Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.1 8V TU1JP (HFX) Citroen, problem z odpaleniem

morrison 16 Maj 2010 18:59 3083 4
  • #1 16 Maj 2010 18:59
    morrison
    Poziom 12  

    witam,
    Mam problem z w/w samochodem, a mianowicie:
    Właściciel wracając z pracy wjechał w dziurę z wodą i się zaczęło. po dojechaniu do domu zauważył że pojawiły się problemy ze wspomaganiem, więc pojechał odrazu do mechanika, który pogoglądał samochód i stwierdził że z jego punktu widzenia wszystko jest dobrze i ma jechać do elektryka jak będą jakieś problemy :/ podłączy kompa pod samochód i wykasował błedy ( jakie niestety nie wiem, ale twierdzil ze nie zwiazane z usterka). samochod jezdzil caly dzien i nic mu juz nie dolegalo, a na drugi dzien nie chcial juz odpalic. zaswiecila sie kontrolka ladowania, abs i recznego. sprawdzilem bezpieczniki wszytskie niby oki. nie dostałem sie jedynie do bezpiecznikow MF1-8 (ABS ,BSI,wspomaganie itd).
    po odlaczeniu na 10min aku, kotrolki zgasły i udało sie odpalić samochód, ale po chwili zaswiecila sie kontrolka aku a po niej abs i reczny.po zgaszeniu silnika juz nie odpalil. odlaczylem wiec aku znowu na 10min i udalo sie odpalic, po czym odpalilem go jeszcze z 4 razy i znowu kaput.
    czy to cos na szynie CAN ? czy może być cos z sterowaniem ABS ( zespół sterowania jest bardzo nicko zamontowany koło koła, wiązka jest tam narazona na zalanie i uszkodzenie).
    po podlaczeniu do MaxiDiag'a wyskoczyly mi u1000 , u1003 u1118 u1108 u1113.
    co sprawdzić? od czego zacząć ?

    0 4
  • #2 17 Maj 2010 19:03
    vauer6
    Poziom 17  

    Zaczac od podlaczenia normalnego komputera do diagnostyki(pps)
    i zinterpretowania parametrow.
    Jak chcecie pomocy to piszcie skad jestescie!!!!

    0
  • #3 17 Maj 2010 19:49
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    vauer6
    Przecież te kody są jasne. Widze ty usilnie w każdym poście dajesz do zrozumienia że bez np. Proxi ani rusz.

    U1000 Komunikacja w sieci CAN / sterownika BSI - sygnał nieprawidłowy
    U1118 Komunikacja w sieci CAN / sterownika BSI - sygnał nieprawidłowy
    U1003 Brak Komunikacji w sieci CAN
    U1108 Auto gearbox communication fault with engine management (ECM)

    0
  • #4 17 Maj 2010 20:21
    vauer6
    Poziom 17  

    No nie przekreslam innych testerow ale trzeba jeszcze umiec to zinerpretowac,a zaden uniwersalny nie zapewni takich mozliwosci jak fabryczny.Powinienes o tym wiedziec albo poprostu nie korzystales nigdy z takowego.
    No bledy niby jasne,to powiedz konkretnie chlopakowi co ma uszkodzone?
    Lexia zapewni na tyle podglad parametrow ze bedzie latwiej zlokalizowac usterke.

    0
  • #5 17 Maj 2010 22:21
    morrison
    Poziom 12  

    okazało się że nie ma orginalnej wtyczki do kontrolera ABS i ktoś uszczelnil przewody silikonem ktory z biegiem czasu sie odkleil i dostala sie do srodka woda robiac zwarcie na terminalach.

    wszystko oczyszcilem, osuszylem i zrobilem jak trzeba, po czym dalo sie wykasowac bledy i samochodzik chodzi jak nowy.

    dzieki wszystkim za pomoc.

    p.s. nie twierdze ze fabryczne testery nie sa dobre ale uniwersalny tez naprowadzi na trop. trzeba umieć z nich korzystać i tyle.

    temat zamknety.

    0