Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio 2 1.5 dci nie chce odpalić

shiza34 16 Maj 2010 12:10 38599 27
  • #1 16 Maj 2010 12:10
    shiza34
    Poziom 9  

    Witam.
    Posiadam Clio 2 z 2002r 1.5 dci 82 Km problem z odpalaniem zaczął się w zimie. Wymieniłem filtry, olej, świece żarowe.
    Autko dalej miało problem z odpalaniem, rzadko ale problem był.
    Posiadałem jeden kluczyk pęknięty.
    Dorobiłem kluczyk immo sprawdziłem i wszystko gra.
    Problem był dalej a odpalanie auta teraz to masakra.
    Wymieniłem rozrząd, pompę wody.
    Silnik pracuje idealnie.
    Podłączony pod komputer wskazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Wymieniłem u mechanika i nic to nie dało.
    Proszę o pomoc.

    2 27
  • Fibaro
  • #2 16 Maj 2010 13:33
    endura1
    Poziom 10  

    W pompie wysokiego ciśnienia jest też czujnik sprawdź ustawienie jej, (wiele osób na to nie patrzy...) na pasku są białe kreski powinny być na znakach.

    2
  • #3 16 Maj 2010 18:36
    shiza34
    Poziom 9  

    Dziękuję za odp.może jeszcze ktoś ma inny pomysł?a jeśli gdzieś jest nieszczelny układ paliwowy może się też tak robić?

    2
  • #4 16 Maj 2010 19:56
    KAROL1138
    Poziom 16  

    Czy klin koła rozrządu sprawdzony przy wymianie??

    0
  • #5 16 Maj 2010 20:02
    shiza34
    Poziom 9  

    Szczerze to nie wiem;/ Z tego co mechanik mówił to tam klina nie ma tylko trzeba mieć specjalne blokady.Rozrząd robiłem w Gemme przy zakopiance i tam twierdza że dobrze założyli.

    0
  • #6 16 Maj 2010 20:35
    amm212
    Poziom 17  

    Ja bym sie przyjrzał wtryskiwaczom jak sie zachowują pod wzgledem przelewów .

    1
  • Fibaro
  • #7 16 Maj 2010 21:00
    shiza34
    Poziom 9  

    Wtryski są chyba ok bo na komputerze praca silnika jest idealna a silnik pracuje naprawdę równo.przy odpalaniu to tak jak by miał odcięcie zapłonu tak kilka razy pokręce i załapie.Sposób na odpalenie to po nie udanym razie jak nie zapali odrazu krecić jeszcze raz nie czekać aż kontrolki zgasną ale nie zawsze to skutkuje:|jak możecie to pomóżcie dziękuję za odpowiedzi

    -1
  • Fibaro
  • #8 16 Maj 2010 21:20
    KAROL1138
    Poziom 16  

    Ja jednak kierowałbym sie w stronę defektu czujnika połozenia wałka.Przelewy wtryskiwaczy jak najbardziej,ale kolega podkreśla iż silnik pracuje równo i błędów związanych z ciśnieniem paliwa niema.

    0
  • #9 17 Maj 2010 15:43
    shiza34
    Poziom 9  

    I tu jest problem bo go zmieniłem i dalej to samo no ale na komputerze dalej pojawia się błąd czujnika wałka rozrządu mimo że został wykasowany...

    1
  • #10 17 Maj 2010 16:08
    VITKINS63
    Poziom 11  

    Czy kolega spr. czujnik GMP. znajduje się na połączeniu skrzyni biegów i silnika.Bardzo częsta przyczyna, najlepiej polutować kostkę i zalać klejem.
    p........!

    1
  • #11 17 Maj 2010 16:18
    shiza34
    Poziom 9  

    Niestety nie sprawdzałem. czujników w clio jest mnóstwo i są drogie komputer pokazuje tylko ten od rozrządu.nie mam pojęcia co mu jest na dodatek dziś zalało mi auto musiałem wszystko wyciągać ciekawe co teraz będzie...;(

    3
  • #12 17 Maj 2010 17:24
    VITKINS63
    Poziom 11  

    Współczuję wiem co to jest!!!!!!!!!!!!
    Ale naprawdę spr. ten czujnik tam gdzie go podałem. Teraz naprawdę możesz mieć problem, gdyż masz dużą wilgoć w silniku. Pozdrawiam gorąco!!

