Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprinter 311 CDI - Zawór podcisnienia

kaczor44 14 May 2010 17:31 26753 26
lampy.pl
  • #1
    kaczor44
    Level 11  
    Witam
    Chciałem zapytać w jaki sposób jest sterowany zawór podciśnienia który daje podciśnienie do gruchy w turbo, jest tam wtyczka na 2 piny ale jakie napięcie tam powinno być i czy wzrasta z dodawaniem gazu czy się obniża , problem mam następujący że turbo w momencie odpalenia reaguje prawidłowo czyli dźwigienka idzie w dół ale w momencie dodawania gazu unosi się na sekundę i momentalnie opada z powrotem przez co turbo nie ładuje prawidłowo. Auto sprinter 311 cdi 2004 r
    pozdrawiam
  • lampy.pl
  • #2
    sprint2.2CDI
    Level 10  
    Witam
    Mam ten sam problem i z tego co sie orietowalem to silownik powinien is w dol w momecie dodania gazu. A jest sterowany masa. 12v po stacyjce no I masa sterowanie do komputera.
  • #3
    ele5
    Conditionally unlocked
    Prawidłowa reakcja. Na wysokich zmienia kąt natarcia gazów spalinowych i zmniejsza doładowanie aby nie przeładować silnika na wysokich obrotach bez obciążenia. Do sprawdzenia wiązka na pasie przednim. Standardowo gnije. Ale wtedy wywala błąd zaworka.
  • lampy.pl
  • #4
    miler80
    Level 34  
    Elektrozawór ten jest sterowany masą (-) z EDC, więc po przekreceniu kluczyka lub podczas pracy silnika powino na drugim pinie występować stale 12V.
  • #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    kaczor44 wrote:
    jakie napięcie tam powinno być i czy wzrasta z dodawaniem gazu czy się obniża ,

    Jak by to było takie proste, to zamiast zaworka byłoby zwykłe cięgno połączone z pedałem gazu :D
    Parametry brane pod uwagę dla stopnia otwarcia turbiny to:
    - temperatura silnika
    - stopień naciśnięcia pedału gazu
    - obciążenie silnika
    - obroty silnika
    - prędkość pojazdu
    - ciśnienie atmosferyczne powietrza
    i pewnie jeszcze inne. Tak więc zapomnij o jakichś uniwersalnych informacjach na temat pracy układu w zależności od naciśnięcia pedału gazu...
  • #6
    sprint2.2CDI
    Level 10  
    ogolnie walcze z moim sprintem od czerwca. Jak tylko wlozylem praktycznie nowa turbine zaczal chodzic jak traktor i kopci na czrno na biegu jalowym jak zarowno podczas ruszania ale gdy ptrzytrzymasz gaz dluzej lub odpuscisz i przycisniesz jeszcze raz wszytko ok. I ogolnie dowiedzialem sie od gosci co regeneruja turba ze przy odpaleniu nie powinien isc silownik na dol od razu a u mnie idzie. Wiec mysle ze bedzie mialo to cos wspolnego z wizka o ktorej kolega wyzej napisal. Nie wykluczam jakiegos czujnika walnietego. Czekam tylko na wtyke do kompa i bede dzialal dalej. Ogolnie mialem przetarta wiazke ktora idzie po lapie do silnika zrobilem to i zobacze jak nie bedzie wywalal mi bledow teraz to walniety kabelek.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Jak by ktos wogole mial jakies pojecie na ten temat to bylbym bardzo wdzieczny jak by udzielil paru informacji. Na tych pier.... wyspach nawet nie ma dobrych mechanikow kazdy tylko kasuje i odprawia z kwitkiem. Dam znac jak to obtokne co bylo
    Pozdrawiam
  • #7
    miler80
    Level 34  
    Często w tych sprintkach gnije wiązka biegnąca pod atrapą wzdłuż zderzaka, tędy tez idą przewody tegoż elektrozaworu, rozetnij i zolację i sprawdź przewody.
  • #8
    sprint2.2CDI
    Level 10  
    Zrobie ciut inaczej mysle zeby puscic nowy kabelek do edc a ten brazowy odciac.
    Jezeli bedzie dalej to samo to bede szukal dalej. Jedno pytanko czy ktos moze potwierdzic ze ten silownik egr nie powinien isc w dol od razu po odpaleniu. Nie mam mozliwosci zobaczenia na innym autku
    Pozdrawiam
  • #9
    ele5
    Conditionally unlocked
    Ja zawsze odcinam za akumulatorem brązowy i biały i puszczam górą.
  • #10
    sprint2.2CDI
    Level 10  
    Witam. Puscilem nowe kabelki I niestety nic nie pomoglo. Dalej po odpaleniu silownik egr od razu ciagnie w dol I chodzi jak traktor. Nie pozostalo mi nic jak czekac na wtyczke I podlaczyc kompa. Pozdrawiam
  • #11
    ele5
    Conditionally unlocked
    Co ty wypisujesz za bzdury! Jaki siłownik EGR???? Gdzie ty tam widzisz w tym silniku EGR?? Ciągnie w dół cięgno "gruszka" i tak ma być. Jak mu dasz w pędzel to się podniesie. Zmienia kąt natarcia spalin na wirnik turbiny. To że chodzi jak "traktor" (nie nawidzę tego prostackiego określenia) nie ma nic kompletnie do turbiny i jej sterowania przyjacielu Drogi!
  • #12
    sprint2.2CDI
    Level 10  
    Jak zwal tak zwal chodzilo mi o ta gruszke. Posprawdzalem wszystko i mysle ze wina lezy po stronie turbo( mianowicie ci co regenerowali turbine dali ciala). Mysle ze ta cala kierownica spalin zle dziala.

