Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Town&Country 3,8 silnik nie przekracza 4000rpm

16 May 2010 23:58 3917 5
  • Level 9  
    Jestem nowym posiadaczem Chryslera Town&Country 2001 z silnikiem 3,8 V6. Niestety od początku mam z autem pewien problem. Silnik nie chce wejść na więcej niż 4000 rpm. Poza tym auto sporo pali (po mieście - ponad 20l/100km, w trasie ok 15l/100km przy spokojniej jeździe, wyniki spalania dla PB95). W aucie jest instalacja LPG - sekwencja. Na gazie zachowuje się tak samo jak na benzynie - czyli nie chce przekroczyć 4000rpm.

    W aucie na pewno uszkodzony jest EGR. Kiedy je kupiłem stopiony był króciec wychodzący od zaworu podciśnienia do zaworu recyrkulacji spalin. Zmieniłem zawór podciśnienia i po przejechaniu 100 km ten sam króciec znów się stopił :(

    Byłem w serwisie - jedyny błąd jaki pokazuje komputer to "błąd ogrzewania sondy lambda". Diagnoza mechaników - najprawdopodobniej zatkany katalizator, przez co spaliny nie mogą swobodnie przepływać, a silnik nie może przekroczyć 4000 rpm. Dlatego też spaliny wydostają się przez EGR i od temperatury topi się króciec w zaworze podciśnienia.

    Diagnoza innych mechaników - uszkodzony zawór EGR i przez to auto nie osiąga więcej niż 4000rpm.

    Czy któryś z szanownych forumowiczów mógłby pomóc w ustaleniu co jest przyczyną tego że silnik nie chce osiągnąć wyższych obrotów?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Zdecydowanie może być zapchany katalizator. W pierwszym odruchu naprawić sondę, przyczynę zatkania katalizatora.
  • Level 18  
    ja bym sie ogolnie skupil na udroznieniu wydechu...moze gdzies dalej byc przytkany np.szmata lub nawet wlasnym wytlumieniem.
    PS.co ma uklad ogrzewania sondy do zatkanego katalizatora?
  • Level 43  
    marcys20 wrote:
    ja bym sie ogolnie skupil na udroznieniu wydechu...moze gdzies dalej byc przytkany np.szmata lub nawet wlasnym wytlumieniem.
    PS.co ma uklad ogrzewania sondy do zatkanego katalizatora?

    A gdzie tu pisze o grzaniu sondy???? Uszkodzona daje fałszywe dane, sterownik wali na bogato dawkę, opóźnia zapłon i topi katalizator
  • Level 18  
    milejow wrote:
    A gdzie tu pisze o grzaniu sondy???? Uszkodzona daje fałszywe dane, sterownik wali na bogato dawkę, opóźnia zapłon i topi katalizator


    Tu pisze :

    >Byłem w serwisie - jedyny błąd jaki pokazuje komputer to "błąd ogrzewania >sondy lambda".
  • Level 9  
    To był katalizator, przy czym stary wcale nie był stopiony. Po prostu ktoś kiedyś o coś nim zawadził na tyle mocno że wgniótł lekko obudowę i pokruszył się wkład. Pokruszony był dokładnie w środku, oba końce były natomiast zdrowe.