Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Logitech S220 - nie grają (lekko buczą) satelitki

15 Maj 2010 22:05 2437 3
  • Poziom 15  
    Witam.

Jestem początkującym serwisantem i na tym chcę poćwiczyć.

Objaw: subwoofer gra ładnie, wyraźnie słychać muzykę a jakie głośniczki bym nie wpiął to słychać tylko małe buczenie. Wykluczam zatem awarię satelit, problem musi być gdzieś na płytce. Żadnego przygaszania diod przy starcie itp. Ruszanie wszystkimi kablami nie powoduje najmniejszej zmiany.

Ogólnie to podobnie jak tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1490371.html

Płytka wygląda dobrze, nie widać żadnych wypaleń ani napuchniętych kondensatorów. Czyżby problemem była uszkodzona końcówka?

Proszę o wskazówki czego mam szukać jako zamiennik do tej końcówki. Wyczytałem coś o jakimś TDA 7277 ale nie mogę takiego znaleźć w żadnym sklepie internetowym. Nie mogę znaleźć także schematu.
  • Poziom 25  
    A na końcówce żadnych oznaczeń nie ma?
    Sprawdź czy końcówka nawet przy skręconym potencjometrze się grzeje.
    Sprawdź czy sygnał dochodzi do końcówki.
  • Poziom 15  
    Posiedziałem dziś przy głośnikach i wiem więcej ale też chyba popsułem więcej.

A więc końcówka to jest CHMC D6282. Jako odpowiednik znalazłem sobie na tme układ TA7282AP po 15zł sztuka.

Używając mojego jedynego miernika na zakresie 2V AC mierzyłem napięcia i tak: na wszystkich czterech wejściach kostki nie-subwooferowej, gdzie kanały prawy lewy mają + i - do swoich WO jest zawsze około 15-30mV czym stwierdzam, że sygnał dochodzi. Na wyjściach obu kanałów jest bardzo podobna wartość, czyli scalak raczej nie wzmacnia. Gdzieś tam badając gniazdo znalazłem zwarcie kanału do masy więc wylutowałem gniazdo ale dalej po przyłożeniu głośnika nic nie gra tylko buczy. Jeden kanał ciszej drugi głośniej.