    0
  • #13 17 Maj 2010 19:49
    shiza34
    Poziom 9  

    jeśli chodzi o ten czujnik GMP to jak go polutowac bo nie bardzo wiem jak sie za to zabrać...?a ktoś ma pomysł na wysuszenie auta w srodku silnik zapalił ale boje się ze moze znowu się cos popsuje;(dzieki za wszystkie odpowiedzi.

    0
  • #14 17 Maj 2010 20:29
    TESMEN
    Poziom 18  

    czujnik wałka rozrządu na niepracującym silniku prawie zawsze pokazuje jako błąd..
    a w tym silniku chyba go nie ma. za to na 10000% jest czujnik położenia wału korbowego. zasada działania ta sama

    1
  • #15 18 Maj 2010 11:57
    VITKINS63
    Poziom 11  

    Niestety musisz wyjąć fotele i wykładzinę z gąbką. Jak tego nie zrobisz to zacznie się dopiero robić swąd wilgoci nie do wybawienia!!!!!!!!
    A jeśli sprawa czujnika to trzeba go odkręcić od bloku silnika, następnie dobrze oczyścić i wysuszyć.Następnie wtyk z przewodami odciąć i na krótko z lutować z kostka czujnika,jest troszkę zabawy 40min i gotowe.
    pozdrow..!

    0
  • #16 18 Maj 2010 12:19
    barubar
    Poziom 26  

    Tesmen - i po co pierniczysz bez sensu? Jak tam czujnik wałka jest? Weź te doczytane prawdy o starych VW zachowaj dla siebie, nie wprowadzaj ludzi w błąd. W PSA nie generuje takiego błędu, po co klepiesz bez sensu?

    0
  • #17 18 Maj 2010 20:46
    shiza34
    Poziom 9  

    No i tak zrobiłem wszystko wyciągnięte suszy się jutro spróbuje z tym czujnikiem.Mam takie pytanie urwałem gwint w jednym czujniku nie wiem jak się nazywa a tym bardziej od czego jest a w sklepie tez nie wiedzą.oto zdięcia może ktoś wie od czego jest albo jak się nazywa.To na nim pisze DELPHI 9307-503A

    Renault Clio 2 1.5 dci nie chce odpalić Renault Clio 2 1.5 dci nie chce odpalić Renault Clio 2 1.5 dci nie chce odpalić Renault Clio 2 1.5 dci nie chce odpalić

    0
  • #18 18 Maj 2010 22:46
    barubar
    Poziom 26  

    Coś jeszcze tam wykręciłeś? Zaczyna być ciekawie.
    Nie radzę bo nie muszę, czekam na koniec tego wątku.

    0
  • #19 18 Maj 2010 22:50
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    raz miałem taki przypadek a przyczyna był sciety klin na wałku rozrządu

    1
  • #20 18 Maj 2010 23:49
    VITKINS63
    Poziom 11  

    Ej ty psujo!!!!!!!!! Poco to ruszałeś, chyba z czystej ciekawości?
    To co pokazałeś na zdjęciu to sonda/czujnik temperatury paliwa.
    Pasuje do dużej ilości aut z układem wtrysku bezpośredniego - koszt jakieś
    55-70 zł zależy od sklepu. Po wkręceniu trzeba się podpiąć pod komputer i zlikwidować błąd,może się zapalać i pokazywać głupoty.
    POZDROW!!!

