Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Town&Country 3,8 silnik nie przekracza 4000rpm

16 Maj 2010 23:58 3530 5
  • Poziom 9  
    Jestem nowym posiadaczem Chryslera Town&Country 2001 z silnikiem 3,8 V6. Niestety od początku mam z autem pewien problem. Silnik nie chce wejść na więcej niż 4000 rpm. Poza tym auto sporo pali (po mieście - ponad 20l/100km, w trasie ok 15l/100km przy spokojniej jeździe, wyniki spalania dla PB95). W aucie jest instalacja LPG - sekwencja. Na gazie zachowuje się tak samo jak na benzynie - czyli nie chce przekroczyć 4000rpm.

    W aucie na pewno uszkodzony jest EGR. Kiedy je kupiłem stopiony był króciec wychodzący od zaworu podciśnienia do zaworu recyrkulacji spalin. Zmieniłem zawór podciśnienia i po przejechaniu 100 km ten sam króciec znów się stopił :(

    Byłem w serwisie - jedyny błąd jaki pokazuje komputer to "błąd ogrzewania sondy lambda". Diagnoza mechaników - najprawdopodobniej zatkany katalizator, przez co spaliny nie mogą swobodnie przepływać, a silnik nie może przekroczyć 4000 rpm. Dlatego też spaliny wydostają się przez EGR i od temperatury topi się króciec w zaworze podciśnienia.

    Diagnoza innych mechaników - uszkodzony zawór EGR i przez to auto nie osiąga więcej niż 4000rpm.

    Czy któryś z szanownych forumowiczów mógłby pomóc w ustaleniu co jest przyczyną tego że silnik nie chce osiągnąć wyższych obrotów?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zdecydowanie może być zapchany katalizator. W pierwszym odruchu naprawić sondę, przyczynę zatkania katalizatora.
  • Poziom 18  
    ja bym sie ogolnie skupil na udroznieniu wydechu...moze gdzies dalej byc przytkany np.szmata lub nawet wlasnym wytlumieniem.
    PS.co ma uklad ogrzewania sondy do zatkanego katalizatora?
  • Poziom 43  
    marcys20 napisał:
    ja bym sie ogolnie skupil na udroznieniu wydechu...moze gdzies dalej byc przytkany np.szmata lub nawet wlasnym wytlumieniem.
    PS.co ma uklad ogrzewania sondy do zatkanego katalizatora?

    A gdzie tu pisze o grzaniu sondy???? Uszkodzona daje fałszywe dane, sterownik wali na bogato dawkę, opóźnia zapłon i topi katalizator
  • Poziom 18  
    milejow napisał:
    A gdzie tu pisze o grzaniu sondy???? Uszkodzona daje fałszywe dane, sterownik wali na bogato dawkę, opóźnia zapłon i topi katalizator


    Tu pisze :

    >Byłem w serwisie - jedyny błąd jaki pokazuje komputer to "błąd ogrzewania >sondy lambda".
  • Poziom 9  
    To był katalizator, przy czym stary wcale nie był stopiony. Po prostu ktoś kiedyś o coś nim zawadził na tyle mocno że wgniótł lekko obudowę i pokruszył się wkład. Pokruszony był dokładnie w środku, oba końce były natomiast zdrowe.