Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1,6 75KM wężyki podciśnienia

biq1 16 Maj 2010 12:30 8126 6
  • #1 16 Maj 2010 12:30
    biq1
    Poziom 2  

    Witam pilnie poszukuje takiego elementu jak w tytule posta. Jest to moduł, czujnik lub jakiś zawór który łączy wężyki które powodują podciśnienie w paliwie...
    Jest to pomarańczowy element przy obudowie wlotu powietrza przy przepustnicy. NIe potrafię tego czegoś nigdzie odnaleźć, pewni również dlatego że nie wiem jak to nazwać. Spotkałem się z nazwą termozawór klapy ale pod taką nazwą też tego nie potrafię namierzyć.... Dołączam zdjęcie:
    Golf III 1,6 75KM wężyki podciśnienia Golf III 1,6 75KM wężyki podciśnienia
    Samochód po 3-4h godzinach postoju nie odpala, a jak odpali to gaśnie po dodaniu gazu, jak się trochę rozgrzeje to wraca do normy. Wiem że należy wyczyścić równierz przepustnicę ale muszę wykluczyć też ten element. Kable, świece, kopułka, filtr paliwa już po wymianie.

    Dobrzy ludzie pomóżncie mi to odnaleźć.....

    0 6
  • #3 16 Maj 2010 18:00
    barubar
    Poziom 26  

    Nie szukaj po nazwie tylko po tym górnym numerze, to numer VW. T5 ma rację, to nie jest przyczyna usterki na 100%.

    0
  • #4 17 Maj 2010 10:22
    biq1
    Poziom 2  

    Panowie to nie żadna prowokacja, tylko taki los dzieli ze mną każdy amator który nie zna się specjalnie na mechanice. Moj samochód daje strasznie ciała a mechanicy to w większości potrafią tylko powymieniiać w takim przypadku świece, kable, kopułki i filtr paliwa i mówią że powinno być dobrze (bez urazy). Inaczej pewnie jest jak się ma samochód z którym warto pojechać do ASO. Spróbuje zaraz ten samochód odpalić i jak odpale to pojade do mechanika... pewnie mi powie że trzeba pompę paliwową czy silniczek krokowy wymienić. Ja już wydałem przeszło 300zł na niepotrzebne tajle. Jęśli ktoś wie co to może być za usterka to poporoszę o dokładniejszy opis, bo chyba po to jest to forum. Lub poproszę o jakieś instrukcje od czego zacząć jak to zdiagnozować, czy można to jakoś sprawdzić przez podpięcie do kompa... Bo ja serio nie wiem co z tym fantem zrobić? Mechanik daje rękojmę więc teraz pewnie wymieni mi pół auta żeby usunąć usterkę a mnie na to nie stać. A jeśli dalej myślicie że ktoś was prubuje prowokować z jakimiś kazusami mechanicznymi bo chyba o to wam chodzi to może wkleje swoje zdjęcie z wk... miną koło mojego samochodu. Wybaczcie nie mam już do tego nerwów a samochód jest mi bardzo potrzebny żeby zarabiać na rodzinę.:cry: Zadzonię też do serwisy VW i zapytam o tę część po numerach, bo w necie już po numerach szukałem i nie trafiłem na żaden trop.
    ps. zdjęcie robione E66, gratuluje, może zrobię zdjęcie silnika i ktoś mi powie co się zepuło....:D

    1
  • #5 17 Maj 2010 12:13
    ociz
    Moderator Samochody

    Z tą częścią daj sobie spokój. Jest to zawór termiczny, jak jest zimno to się otwiera i wtedy klapa w filtrze powietrza się przestawia tak żeby ciągnął ogrzane powietrze z nad kolektora wydechowego.

    biq1 napisał:
    Jest to moduł, czujnik lub jakiś zawór który łączy wężyki które powodują podciśnienie w paliwie...

    Zastanawiam skąd taki pomysł, może masz coś namieszane z wężykami podciśnieniowymi.
    Podaj jeszcze rocznik, bo do tego co napisane pasują 2 typy silnika.

    0
  • #6 17 Maj 2010 12:20
    biq1
    Poziom 2  

    Rocznik 1993 nr nadwozia WVWZZZ1HZPW754199
    z wężykami nie jest dobrze od kiedy mechanik odkrył ten połamany element, jeden wężyk był zaślepiony drugi nawet nie wiem, w każdym bądź razie mechanik powiedział że właśnie ten cały termozawór jest potrzebny do ich podłączenia.... Przyznam że jeździłem bez tego zawora i z pomiesznymi wężykami przez ponad rok od tego odkrycia i problem z odpalaniem pojawił się tak konkretnie dopiero teraz.... więc jak najbardziej może to być coś zupełnie innego....

    Czy te wężyki od podciśnienia łączą się z tym zaworem?

    0
  • Pomocny post
    #7 17 Maj 2010 14:48
    ociz
    Moderator Samochody

    W sumie tam nie ma co namieszać bo w obudowie przepustnicy są tylko 2 przyłącza.
    http://www.meat-doria.com/en/new_products/stock/0986438672
    To cieńsze idzie właśnie do tego zaworu a dalej od zaworu do filtra powietrza. Możesz po prostu zaślepić wężyk co idzie do przepustnicy żeby lewego powietrza nie ciągnął. A jak koniecznie chcesz wymienić ten element to nie szukaj nowego tylko po szrotach, taki sam miało wiele modeli VW z rożnych roczników, i te na wtrysku i gaźnikowe.
    Te grubsze idzie do filtra węglowego i tam może być problem jeśli w zbiorniku paliwa wytwarza się duże podciśnienie a wtedy pompa paliwowa może nie dawać sobie rady. Ale to tylko domysły sugerowane tym co napisałeś.

    biq1 napisał:
    powodują podciśnienie w paliwie...

    0