krece go do 10s) Odpala!
    2. Do momentu kiedy osiągnie najwyższą temperature pracuje prawidłowo. Wskaźnik temperatury wskazuje w max połowe stanu - nie przegrzewa sie!
    3. Jak sie nagrzeje zaczyna szarpać jakby sie zapowietrzał. Potem juz jest tragedia. Najgorzej w jest w miescie. W ciepłe dni na postoju na biegu jałowym zmienia obroty co 30s jak by chciał zgasnąć (obroty spadaja) trwa to z 3sec. Wtedy silnik pracuje bardzo żle jak by chciał zgasnąć. Wentylatory pracuja prawidłowo!
    5. Na rozgrzanym silniku lubi zgasnąć jak mocno zaczne hamować albo jak gwałtownie zejdzie z obrotów - zdjeme noge z gazu.
    6. Gasnie tez jak jade bardzo nierówną drogą (Na rozgrzanym silniku )
    7. Bardzo dużo pali 9-10L /100km ropy.
    8. Szarpanie najczesciej występuje w przedziale od 1800 do 2300 obr/min


    Do tej pory wymieniłem:
    1.Filtry łacznie z obudową filta paliwa oraz przewody doprowadzające paliwo do pompy. (chciałem wyeliminowac ewentualne zapowietrzanie)
    2. Czujnik wyprzedzenia kąta wtrysku w pompie.

    Wszystkie kontrolki o.k

    Prosze o rady wnioski spostrzeżenia. Co sprawdzic co wymienić?
  • Poziom 17  
    Najpierw sprawdź ustawienie rozrządu i zapłon
  • Poziom 12  
    Przepalił mi sie tłumik odchodzacy od kolektora - troche auto głosniej chodzi. Moze to miec jakis związek?
  • Poziom 13  
    Szczelny wydech w dieslu to ważna sprawa bo co innego go niemieć a mieć go nie szczelnego. Może to być przyczyną pozdro
  • Poziom 12  
    Wydech wymieniony! Rozrząd sprawdzony! Mechanik mówił, ze wszystko jest ustawione wg znaków fabrycznych a po rozgrzaniu nawet potrafi zgasnąć silnik.
  • Poziom 13  
    Kolego ty go takiego kupiłeś czy jak zaczeły się te problemy? Moja rada jedz gdzieś na szrot dogadaj się aby mienić u nich pompe i będziesz wiedział. Odrazu też zajzy drugi mechanior bo po jednym nigdy niewiadomo. pozdro
  • Poziom 34  
    Witam. Nie piszesz czy przed wymianą było OK. ale dla mnie to nie pompa nie pisaleś czy dymi z tłumika . BIO disla może nałałes . Ale to chyba mechanior pompe przewalił tak sobie o ząbek i teraz lipa.
  • Poziom 12  
    Witam. Przeryłem wszystko co mogłem. Znajomy mechanik zakupił bardzo bobry sprzęt diagnostyczny i na nim wszystko wyszło!!!

    PADŁ WTRYSK STERUJĄCY!

    Po wymianie wszystko wróciło do normy przy 65KM leci jak burza! Az sie nie spodziewałem takiej łychy przy 65KM. No i najważniejsze spadło spalanie 5.5L/100
    Dzieki wszystkim i zamykam temat.