    PS. ele5 jak sie nazywa ten caly uklad gruszka I ten elektoniczny zawor pod lampa? Jetstem swirzym mechanikiem w dislach tak zwanym amatorem. I co Ty o tym przypadku myslisz? Tak jak wyzej gdy przygazujesz nie wkreca sie i kopci na czarno jak tylko oduscisz i dasz w gaz ponownie wszystko ok. Podlaczylem kompa jest jeden blad swiece zarowe ale to raczej nie ma nic wspolnego z tym poniewaz to jest od samego poczatku jak kupilem pare lat temu
  • #13
    sprint2.2CDI
    Level 10  
    Sprawa rozwiazana. Wystarczylo wyregolowac ciegno od "gruszki" i lata jak ta lala teraz. Pisze co bylo tylko jakby ktos mial podobny problem. Pozdrawiam
  • #14
    ele5
    Conditionally unlocked
    Bo pewnie pokręciłeś kolego sobie tym wcześniej. A tego się nigdy nie tyka!! Jest nawet zabezpieczone farbą na przeciwnakrętce!
  • #15
    sprint2.2CDI
    Level 10  
    Ele5 przeciez pisalem wyzej ze turbinka po regeneracji. Te losie co regenerowali zle ustawili. Pozdrawiam
  • #17
    archeolog
    Level 16  
    A podpowie ktoś na której żyle jest sterowanie a na którym + ? w kostce od elektrozaworu ?
  • #18
    Mateusz1560
    Level 15  
    Brązowy - Zasilanie 12V - pin 2 w wtyczce przy zaworze do pinu 35 w sterowniku , Biały - masa pin 1 przy zaworze do pinu 48 w sterowniku.
  • #19
    archeolog
    Level 16  
    A jeszcze mam jedno pytania . Czy to normalne że w trybie awaryjnym napięcia na elektrozaworach sie wogóle nie pojawia ?
  • #20
    Mateusz1560
    Level 15  
    Nie, szukaj przyczyny w przewodach, łatwo sprawdzisz masz podane piny.
  • #21
    archeolog
    Level 16  
    Sprawdzane na pinach przy ecu brak jakiegokolwiek napięcia na obu parach
  • #22
    Mateusz1560
    Level 15  
    Na pewno na dobrych sprawdzasz ? Podsyłam zdjęcia :

