Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nie odpala kangoo 1.2 98r silnik ja u twingo

darekborc 14 May 2010 18:01 7579 9
Optex
  • #1
    darekborc
    Level 10  
    Witam mam problem z moim autkiem, a mianowicie nie moge go czasami odpalic. na gazie odpala bez problemu.Gdy autko nie chce zapalic to nie uruchamia sie pompa paliwa(nie ma bzyyy przy przekreceniu kluczyka)szperałem przy kostkach przy akumulatorze i czasami zadziała, ale nie jestem pewny czy to problem z przekaznikiem(bo przekaaznik zawsze sie uruchamia) czy cos z kompem.miał moze ktos podobny problem?
  • Optex
  • #2
    genek1000
    Level 35  
    Jeśli jeździsz na gazie to stawiam że pompa paliwa sie wiesza.
    Czy w momencie włączenia zapłonu ( ale bez odpalania) słyszysz przez kilka sekund buczenie z okolic tylnego siedzenia ?
    Jest jeszcze możliwość że przekaźnik nie styka.
  • Optex
  • #3
    rico37p
    Level 28  
    Genek1000 : buczy darek jak nie słyszy bzyczenia z pod tylnego siedzenia. (przecież jest wyżej napisane)
  • #4
    genek1000
    Level 35  
    rico37p wrote:
    Genek1000 : buczy darek jak nie słyszy bzyczenia z pod tylnego siedzenia. (przecież jest wyżej napisane)



    Się poeta znalazł :D Sorrki nie doczytałem :cry:
  • #5
    darekborc
    Level 10  
    Pompa dziwnie chodzi bo głosno i jakby w tryby cos wpadło.nie mam pojecia wymienie najpierw te przekazniki bo to tanszy interes a potem jak nie pomoze to pompe.Po przekreceniu kluczyka jak nie odpala to buczenia nie słychac.dodam jeszcze ze czescije pali na zimnym silniku, ale bywa tez ze jak juz zapali na bezynie to pochodzi i gasnie i juz wtedy lipa.
  • #6
    DJ_Złączka
    Level 11  
    No to lipa faktycznie, masz jeszcze jakieś ukryte usterki w rękawie? Rozumiem, chcesz stopniować napięcie. Jak dobry reżyser, wiadomo. A jak już jest ta lipa to czego nie ma, że nie pali?
  • #7
    darekborc
    Level 10  
    jak jest lipa to nie pali:).narazie wecej usterek nie znalazłem jak znajde dam znac.
  • #8
    mati2525
    Level 10  
    Witam

    Wiem ze temat poruszany był już kilkakrotnie ale w każdym temacie finalnie było info że należy zmienić czujnik położenia wału

    do rzeczy - mam kangoo z silnikiem 1,2 i problem że niekiedy nie chce odpalić - sprawdzałem za każdym jak nie chce odpalić brak jest iskry.

    Wymieniłem i sprawdziłem następujące rzeczy
    - czujnik - pierwszy używany oryginał, następnie drugi - nowy czujnik EPS - brak iskry
    - sprawdziłem przekaźniki na nadkolu w komorze silnika - poprawione wsuwki na bezpiecznikach - poprzekładane również przekaźniki (zamieniony przekaźnik pompy z przekaźnikiem zapłonu) - posprawdzane przewody - brak iskry
    - sprawdzony czujnik uderzeniowy - nadal brak iskry
    - sprawdzona wiązka przewodów na silniku - zerwany peszel - wszystkie łączenia sprawdzone czy nie ma gdzieś załamania, utlenienia przewodów - - brak iskry
    - wyciągnięta puszka immobilajzera - wszystko wygląda ok - czysto, słucho itp - brak iskry
    - kontrolka immobilizera gaśnie tak jak zawsze - brak iskry
    - sprawdzona "pętelka" wokoło stacyjki - wszystko chyba ok -
    - sprawdzony chip w kluczyku - wszystko ok
    - prąd - plus po zapłonie na cewce zapłonowej która jest na silniku jest - brak iskry
    - w momencie jak nie ma iskry - nie pokazuje się na kostce cewki zapłonowej na żadnym przewodzie masa (bo cewka zapłonowa jest chyba masą sterowana)
    - pompę oczywiście słychać jak się przekręca kluczyk - - brak iskry
    - komputer ten koło akumulatora "rozebrany" w środku wszystko zalane jakąs masą końcówki czyste - brak wilgoci ITP. - - brak iskry

    nie wiem gdzie już mam szukać :(:(:( wydaje mi się ze ginie jakiś prąd po zapłonie na komputerze (tym koło akumulatora) bo np czasami jak odpala słychać oprócz przekaźników w komorze silnika (pompa i zaplon) chyba jakieś pykanie z innych czujników na silniku

    może ktoś z was ma rozpisana kostkę ta na komputerze co na którym pinie powinno być - zależy mi głównie na przewodach zasilających !!!!!

    czy to może być wina immobilizera (mimo ze kontrolka gaśnie) to np nie daje sygnału na kompa

    POMÓŻCIE PROSZĘ BO POTRZEBUJE TYM AUTEM JEŹDZIĆ - A NIEKIEDY JEST SYTUACJA ŻE ODPALI PRZEJADĘ 20 KM - ZGASZĘ I JUŻ NIE CHCE ODPALIĆ

    ZAZNACZĘ JESZCZE ZE JAK JUŻ ODPALI TO NIE MA ŻE SZARPIE, KICHA STRZELA - CHODZI WTEDY IDEALNIE

    EWENTUALNIE MATI2525(MAŁPA)WP.PL
  • #9
    darekborc
    Level 10  
    Witaj nie mam pojecia co moze byc z twoim autkiem ale moze jak masz alarm załozony w aucie to zabezpieczenie przed odpaleniem jest i przed cewka jest załozony jakis przekaznik który sie wiesza i nie podaje produ?Ale to tylko moje przypuszczenia.
  • #10
    dorianliszcz
    Level 10  
    Cześć,

    Poproszę o radę kogoś mądrego.
    Jestem użytkownikiem Kangoo z 2004 rok, 1.2, 16 V.
    Samochód jeździ ale palą się kontrolki silnika i kontrolka z jakąś sprężynką.
    W czasie jazdy kangoor jakby się przycina. Raz na jakiś czas.

    Odwiedziłem już 4 serwisy. Samochód łącznie w naprawie spędził ROK.
    Nikt nie jest wstanie go naprawić... nikt nie jest wstanie określić co jest uszkodzone.

    Za każdym razem odbieram nienaprawiony samochód. Wybuliłem już łącznie 2000 zł.
    Diagnostyka i części, które po kolei wymieniano - tyle kosztowały.

    Czy jest tu na forum ktoś, kto zdiagnozuje mi ten samochód i naprawi? Najlepiej ktoś z mazowieckiego.

    Telefon do mnie 696 488 357

    Update: po ostatniej naprawie czasami nie zapala, trzeba odczekać. Po jakimś czasie zapala ale kontrolki się świecą.