Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TP-Link TD-8816 rozłączanie PPPoE w trybie bridge

koval777 15 May 2010 01:21 14165 10
Telkom Telmor
  • #1
    koval777
    Level 9  
    Witam,
    Przesiadłem się ostatnio na Neostrade 20Mbit. Nie będąc pewny jakości linii telefonicznej wypożyczyłem na początek Liveboxa. Okazało się że linia jest OK postanowiłem zamienić Liveboxa na coś "lepszego", czyli parę: modem ADSL oraz dobry router z porządnym WIFI. Kupiłem więc jako modem ethernetowy TP-Link TD-8816. Modem ten ma wbudowany router (NAT, DHCP etc.) ale może też pracować w trybie bridge jako czysty modem ADSL2+.
    Po skonfigurowaniu go w trybie routera (PPPoE konfigurowane w TD-8816) wszystko działa poprawnie. Konfiguracja wygląda mniej więcej tak:

    TD-8816(modem, router, NAT) --> TL-WR1043N(router, NAT) --> PC

    Chcąc uniknąć podwójnego NAT-a skonfigurowałem modem w trybie bridge. Połączenie PPPoE inicjowane jest wówczas w zewnętrznym routerze (TL-WR1043N). TP-Link 8816 pracuje jedynie jako modem ADSL.

    TD-8816(modem) --> TL-WR1043N(router, NAT) --> PC

    I tu pojawiły się problemy. Co około 8 minut połączenie PPPoE przestaje działać. Router wykrywa brak łączności i robi reconnect po około minucie.
    Podłączyłem TD-8816 bezpośrednio do PC (Win7, WinXP) i skonfigurowałem PPPoE na PC:

    TD-8816(modem) --> PC

    Sytuacja niestety się powtarza - po kilku minutach połączenie PPPoE przestaje działać. Żadne pakiety nie dochodzą do PC-ta, ale windows nie wykrywa zerwania linii.
    Wygląda na to że synchronizacja ADSL nie jest zrywana, a jedynie PPPoE. Dioda od ADSL-a świeci cały czas a i w logach modemu nie ma żadnych informacji o utraconej synchronizacji.

    Rozmawiałem z wujkiem google przez ostatnie kilka dni na ten temat, ale niestety nic nie udało mi się znaleźć. Czy spotkaliście się może z takim problemem? Co może być przyczyną?
  • Telkom Telmor
  • #2
    bogiebog
    Level 43  
    spróbuj puścić keep-alive pinga do google
    ping -t www.google.com
    aby "podtrzymać" łącze, czy to pomaga ?

    Edit:

    albo jeszcze lepiej, puść ping do jednego z bliskich routerów TP-y
    które są bliskie pokaże ci
    tracert -d www.onet.com

    PS: i jeszcze chciałbym pogratulować przejrzystego przestawienia problemu co zdarza się w/g mnie rzadko.
  • #3
    koval777
    Level 9  
    Dzięki za odpowiedź. Ping niestety nie pomógł. Zarówno na google.com jak i na najbliższy router tpnet. Aktywny transfer TCP (np ściąganie większego pliku) też nie pomaga w utrzymaniu łącza.
    Próbowałem również zmieniać wartość TCP MTU z 1480 na 1492 ale nie zauważyłem poprawy.
  • Telkom Telmor
  • Helpful post
    #4
    bogiebog
    Level 43  
    Sprawdż czy masz najnowsze oprogramowanie doTD8816.
    Spróbuj reset do ustawien fabrycznych i ponowną konfiguracje.

    jakie tam masz tryby prace w TD8816, bo coś mi się zdaje ze jest wiecej niż jeden tryb bridge (nie wiem czy w tym modelu) ?

    EDIT:
    jak wybierzesz tryb bridge to czy masz jakieś inne opcje (w trybie bridge) do wyboru ?
    jakie ? zrzut ?

    zestaw połączenie (tylko modem bridege + karta sieciowa komputera) i poczekaj na zwiech, następnie zadzwoń do pomocy technicznej neo, oni tam zdalnie mają jakąś diagnostykę, może cos "zobaczą" ?
  • #5
    koval777
    Level 9  
    Oprogramowanie mam najnowsze - tzn jedyne jakie istnieje. Dla v5 sprzętu, producent nie udostępnia nowszej:

    Firmware Version: 4.0.0 Build 090723 Rel.12673
    ADSL Firmware Version: Ver:3.11.2.167_TC3086 HwVer:T14.F7_5.0

    Zrobiłem upgrade routera TL-WR1043N do najnowszej wersji i jedyną różnicę jaką widzę to rozłączanie po 8min i 30s. Trzyma 60 sekund dłużej :-)
    Reset do ustawień fabrycznych też nie pomógł.