    Sprinter 311 CDI - Zawór podcisnienia Sprinter 311 CDI - Zawór podcisnienia Sprinter 311 CDI - Zawór podcisnienia
  • #23
    archeolog
    Level 16  
    Tak na pewno ale dzięki a z jakiego programu to są scriny ?
  • #24
    Mateusz1560
    Level 15  
    Star Diagnosis - program diagnostyczny Mercedesa
  • #25
    majster-d1
    Level 12  
    Odświeżę kotleta. Bo również męczę się z niedomaganiem zaworu ster. turbiną.
    Z tych zdjęć wynika że plus do tego zaworu również ze sterownika nr 35, a nie jak piszą po zapłonie z bezpiecznika, ale ten mam 100%, a masa 48. Zastanawia mnie pin 22. Załączenie regulatora ciśnienia doładowania?? Co załącza masę na pin 22 ?? Z tych schematów i opisów pinów wynika że najpierw musi podać masę na pin 22 a ster go obrabia na masę wymaganą do danych warunków pracy i wysyła do zaworu reg. turbo przez pin 48. Poprawcie mnie jeśli coś pokręciłem.
  • #26
    tomek_wawrzyniak
    Level 2  
    witam,
    Mam ten sam problem P1470 czujnik ciśnienia doładowania.
    Wymieniłem czujnik na nowy, wymieniłem część kabla w komorze silnika.
    Sprawdziłem kable od czujnika do wtyczki komputera pin 35/48 - przewody są wporządku.
    Brak jest napięcia na pin 2/pin 35 (powinno być 12V?) przy włączonym zapłonie.
    Pin 35 w komputerze ma 16 om do masy samochodu.

    Co może być przyczyną? spalona końcówka sterująca w komputerze?

    Pozdrawiam.
    sterownik Bosh A6111530991
  • #27
    Gerri
    Mercedes specialist
    tomek_wawrzyniak wrote:
    Mam ten sam problem P1470 czujnik ciśnienia doładowania.

    TO NIE JEST CZUJNIK! Gdzie wyczytałeś, że to czujnik??? Czujnik to element pomiarowy - a nie regulacyjny!
    Nawet "zawór" nie jest określeniem do końca prawidłowym (chociaż od biedy do przyjęcia)- bo "zawór" ma za zadanie otworzyć lub zamknąć przepływ - a tutaj mamy urządzenie które płynnie zmienia wartość podciśnienia w zależności od zapotrzebowania.
    P1470 MERCEDES-BENZ - Boost Charge Control Solenoid
    Prawidłowe określenie producenta to "transducer" czyli w tym przypadku: "przekładnik ciśnienia"
    Tak więc stosujmy prawidłową terminologię i nie róbmy dziadostwa - bo w przeciwnym razie z bałaganu w wypowiedziach się nie wygrzebiemy :(
    Sterowanie tego elementu w Sprinterze polega na dostarczaniu do jego uzwojenia napięcia prostokątnego o zmiennym wypełnieniu (tzw. przebieg PWM) co daje w efekcie zmienną wartość podciśnienia na wyjściu.
    Jeżeli silnik z jakiegokolwiek powodu przeszedł w pracę awaryjną może to powodować brak wysterowania turbiny w celu ochrony silnika - w ten sposób moc silnika zostaje ograniczona. Może być również taka sytuacja, że uszkodzenie silnika zostanie naprawione, jednak w pamięci sterownika pozostaną błędy. W określonych sytuacjach to również może prowadzić do braku wysterowania turbiny.


    tomek_wawrzyniak wrote:
    sterownik Bosh A6111530991

    Rzeczywiście taka firma istnieje. Robi bardzo tandetne podróbki produktów firmy BOSCH. Istnieje tylko dzięki wprowadzaniu klientów w błąd którzy (tak jak ty) nie zwracają przy zakupie uwagi na takie szczegóły...
    PANASCANIC (PANASONIC)
    THOMPSON (THOMSON)
    PIONIER (PIONEER)
    JVS (JVC)
    itd., itp.