Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Berlingo i centralny zamek

velbon 14 May 2010 00:27 2861 0
  • #1
    velbon
    Level 2  
    Moze ktos z Was mial stycznosc z tematem elektryki w Berlingo i jest w stanie podpowiedziec.
    Moje Berlingo '98 (bez BSI) posiada fabryczny cz, ale niestety bez sterowania z pilota - tylko kluczyk. Chcac wprowadzic do pojazdu odrobine luksusu zakupilem uniwersalny sterownik cz firmy Noxon, celem podmiany orginalnego modulu. Niestety okazuje sie to nie byc sprawa az tak banalnie prosta, jak myslalem.
    Przez ostatnie dwa dni szperalem w sieci, zeby znalezc jakies informacje, ale zadna z nich nie sprawdza sie w tym przypadku.
    Znalazlem fabryczny cz przed tylnym prawym nadkolem, odpialem go i jest 9-cio pinowa kostka. Podlaczylem + sterownika do 1-go pinu a - do drugiego pinu i przy wciskaniu klawiszy na pilocie, slychac w centralce zalaczanie sie jakiegos wlacznika. Wyczytalem, ze + sterownika powinien byc na 5-tym pinie, - na 2-gim pinie, a open/close na 1-szym. Przy takim podlaczeniu + i - sterownik nie wydaje zadnych dzwiekow.
    Metoda prob, bledow i po osmiu spalonych bezpiecznikach doszedlem do nastepujacych faktow:
    1. kostka w samochodzie 9pinow w tym jeden wolny. Na trzech pinach jest napiecie (1,6,8), 2 piny maja przejscie z masa (2, 5), a pozostale (3,4,7) nie maja ani napiecia, ani przejscia z masa.
    2. przewody ze sterownika(maja kolory, ale umownie nazwijmy je 1-8):1 to plus, 2 minus. Po podlaczeniu napiecia do sterownika (czyli 1,2 ze sterownika do 1,2 w kostce samochodu) na przewodach 3 i 4 pojawia sie 12V, ktore znika na chwile w momencie wciskania guzikow na pilocie (odpowiednio 3 guzik zamykania i 4 otwierania). 5 i 6 to masy - maja przejcie z przewodem 2. 7 i 8, to w/g schematu, sygnalizacja swiatlami zamykania/otwierania.
    Ogolnie wg schematu sterownika: 1 idzie na +, 2 na - i pierwszy silownik, 3,4 tylko na piewszy silownik, 5,6 na wszystkie silowniki, 7,8 na swiatla.



    Moze ktos jest w stanie powiedziec mi lopatologicznie, ktory przewod ze sterownika powinien byc podpiety pod konkretny pin w kostce, ewentualnie dodatkowo, co trzeba zmostkowac.
    Jeszcze jedna rzecz; Znalazlem informacje, ze zeby znalezc piny w kostce odpowiedzialne za otwieranie/zamykanie, trzeba zewrzec mase, z kazdym pinem po kolei i sprawdzic, przy ktorym zamki sie zamkna/otworza. Niestety nie daje to zadnego rezultatu, oprocz tego, ze zwarcie masy z pinem 1 wywala bezpiecznik.

    Z gory dziekuje za pomoc.