Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF III TDI ciepły nie pali

14 Maj 2010 20:29 12574 23
  • Poziom 9  
    Witam

    Wiem ze bylo wiele tematow o golfie. Wiem ze bylo wiele tematow o tym ze nia zapalal. Wiem ze byllo wiele tematow o tym ze ciezko jest zapalic komus goracy silnik.

    Ale na milosc boska drogi modzie!! Sam pomysl zanim usuniesz ten temat. Nie znalazlem tematu o tym ze cieply silnik golfa W OGÓLE nie zapala. A zimny i owszem.

    Do rzeczy:

    Mam pewien problem. Otoz moj VW Golf III (TDI 90km) podczas jazdy (na dluzsze dystanse- jak sie juz zagrzeje) w pewnej chwili wylacza silnik i staje. Nastepnie nie da sie go uruchomic do czasu az silnik nie ostygnie (czasami godzina czasami 4). Po tym czasie (np nastepnego dnia) zimny silnik pali jak nowy. W samochodzi doslownie dzien wczesniej byl wymienian elektrozawor i jest napiecie na nim bo sprawdzalem.

    Znajomy mechanik podejrzewa jakies problemy z immobiliserem na pompie albo z czujnikiem na wale (jak dobrze pamietam). Musze chyba jechac i podlaczyc go pod kompa, ale moze ktos z was mial podobny problem?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 34  
    witam . mysle że imo odpada nawet na niesprawnym TDI odpala na 2,3sekundy.
    Sprawdz jak padnie prad na elektrozaworze jak jest napiecie to na pompe wiadro wody i próba czy zagada.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Rozumiem, że Kolega pokryje autorowi koszty naprawy uszkodzeń powstałych po zastosowaniu się do tej porady?

  • Poziom 13  
    Sprawdź centralkę od alarmu,zaraz za włącznikiem świateł,tam sa zimne luty i z tym jest częsty problem.
  • Poziom 21  
    Sprawdź przekaźniki i skrzynkę bezpieczników.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    coperfild napisał:
    witam . mysle że imo odpada nawet na niesprawnym TDI odpala na 2,3sekundy.
    Sprawdz jak padnie prad na elektrozaworze jak jest napiecie to na pompe wiadro wody i próba czy zagada.


    Prad jest. Jakbym mial wode to bym wylal. Nastepnym razem sprobuje. Dzieki za rade.
  • Poziom 9  
    Witam, najlepiej zacząć od najprostrzych rzeczy zaworek na pompie czy nie puszcza jak się zagrzeje,sprawdz czy jest zasilanie jest na nim,jak zgasnie spróbuj polać pompe wodę żeby ją wystudzić,jak odpali to pompa do roboty

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Następny doradca... Rozumiem, że Kolega pokryje autorowi koszty naprawy uszkodzeń powstałych po zastosowaniu się do tej porady? Dość często naprawiam pompy po takich testach. Czasem naprawiam też głowice jeśli ktoś szczodrze schłodzi wodą. Proszę też pamiętać o poprawnej pisowni.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Buhaha same fachowce:P Jedynie kines17 wie o co chodzi :D
  • Poziom 9  
    Gdzie jest ten czujnik i jak go odlaczyc?
    Dlaczego nie polewac pompy woda?

    Dzieki wszytskim za rady
  • Poziom 26  
    Cytuję W samochodzi doslownie dzien wczesniej byla wymieniana elektroda i jest prad na niej bo sprawdzalem.
    Jaka elektroda?? Prąd jest na forum?? :D
  • Poziom 9  
    elektrozawor. Pomylka poprawiona
  • Poziom 21  
    To prawdopodobnie ten elektrozawór, który założyłeś jest uszkodzony.
  • Poziom 9  
    Pierwszy raz auto zasłabło na starym elektrozaworze. Podejrzewalem ze byc moze to on, a koszt wymiany nie byl wysoki wiec czemu nie wymienic?

    Jednak nic to nie dalo, auto nadal gasnie i nie daje sie uruchomic.

    Ponawiam pytanie: dlaczego nie wolno wylewac wody na pompe, wiele osob tak doradza na innych forach.
    I Gdzie znajduje sie czujnik o ktorym mowi kines17?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Jak zgaśnie to podaj zasilanie na elektrozawór,i zobaczy czy odpali.
  • Poziom 9  
    Po podlaczeniu do komputera (gdy palil i gdy nie palil) wskazywal brak bledow. Wg mechanika ktory to badal to problem jest z pompa wtryskowa.

    Czy objawy ktore napisalem w pierwszym poscie moga byc objawami jakichkolwiek problemow z pompa wtryskowa i nastawnikiem kata wtrysku?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    kines17 napisał:

    Następnie sprawdź czy paliwo tryska z rurek w momencie jak kręcisz rozrusznikiem.

    tylko wpierwej poluzuj przy wtryskach ( to tak na marginesie)
  • Poziom 12  
    Bardzo czestą przyczyną gaśnięcia tego motoru na ciepło jest brak zasilania sterownika silnika. Za to odpowiada przekażnik 109. Z biegiem czasu pękają w nim połączenia lutowane.
    Aby sprawdzić w prosty sposób czy dochodzi zasilanie do sterownika to należy po samoistnym zgaszeniu silnika wyłączyć zapłon.
    Włączyć zapłon.
    Po włączeniu zapłonu powinna zapalić się na chwilę żółta kontrolka silnika.
    Jeżli nie zapali się to znaczy brak zasilania na sterownik.
    Sprawdzić przekaźnik 109.
  • Poziom 9  
    Alarmu nie mam.

    Co do kontrolek po zgaszeniu to wszystkie pala sie tak jak na zimnym czyli prawidlowo.

    kines17:
    paliwo w rurkach jest napewno. Staram sie golfa nie zameczac bo tak troche glupio jak Ci auto padnie i musisz czekac 4 godz zanim sie nim gdzies ruszysz (zazwyczaj trzeba go brac na hol). Ale mysle ze specjalnie go pomecze zgasze pod domem i posprawdzam tak jak piszesz. Zaniedlugo napisze co i jak
  • Poziom 9  
    No panowie samochod juz dziala.

    Wymienilem przekaznik 109.
    Akurat jak kupowalem go moj golf mial chwile slabosci i zgasl. Szybko wymienielem przekaznik i zapalil za pierwszym razem.

    Dzieki wsyztskimm za odpowiedzi