    Co do trybów pracy to mam na modemie TD-8816 do wyboru:

    - Dynamic IP Address
    - Static IP Address
    - PPPoA/PPPoE
    - Bridge Mode

    Przy Bridge jest tylko 1 dodatkowy parametr do konfiguracji:
    "Encapsulation" z 2ma opcjami do wyboru: "LLC" i "VC-MUX". Ustawiam na LLC zgodnie z zaleceniami. Dla pewności potwierdziłem też empirycznie, iż VC-MUX nie działa.

    Dzwoniłem do TP i niestety wiele się nie dowiedziałem. Widzą, że połączenie jest zrywane, nie wiedzą jednak dlaczego. Dodatkowo dowiedziałem się że na moim łączu 20Mbps jednak nie ma prawa działać. Podobno SNR margin mam za niski. Powinien byc ~20db a jest:
    Code:
                        Downstream    Upstream    
    
    SNR Margin             6.8           6.6     db
    Line Attenuation      10.0           5.7     db
    Data Rate            21202          1147     kbps


    Niestety nie znam się aż tak na parametrach ADSL by polemizować, ale Livebox spokojnie wytrzymuje domyślne 22h bez rozłączania linii.

    Wygląda na to, że albo z modemem coś jest nie tak, albo standard PPPoE jaki wymaga neostrada różni się od implementacji w Windows/TPLinku TL-WR1043N. Standard, albo raczej parametry konfiguracyje.

    Szukam alternatywnego modemu by to sprawdzić. Niestety Liveboxa nie da się przestawić w tryb bridge. Międzyczasie spróbuję użyć innego routera - Asusa wl-500gp z zainstalowanym Open-WRT.
  • Helpful post
    #6
    CzłowiekX
    Level 17  
    koval777 wrote:

    "Encapsulation" z 2ma opcjami do wyboru: "LLC" i "VC-MUX". Ustawiam na LLC zgodnie z zaleceniami. Dla pewności potwierdziłem też empirycznie, iż VC-MUX nie działa.


    Słuchaj neostrada działa we wszystkich kombinacjach PPPoA,PPPoE,VC,LLC.
    Tutaj nie ma żadnego zalecania. Jedynie jak chcesz mieć mniejszy overhead to wybierz PPPoA.

    koval777 wrote:

    Dzwoniłem do TP i niestety wiele się nie dowiedziałem. Widzą, że połączenie jest zrywane, nie wiedzą jednak dlaczego.


    Jeżeli modem nie zrywa synchronizacji z DSLAM to linia jest dobra. Musi być coś z ustawieniami modema no chyba, że modem jest czuły na wahania SNR i zrywa połączenie nie rozłączając przy tym synchronizacji. Posprawdzaj czy masz wszystko poustawiane dobrze np. takie opcje jak:

    1.Connect on Demand: Max Idle Time
    2.Keep Alive: Redial period
    Załącz ta drugą opcję

    Disconnect Timeout - 0
    DHCP Client Lease Time tu daj na 0 minutes
    Automatic Reconnect enabled

    Podłącz najpierw sam modem i sprawdź czy nie zrywa potem dołącz router.


    koval777 wrote:

    Dodatkowo dowiedziałem się że na moim łączu 20Mbps jednak nie ma prawa działać. Podobno SNR margin mam za niski. Powinien byc ~20db a jest:
    Code:
                        Downstream    Upstream    
    
    SNR Margin             6.8           6.6     db
    Line Attenuation      10.0           5.7     db
    Data Rate            21202          1147     kbps



    Tłumienie 10db to bardzo dobre tłumienie i spokojnie powinno chodzić 20Mb/s.
    SNR margin masz niski bo pewnie ustawili ci na DSLAMe jakiś niski taget margin 6-9db. Powiedź im aby załączyli większy margin np. 15-20db. Sprawdź też czy SNR margin jest stały(max wahania 1-2db).
  • #7
    koval777
    Level 9  
    Wow - wreszcie udało mi się zmusić PPPoE do działania.
    Podpiąłem jako router Asus wl-500gp z OpenWrt (kamikaze 8.09.1), skonfigurowałem PPPoE i wszystko chodzi jak należy. Zero rozłączeń przez kilkanaście godzin. Moja konfiguracja:
    Code:
    network.wan.proto=pppoe
    
    network.wan.username=xxxxxx@neostrada.pl
    network.wan.password=xxxxxx
    network.wan.peerdns=1
    network.wan.defaultroute=1
    network.wan.keepalive=1

    Dzięki za wszystkie sugestie i pomoc w rozwiązaniu problemu!

    Problem był chyba z domyślnymi parametrami protokołu PPPoE. Na TP-Linku i Win XP/Win 7 starałem się (o ile to było możliwe) ustawić połączenie jako "Always On" i włączać "Keep Alive". Ale to nie pomagało. Przykład ustawień z Win7:
    TP-Link TD-8816 rozłączanie PPPoE w trybie bridge
    Sprawdzę jeszcze alternatywną implementacje PPPoE dla WinXP - RASPPPOE - i dam znać czy uda się to skonfigurować. W dalszej perspektywie upgrade Openwrt na Asusie do najnowszej wersji.
    Quote:
    Słuchaj neostrada działa we wszystkich kombinacjach PPPoA,PPPoE,VC,LLC.

