Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

w211 Opornik(żarówka)wpiety równolegle w obwód kompresora.

klopsik127 14 Maj 2010 23:41 1745 5
  • #1 14 Maj 2010 23:41
    klopsik127
    Poziom 2  

    Szanowni koledzy mam problem z klimatyzacja w W211 z 2005r . Problem ten polega na tym ze w aucie nie działa klimatyzacja.Auto po kilku elektrykach trafiło do mnie.
    Klima była nabita i nie miała kodów usterek. Komperesora nie mogłem wysterować z testera (nie załaczał sie) Na krutko działał.Idac po kablach od strony kompresora natrafiłem na ŻARÓWKE WPIETĄ RÓWNOLEGLE W OBWÓD ZAŁACZAJACY KOMPRESOR. Wiec zaczołem dociekac o co tam chodzi!? Fakt był jeden - klima bez tej żaroweczki nie działa (stara sie spaliła). Zaczołem kombinowac ze to zawór na sprężarce jest uszkodzony ale porownałem jego parametry z innym i były takie same (opór 10 ohm).Wiem tylko tyle ze po przez wpiecie żarówki 1.2w o rezystancji 12 ohm w obwód równolegle zmniejsza rezrezystancje całego obwodu z 10 do 6 ohm (wartosci potwierdzone pomiarem).
    PROSZE O POMOC I O WYTŁUMACZENIE CO SIE ZMIENIA ZE KLIMA ZACZYNA DZIAŁAĆ Z REZYSTOREM PODPIENTYM DO KOMPRESORA. MNIE NIE CHODZI O NAPRAWIENIE UKŁADU TYLKO O ZROZUMIENIE ZJAWISKA JAKIE TAM ZACHODZI.
    Z GORY DZIEKUJE I POZDRAWIAM

    0 5
  • #2 14 Maj 2010 23:45
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 15 Maj 2010 00:33
    klopsik127
    Poziom 2  

    Motronic napisał:
    Sprężarkę zapina BTS (przekaźnik półprzewodnikowy) , on wykrywa obciążenie w obwodzie, jak wykryje za małe to informuje o tym procesor.

    Dlaczego nie mam zadnych błedów, nawet gdy sprężarka ma przerwany obwód. Wiec mozna wywnioskowac ze uszkodzeniu uległ BTS i nie prawidłowo odczytuje obciażenie. Ale gdy raz załacze kompresor z żarówką i ja rozłacze to kompresor działa do momentu wyłaczenia zapłonu.BTS jest odpowiedzialny tez za inne funkcje ktore działaja prawidłowo. (nie wykryłem innych usterek).

    0
  • #4 15 Maj 2010 00:38
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Tu odpowiedzią są zaśniedziałe złącza lub przewody w wiązce. Ewentualnie problem z masą. Powodują wzrost oporności i wprowadzają w błąd BTS. Dodatkowe obciążenie rekompensuje zawyżoną oporność.

    0
  • #5 15 Maj 2010 00:49
    klopsik127
    Poziom 2  

    Dokonywałem pomiaru tego obwodu (rezystancji) na tym aucie i wyniusł on dokładnie 11.9 ohm i robiłem ten sam pomiar w aucie w którym działa klima bez opornika i wyniusł 10.8 ohm.Wiec różnica jest niewielka. A rezystor wpinany w obwód równolegle zmniejasz nam rezystancje całego obwodu. Styki zostały posprawdzane.

    0
  • #6 15 Maj 2010 01:00
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Widocznie 11.9 Ohma to już za dużo dla BTS i wydaje mu się, że jest przerwa w obwodzie. Zgadza się, żaróweczka powoduje spadek oporności w układzie zaś śniedź wzrost tej oporności. Napisałem Ci abyś pomierzył spadki napięć na masie względem minusa akumulatora. Sprawa powinna się wyjaśnić.

    0
  Szukaj w 5mln produktów