Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[scenik 2.0] wysokie obroty biegu jałowego

kamil-bucko 15 Maj 2010 21:25 2454 4
  • #1 15 Maj 2010 21:25
    kamil-bucko
    Poziom 16  

    Witam od nie dawna mam problem z reno megane scenik 2.0 98r, + lpg, polegający na trzymaniu silnik w zakresie obrotowym od 1200-2500, obroty oczywiscie wachlują lecz nie zawsze. czasem trzymają się jednej granicy np 2000. (objawy sa takie same na LPG jak i benzynie)
    Próbowałem czyścic benzyną zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego niestety bez efektu.
    Jedyną dziwną rzeczą jaka zauważyłem jest to ze jeżeli zatkam dopływ powietrza do zaworu regulacyjnego powietrza obroty spadają do 700 i sie tak trzymają... silnik wtedy pracuje bez zarzutu ale jedynie na rozgrzanym silniku tak jest bo jeżeli temp spadnie to obroty są zbyt małe i silnik nie ma obrotów, wtedy gaśnie.

    pomóżcie drodzy forumowicze ...

    0 4
  • #2 16 Maj 2010 11:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 16 Maj 2010 16:37
    kamil-bucko
    Poziom 16  

    no włąsnie czujnik temp. podaje ciagle temp. 118 stopni C nie zaleznie czy silnik zimny czy nie. jednak owy czujnik wymieniałem i bez efektu nadal to samo :( moze wczesniej był zły czujnik wsadzony i teraz i ja zly zainstalowałem?
    dodam ze wczesniej było wszystko ok tylko teraz była zmieniana głowica przez kilka dni wszystko było jak nalerzy ( nawet gdy czujnik pokazywal 118 stopni) potem nagle zaczely sie dziac anomalie z tymi obrotami...

    0
  • #4 17 Maj 2010 16:09
    kamil-bucko
    Poziom 16  

    wymiana czujnika nic nie dała niestety (obroty spadły tylko do 1200)... ale stary i tak okazal sie walnięty.
    jeszcze jakies pomysły co to moze być?

    0
  • #5 16 Lip 2010 09:26
    snozer
    Poziom 17  

    Nie wiem jak w 2.0 ale u mnie nie w 1.6 uszczelki pod kolektorem dolotowym puściły a jak wziąłem uszczelkę od przepustnicy to się skruszyła w rękach. Stan uszczelek sprawdza się sprayem np do czyszczenia świec przy włączonym silniku. Jeśli pryśniesz na przepustnice lub wokół uszczelek a samochód przygaśnie lub zgaśnie. No to możesz wymieniać. Zestaw 5 oryginalnych uszczelek pod kolektor + do przepustnicy kosztowało mnie ze 100zł w renault

    -1