    Masz rację, musiałem coś pomylić przy pierwszym teście. Działają wszystkie kombinacje.

    Quote:
    Podłącz najpierw sam modem i sprawdź czy nie zrywa potem dołącz router

    Sam modem działał OK. Tylko jak chciałem skonfigurować PPPoE na zewnętrznym urządzeniu, to pojawiały się problemy z rozłączaniem.

    Quote:
    Powiedź im aby załączyli większy margin np. 15-20db. Sprawdź też czy SNR margin jest stały(max wahania 1-2db).

    Czy jeżeli linia trzyma synchronizację, nie mam błędów to jest sens zmieniać ten parametr? Co zyskam? Wahania SNR mam aktualnie na poziomie 0,4db.
  • #8
    CzłowiekX
    Level 17  
    koval777 wrote:

    Czy jeżeli linia trzyma synchronizację, nie mam błędów to jest sens zmieniać ten parametr? Co zyskam? Wahania SNR mam aktualnie na poziomie 0,4db.


    Zawsze lepiej mieć większe SNR na wszelki wypadek. Dobrze że masz stabilny SNR bo niektórym to się waha w zakresie 15-20db i nic w tym kierunku nie robią a linia jest ewidentnie do reklamacji.
  • #9
    koval777
    Level 9  
    Zainstalowałem dziś na Windows XP RASPPPoE. Jest to alternatywna implementacja protokołu PPPoE. Niestety jego zastosowanie nie pomogło. Połączenie PPP też przestaje działać (przestają przychodzić pakiety z modemu) po 450s (7,5 min). Jedyna różnica w stosunku do standardowej implementacji Microsoftu jest taka, że po dwóch minutach po zawieszeniu połączenia, sterownik RASPPPoE wykrywa że jest problem i zamyka połączenie po stronie Windows. Niestety nie próbuje ponownie się połączyć. Standardowy sterownik Microsoftu nie był w stanie wykryć problemu z połączeniem po 6 minutach (dłużej nie chciało mi się czekać).
  • #10
    michal.araszkiewicz
    Level 2  
    Witam,

    Mam taki sam problem z modemem ADSL/routerem TP-LINK TD-8840T . Może komuś przydać się informacja, że dotyczy to też tego modelu.

    Działa bez zarzutu jako modem+router, w trybie bridge po dokładnie 7m30s (zawsze) połączenie zanika.

    Próbowałem najpierw w połączeniu z TL-WR1043ND tej samej firmy (z oryginalnym firmware), potem chciałem sprawdzić działanie trybu bridge pod Windows XP. Rezultat jak u Ciebie. Popróbuję z ustawieniami klienta, może innym firmware klienta i ew. napiszę jaki rezultat. Ustawienia modemu chyba wszystkie przetestowałem, firmware najnowszy... nie próbowałem jedynie wgrywania starszego firmware.

    Z dziwnych rzeczy - w opisie linii w trybie bridge mam błędy CRC (w trybie PPPoA ich nie ma, poza tym statystyki są podobne):

    Code:

                       Downstream    Upstream
    SNR Margin:        28.5-32       30.8     db
    Line Attenuation:  24            9.8      db
    Data Rate:         2496          315      kbps
    Max Rate:          16448         1096     kbps
    POWER:             0.0           11.3     dbm
    CRC:               1             65472


    Przy okazji co myślicie o generowanych przez ten modem prognozach Max Rate?
    (to, info o POWER i CRC pojawiło się w ostatniej wersji firmware)

    ------------------
    UPDATE:

    W moim przypadku, aby TP-LINK TL-WR1043ND nie rozłączał po kilku minutach (7m30s) połączenia z TD-8840T (tryb bridge) w tym pierwszym, oprócz standardowych opcji PPPoE (login, hasło, connect automatically) trzeba było ustawić w "PPPoE Advanced Settings" (dodatkowa strona konfiguracyjna) parametr Detect Online Interval na 120 (sekund). Nie sprawdzałem niższych wartości, założyłem że im rzadziej sprawdza, tym mniejszy narzut na wydajność.

    Instrukcja i strona mówią tylko tyle na temat tego parametru:

    Quote:
    Detect Online Interval - The default value is 0, you can input the value between 0 and 120. The Router will detect Access Concentrator online every interval seconds. If the value is 0, it means not detecting.


    HTH
  • #11
    kwicol
    Level 14  
    Witam.
    Wyszedł nowy soft 24.12.2010r. czy może ktoś testował?
    Pozdrawiam.