Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Galaxy TDI AHU '97 problem z odpaleniem na zimnym

14 Maj 2010 23:27 2823 16
  • Specjalista - kserokopiarki
    Witam, od dwóch dni zacząłem mieć problemy z odpalaniem zimnego auta (280tys km). Stało sie to z dnia na dzień. Zawsze zapalał na dotyk, czy na zimnym czy na ciepłym. Aż tu nagle wczoraj rano podczas odpalania zaczęło rzucać silnikiem (podobnie jak zimą przy temp -20 stopni i tylko jednej sprawnej świecy), aż odpalił i przez kilka sekund nierówno pracował, potem w ciągu dnia (jeżdzę cały dzień, na długich i krótkich odcinkach) wszystko było ok. Moc i inne parametry w normie. Dzisiaj rano to samo, jeżeli auto stoi około 4 h lub więcej pojawiają sie problemy z odpaleniem. Sprawdziłem przewody od filtra, i przelewy, nie widać żadnych nieszczelności, poziomy płynów nie zmieniają się, powietrza w przezroczystym przewodzie nie widać. Jeżeli w końcu odpalę zimne auto, i zaraz zgaszę to druga próba jest już lepsza, ale daleka od "ideału". Chwilowo jestem bez interfejsu (pożyczyłem koledze), czy moge coś sprawdzić bez niego. Słyszałem o możliwości ścięcia klinu na wale, prosze o sugestie, vaga będę miał w połowie tygodnia.
    pozdrawiam horse
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak by Ci kolego klin ścięło to o normalnej jeździe zapomnij. Bez diagnostyki to troszkę wróżenie z fusów. Zerknij na filtr powietrza. Paliwo może do kitu wlałeś. Nie dymi? Jeśli tak to na jaki kolor?
  • Specjalista - kserokopiarki
    Nie dymi, tzn przy porannym (trudnym) odpalaniu, unosi się delikatny obłok biały, i śmierdzi nie spalonym paliwem. Odłączałem czujnik temp, żeby wymusić grzanie świec, ale nic to nie zmieniło. Nadmieniam, że na rozgrzanym pali od strzała, zresztą do środy tak samo palił na zimnym. (Fakt, że problem zaczął się po zatankowaniu paliwa, ale tankowanie było na orlenie, zresztą nie pierwszy raz na tej stacji)
    pozdrawiam horse
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Luźne małe koło od rozrządu może dawać takie objawy.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    trans-serwis napisał:
    Luźne małe koło od rozrządu może dawać takie objawy.


    000 BS i by bylo wiadomo...
  • Specjalista - kserokopiarki
    Napisałem, że wypięcie wtyczki czujnika temp. nic nie zmieniło.
    Jutro będę mił vaga. Rozumiem, że w Basic Setings w grupie 000, mogę sobie sprawdzić początek wtrysku. Jeśli zaś chodzi o luźne koło na wale, czy trzeba to sprawdzić organoleptycznie, czy wskazania kompa też to wykażą, w jaki sposób.?
    Jeszcze jedno, kolega ma sharana, z silnikiem AFN, i twierdzi, że miał bardzo podobny przypadek, i u niego winny okazał się być rozrusznik. Czy możliwe że w moim przypadku jest podobnie?
    pozdrawiam horse
  • Poziom 21  
    wartosci w BS beda "skakac"
  • Specjalista - kserokopiarki
    Niestety nie zdążyłem, zdiagnozować auta vagiem, bo przestało wogle odpalać. Tzn przyjechałem do mojego mechanika i powiedziałem mu o objawach i prawdopodobnej przyczynie. Pokręcił głowa z niedowierzaniem, i powiedział, że to powinno być widocznena rozrządzie, i żeby mi udowodnić, że to niemożliwe rozebrał rozrząd, posprawdzał znaki. Okazało się że znak na wale nieznacznie odbiega od normy. Zaczął wierzyć, skręcił silnik i... auto już nie odpaliło. Cały dzień jeszcze jeździło, było palone na ciepłym, a jak już ostygło to koniec. Rozumiem, że po kilku dniach jeżdżenia z takim luźnym kołem, sprawa się pogłębiała. Powiedzcie teraz, jaka jest na to rada, rozumiem, że trzeba wymienić to koło na wale, czy coś z wałem też się dzieje? Jaki jest koszt takiego koła?
    pozdrawiam horse
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dobra, odpuść już sobie ten rozrząd, nie w nim przyczyna. Podłącz Vag i obserwuj, jak nie pali powinny być błędy. Jak nie ma błędów i nie pali zainteresuj się sterownikiem, zasilaniami, itd itp.
  • Admin grupy Samochody
    Lub czujnikiem położenia wału.Uszkodzony nie pokaże błędu w sterowniku.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Witam, auto już naprawione, dokładnie tak jak podpowiedzieliście powodem było luźne koło na wale. Koło wymienione, auto dostało nowe życie. Dzięki kolegom trans-serwis i tdi-vag, za trafne podpowiedzi, a reszcie za dobre chęci.
    Pozdrawiam horse
  • Poziom 39  
    Pytanie do horse667, czy frezowłeś miejsce styku wału z kołem?
  • Specjalista - kserokopiarki
    Nie, a powinienem?
  • Poziom 39  
    To będziesz miał powtórkę z rozrywki. Kiedy? Nie wiem jakie przebiegi robisz i jak mocno była odbita ta płaszcyzna.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Zmartwiłeś mnie, ale tak to już jest, że wszystkiego trzeba się uczyć na własnych błędach. Cóż na razie pojeżdże i zobaczę.
    Dzięki pozdrawiam
  • Poziom 21  
    jak juz sie zabierzesz za frez czopa walu to przykrec kolo pasowe odpowiednim momentem [bardzo wazne a czesto pomijane przy naprawie]