    1
  • #21 19 Maj 2010 20:27
    shiza34
    Poziom 9  

    Ścięty klin a mówili mi ze tam nie ma klina.Dziś zmontowałem środek najgorzej z fotelami pokrowce są pospinane metalowymi kółkami musiałem rozpinać kleszczami.co do czujnika temp paliwa to nawet w serwisie nie maja a koszt 145 zł czy ten czujnik ma inna nazwe bo gdzie zapytam to mają oczy jak żaby ze zdziwienia może podejdzie zwykły czujnik temperatury cieczy czy to ma jakieś znaczenie czego temp będzię mierzył.?dzieki ze odpowiedzi robicie większą robotę niż serwis

    0
  • #22 19 Maj 2010 21:01
    KAROL1138
    Poziom 16  

    Kolego jak juz wspominałem wyżej odnośnie klina.Znajduje sie na kole wałka rozrządu i tylko demontaż tego koła pozwoli na dokładne oględziny.Ustawiony na przyrządy w tym przypadku nie znaczy dobrze

    2
  • #23 24 Maj 2010 20:23
    shiza34
    Poziom 9  

    Rozwiązaniem zagadki chyba było wyczyszczenie tego czujnika nie zlutowałem tylko tej kostki bo nie wiem jak ale auto pali już dużo lepiej dziękuje za wszystkie odp;)

    0
  • Pomocny post
    #24 24 Maj 2010 22:22
    maro765
    Poziom 10  

    Ja też bym optował na ścięty klin na wałku rozrządu.Wkładając blokady koła rozrządu i wału głównego wydaje się że jest ok.ale wałek rozrządu jest przesunięty powiedzmy o 0,5;1 zęba .Odpala wtedy z trudem w diagnozie wyskakuje błąd czyjnika wałka rozrządu (czujnik zbiera sygnał z koła pompy).
    Żeby to sprawdzić KONIECZNIE!!!!!! należy zdemontować koło rozrządu z wałka rozrządu.
    Taka awaria jest typowa dla silnika K9K

    1
  • #25 18 Gru 2011 11:29
    shiza34
    Poziom 9  

    panowie problem powrócił i dalej problem z odpalaniem.i teraz tak żeby sprawdzić czy jest ścięty klin na wałku rozrządu trzeba silnik wyciągać i jeśli się ściąga rozrząd tj pasek i napinacz to starego nie wolno zakładać?i w clio są dwa czujniki położenia wałka rozrządu czyli taki http://moto.allegro.pl/czujnik-polozenia-walka-rozrzdu-renault-clio-ii-i1982381602.html i drugi który znajduje sie koło rozrzadu http://moto.allegro.pl/czujnik-polozenia-walka-renault-clio-ii-1-5-dci-i1990193899.html i teraz tak jak można sprawdzić czy są dobre?

    2
  • Pomocny post
    #26 20 Gru 2011 11:59
    VITKINS63
    Poziom 11  

    Witam!
    Do spr. wałka nie trzeba wyciągać silnika! To procedura taka jak przy wymianie rozrzadu.
    Czyli , montaż blokad rozrządu i dem.napędu., po czym dem. górnego koła zębatego.
    I wszystko jasne czy ścięty , czy nie.
    Pierwszy czujnik to górny czujnik położenia wałka.
    Drugi czujnik to tzw.G.M.P. o którym już pisałem aby wtyk polutować . Teraz proszę wymienić cały kpl. tak jak widać na allegro ( mały koszt zakupu). na pewno nie zaszkodzi ( wilgoć)
    Pozdrawiam.

    2
  • #27 20 Cze 2012 20:48
    brzozowski886
    Poziom 12  

    Panowie a jak nie zapala się kontrolka od świec żarowych to od czego zacząć szukać. Dodam że auto też nie odpala.

    3
  • #28 22 Mar 2017 13:17
    shiza34
    Poziom 9  

    Dla wszystkich którzy maja problem z odpalaniem clio.Ogólnie w silnikach 1.5 Dci to problem jest z ustawieniem rozrządu i tak jak mi mechanicy z firmy GEMMA Zakopianka wciskali że czujnik położenia wału jest zepsuty a tak naprawde żle ustawili rozrząd!Kolega w takim samym silniku tylko w nissanie almera też miał żle ustawiony rozrząd i silnik nie zapalał od strzału i pracował głośniej po ustawieniu rozrządu przez pana z forum Clio wszystko wraca do normy.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo