Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka z silnikiem Tecumsech BVS-143 Obroty

levy_21 16 Maj 2010 19:16 18001 10
  • #1 16 Maj 2010 19:16
    levy_21
    Poziom 17  

    Witam wszystkich,
    Posiadam kosiarkę jak w temacie z gaźnikiem jak na umieszczonym poniżej zdjęciu.
    Pomimo rozebrania przeczyszczenia gaźnika jak i ustawieniu cięgna dodającego gazu mam z nią problem.
    Po dodaniu gazu silnik łanie wchodzi na obroty lecz trochę przy kapca na czarno (za bogata mieszanka). Po ponownym zdjęciu na minimum gazu silnik niestety pozostaje na wysokich obrotach. Po wjechaniu z takim ustawieniem w trawę kosiarka trochę pokosi po czym potrafi się zadławić na byle jakiej kępce trawy. Ciężko również ustawić pośrednie obroty kosiarka albo łapie wysokie obroty albo niskie.
    Świeca po 10 minutach pracy okopcona (zbyt bogata mieszanka).
    Czy można jakoś wyregulować ten model gaźnika ?
    Kosiarka z silnikiem Tecumsech BVS-143 Obroty Kosiarka z silnikiem Tecumsech BVS-143 Obroty
    Mam jeszcze do podmiany b.stary gaźnik z ustawianymi dyszami ale może da się coś zrobić z oryginałem.

    0 10
  • Pomocny post
    #2 16 Maj 2010 20:03
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 16 Maj 2010 21:42
    levy_21
    Poziom 17  

    Hehe nie mam DSK (jestem informatykiem z jakąś tam wiedzą o działaniu silników, kątem zapłonów itp.a majstruje z ciekawości). Po prostu w warsztacie po wujku mechaniku znalazłem 2 kosiarki.
    Jedna z silnikiem BVS-173 po założeniu gaźnika i regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach , oraz dźwigni dodającej gaz wszystko ruszyło.
    Z bvs-143 jest problem taki jak opisałem. Zmieniałem już wcześniej na ten gaźnik z regulacją ale również był problem z obrotami więc szybko go zmieniłem. Może ktoś ma jakieś dane jak ustawić dysze paliwa i czy w ogóle ją się jakoś ustawia ? W gaźniku ze zdjęcia poniżej
    http://img685.imageshack.us/i/p723010974071897.jpg/

    W tej bvs-143 od początku był ten gaźnik z gumką ale i od początku była walka z obrotami.

    0
  • Pomocny post
    #4 17 Maj 2010 06:23
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 17 Maj 2010 11:16
    levy_21
    Poziom 17  

    Pływak i zaworek ustawiałem ale nie zaszkodzi sprawdzić.
    Wykręcę tą główną dysze i przeczyszczę potem ustawie tak jak napisałeś.
    Dysze wolnych obrotów to najlepiej chyba na słuch i zobaczymy jak to będzie działać. Jak zdejmę gaźnik zrobię zdjęcie dźwigni i cięgien. Nie wiem czy są od tego modelu.

    1
  • #6 19 Maj 2010 18:01
    levy_21
    Poziom 17  

    Założyłem drugi gaźnik. Niestety nie mogę dojść wolnymi obrotami do ładu silnik pływa (raz wolniej raz szybciej), wyraźnie słychać jak strzela w tłumik (na poprzednim gaźniku też to się zdarzało ale rzadziej). Obroty robocze też średnie silnik od razu wchodzi raczej wysoko na obroty, obawiam się że źle połączone cięgna.
    Kosiarka z silnikiem Tecumsech BVS-143 Obroty

    a tak pracuje silnik:

    http://www.youtube.com/watch?v=Mf07BBMteMM

    http://www.youtube.com/watch?v=_jHOYciJoFM

    1
  • Pomocny post
    #7 19 Maj 2010 20:51
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 19 Maj 2010 23:35
    levy_21
    Poziom 17  

    Kosiarka nie pracowała bez noża.
    Po założeniu gaźnika po tym jak silnik popracował 20 minut zaczął sie proces samooczyszczania świecy.

    Obroty pływają na biegu jałowym, dźwignia stoi w miejscu.

    Szybkie dodanie gazu powoduje zgaszenie się silnika

    1
  • #9 04 Cze 2010 20:35
    antares
    Poziom 17  

    Witam, chciałbym się podłączyć do tematu. Mam identyczna kosiarkę z oryginalnym gaźnikiem, takim jak na zdjęciu załączonym wczesniej http://img685.imageshack.us/i/p723010974071897.jpg/
    Mam taki problem, że nie chce zapalać. Świeca daje iskrę.
    Co zaobserwowałem, po wlaniu paliwa otworkiem ( na fotce nad niebieską strzałką w głąb) wylatywało paliwo, mało tego na wyjściu gaźnika przy łączeniu z silnikiem też wyciekało paliwo, okazało sie, że była uszczelka uszkodzona, wymieniłem uszczelkę. Mimo to wydaje mi się, że w takich ilościach paliwo nie powinno przelatywać, jak by coś z ustawieniami gaźnika czy co?. Sa tam dwie śrubki do regulacji, jedna ta co zaznaczona na niebiesko i druga pod czerwoną strzałką na sprężynie. Może mi ktoś mi wyjaśnić, która reguluje dopływ powietrza a która paliwa?, co jeszcze zrobić by przywrócić ja do życia?. Sorki za prostotę wypowiedzi i licze na pomoc

    1
  • #10 04 Cze 2010 21:31
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 06 Cze 2010 00:00
    antares
    Poziom 17  

    @Rycho T, dzięki za sugestie. Po Wymianie tej uszczelki, uszczelnieniu, okazało się, że są jeszcze wycieki przy wlewie oleju - wstawiłem na sztywno wężyk spasowany do otworu, oraz poprawiłem mocowanie obudowy silnika, poprzez przynitowanie kawałka szerokiej blachy na tylnym obwodzie i nawierceniu otworów do montażu, gdyż po kilkukrotnym "zaciągnięciu" obudowa wysuwała się spod śrub.
    Kosiarka odstała dobę i gdy miałem zabrać się za rozkręcanie gaźnika profilaktycznie sprawdziłem, czy odpala i o dziwo odpaliła, widocznie silnik był porządnie zalany, po odparowaniu paliwa ruszyła bez problemu.
    W każdym bądź razie dziękuję za podpowiedź i pomoc zapewne przyda się w przyszłości.

    1