Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ładowanie baterii 9V 6F22 baterią solarną

zendi1985 14 May 2010 17:18 8379 2
    zendi1985
    Level 11  
    Witam wszystkich
    mam taki problem związany z wykonaniem ładowarki do baterii 9V 6F22 o pojemności 200mAh. Ładowarka ma działać na ogniwach fotowoltaicznych o parametrach

Moc maksymalna (dla promieniowania słonecznego o mocy 1000 W/m2) 40 [mW]
    Napięcie maksymalne (jałowe) 0,57 [V]
    Prąd zwarcia >90 [mA]
    Wymiary 29,4x12,3x0,259 [mm]

mam takich ogniw 60 szt ale mam problem ze znalezieniem przetwornicy znaczy się poprostu nie wiem jak szukać układu do zmontowania bo trochę niezbyt się na tym znam ale niestety prowadzący nie uwzględniają faktu że skoro jestem na przetwórstwie metali to nie znam się na elektronice i elektryce.
    Proszę o pomoc w postaci podpowiedzi jak szukać takiej przetwornicy albo kierunku jak coś takiego zbudować z góry bardzo dziękuję za poświęcony czas.

Pozdrawiam
    transoptor
    Level 15  
    Coś mi tu nie pasuje bo chcesz ładować baterie 6F22. Ładować to możesz akumulatorki natomiast ja się nie spotkałem by można było ładować baterie.Napisz coś więcej i dokładniej jaki masz temat i zadanie do wykonania -czy aby ten co Ci zlecił wie o co chodzi?
    zendi1985
    Level 11  
    sorka rzeczywiście jak najbardziej źle napisałem chodzi o ładowanie akumulatora 9V 6F22 NiMH.

co do wiedzy Pani prowadzącej to ogranicza się do tego że " masz zrobić i tyle nie obchodzi mnie jak" a i że to jest moja inwencja twórcza.

Całość ma być wykonana w jednym pudełku znaczy się bateria ma być zamknięta w środku a na zewnątrz mają wychodzić tylko przyłącza do dowolnego urządzenia zasilanego z Akumulatora 9V. Na obudowie ma znajdować się bateria solarna wykonana z 60 ogniw 30mm na 13mm (tak jak w parametrach podałem) połączonych w sposób umożliwiający ładowanie akumulatora znajdującego się w środku.