Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Probe 2.0(mazda626)-gaśnie, nie trzyma obrotów jałowych

karaśś 14 Maj 2010 16:25 4264 3
  • #1 14 Maj 2010 16:25
    karaśś
    Poziom 2  

    Witam, mam problem z moim fordem probe 2.0 16v 1994 (mazda 626 16V/mazda mx-6 16V). Byłem już u 2-óch mechaników, którzy twierdzili (po naprawie), ze samochód jest już sprawny, a wcale tak nie jest.
    Objawia się on w następujący sposób: gdy jadę z większą prędkością obrotową (3-4 tys obr/min), na rozgrzanym silniku, po wciśnięciu pedału sprzęgła, samochód gaśnie. Gdy jadę z prędkością obrotową 2-2.5 tys obr/min, po wciśnięciu sprzęgła, samochód zaczyna przygasać (obroty spadają do jakiś 450-500 obr/min) po czym wracają do normy -750obr/min; czasami zdarzy się, że zgaśnie.
    Natomiast jeśli wysprzęglę przy ok 1000obr/min to samochód nie gaśnie, nie przygasa, obroty normalnie spadają do tych 750 obr/min.
    Samochód jeździ tylko na benzynie (nie posiada lpg).
    Gdy silnik jest zimny, problem ten nie występuje, tylko gdy osiągnie odpowiednią temperaturę.

    W czym może być problem? Mechanik twierdzi, że znalazł jakiś mały błąd na kompie, ale że samochód wymagał jedynie jakiejś drobnej regulacji (która jak się okazało, nic nie dała).

    Pozdrawiam.

    edit:
    Teraz przyszła mi do głowy pewna rzecz. Niedawno wymieniałem świece zapłonowe. Wg. instrukcji powinny one mieć odstęp między elektrodami 1,1mm, ja kupiłem świece (które wg. katalogu pasują do proba) TUTELA, które mają odstęp 0,8 mm. Czy to może być przyczyną złej pracy silnika?
    Pozdrawiam.

    0 3
  • #2 16 Lis 2010 11:54
    Slimax_smile
    Poziom 1  

    Siemka Miałem ten sam problem z moja madzią 626. Problem ten stanowił dość interesującą zagadkę gdyż podłączając ja pod komputer było wszystko ok, po podkręceniu obrotów było to samo chodź rzadziej gasł ale spalanie... hmm nie wypowiem się:/ po dłuższym szperaniu i godzinach siedzenia z miernikiem okazało się iż to była wina przepływomierza powietrza wymieniłem sam ale zamówienie nowego od 250 zł do 1700zł <-- ten najdroższy dla czubów tuningu. Pozdrawiam jeśli w czymś pomogłem to chętnie się wymienię doświadczeniami:)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Części do proba i mazdy 626 są takie same(nie wszystkie rzecz jasna) ale zawieszenie i doloty powietrza itp. więc problemu z zamiennikami nie ma:> trzeba wiedzieć czego szukać

    2
  • #3 16 Lis 2010 12:06
    ogur3k
    Poziom 33  

    Poziom płynu w chłodnicy odpowiedni? W zbiorniczku wyrównawczym?
    Świece raczej nie dawałyby takich objawów, ale jestem pod wrażeniem gdzie znalazłeś te Teutele...
    Tylko NGK! 10pln za sztukę to nie tragedia...

    0
  • #4 16 Lis 2010 15:52
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto