Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autoalarm Magicar - przestrzegam

gmmarcin 23 Wrz 2005 09:04 89813 195
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #122
    zipior
    Poziom 2  
    no to mam pytanie .mam alarm kilka dni i jak pisal msepl ze sa nowe to jak sprawdzic czy koles sprzedal mi ten nowy model czy wcisnol mi ten stary? mam zestaw z pilotem (a) pozdro
  • #123
    msepl
    Poziom 25  
    Piloty z MagiCar-a "A" i "B" są zamienne i wprogramowywalne nawzajem.
    Dodam jeszcze coś ciekawszego.
    Pilot z alarmu SafeCar (posiada certyfikat PIMOT) też jest z nimi zamienny.
    Od ok. 2003 roku alarmy ze stałym kodem nie otrzymują certyfikatu.

    Odpowiedź jest chyba oczywista - zmienny kod.

    pozdro
  • #124
    adammc

    Poziom 26  
    założyłem juz 9 takich centralek z allegro i działaja juz dość długo kilka miesięcy a klienci sobie chwala
    jedynym moim ostrzezeniem jest dokładne czytanie zakupionego nowo magikara jeżeli zakładaliśmy juz kilka gdyz spotkałem sie z różnymi wersjami ustawień i programowania tzn takie same magikary a programowało się je inaczej i miały rózne instrukcje.
    poza tym instrukcje montarzu w autkach które gratis daja sprzedawcy często zawieraja błedy spotkałem sie juz z 4 przypadkami w których było napisane że taki tam zielony przewód a okazało się że to wcale nie ten ..
    jeden z przykładów : w instrukcji od audi80 co dostałem w zestawie :
    +12V po stacyjce(kolor przewodu i umiejscowienie) ktoś kto to zmiezył i opisał zapomniał włączyc kierunkowskazy i sprawdzić, przekonałby się wtedy że napięcie na tym przewodzie pojawia się i znika w rytm migania kierunków..

    więc warto sprawdzac czy to co sie za darmo dostaje
    w ogóle jest prawdziwe i bezbłędne
  • #125
    msepl
    Poziom 25  
    Podaję numer certyfikatu autoalarmu Safe Car 3.23/1.56.s/05 klasa STD wykaz z dnia 2/2005 Politechnika Świętokrzyska KIELCE.
    Piloty z magicara do safecara i odwrotnie programują się ( bo to ten sam alarm ).

    Zapraszam też na stronę dystrybutora http://safecar.pl/

    pozdro
  • #126
    Lukert
    Poziom 10  
    Witam. A ja mam taki problem z Magicarem 440, że po zamontowaniu, wogule nie działa, nic kompletnie, wogóle się nie odezwał, dioda ani razu nie mrygneła, syrena nie zawyła, piloty nie reagują, centralka się zachowuje jak by nie podano jej napięcia. A jest na pewno, podłączyłem wszystko tak jak ma być, tego jestem pewien. Jak sprawdzić samą centralke czy jest sprawna ? Jeżeli ktoś może mi pomóc proszę o maila: Lukert(malpa)poczta.onet.pl.
  • #127
    adammc

    Poziom 26  
    pomierz napięcia na wtyczce magicara tej od zasilań po wpięciu jej do alarmu
    czy masz 12V główne zasilanie bo jak masz to powinna się po włączeniu odezwać ta centralka jak się nie odzywa musisz miec cos w niej uszkodzone
    bo często bywa tak że błędnie wyszukane w aucie zasilanie 12 V po zmierzeniu miernikiem jest a po podłączeniu czegokolwiek zanika
  • #128
    LucasKrakow
    Poziom 17  
    rozwalaja mnie takie filozofy i domorosle fachowczyki
    montuje alarmy juz idzie 15 rok i co?
    i alarmy jakie kraza po naszym rynku to produkcja polska, taiwan czasem radziecka i sporadycznie USA pomijajac urzadenia fabryczne
    oprucz montowania rowniez tez naprawiam alarmy i 90% usterek to glupota monujacego wskazujaca na totalny debilizm w tej dziedzinie


    a teraz do sedna
    podejzewam ze przez bledne podlaczenie ( czego to moja tajemnica) pan fachowiec GMMARCIN uszkodzil kosc ktora akurat w tym alarmie odpowiada za wszystko
    to jest normalne w alarmach z takim rozwiazniem elektroniki
  • #129
    toadi
    Spec od akustyki
    adammc:
    to opłaca się naprawiac taki alarm po błędnym podłączeniu ? czy złom raczej
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #130
    LucasKrakow
    Poziom 17  
    toadi napisał:
    adammc:
    to opłaca się naprawiac taki alarm po błędnym podłączeniu ? czy złom raczej


    co prawda to nie do mnie:)
    ale pozwole sobie odpowiedziec
    Tak oplaca sie naprawiac. (koszty nie sa wcale porazajace:) )
  • #131
    kyelon
    Poziom 10  
    wracając do wątku...

    zakupiłem i zamontowałem sobie ten autoalarm ale jako SAFECAR
    jest opcja włączania i wyłączania cichego jednym przyciskiem, kod jest zmienny, ma atest i jest super :D
    zasięg pilotów - na razie max to ok. 70 m bez przeszkód ale to zalezy od miejsca - może być wiekszy i mniejszy (raz pod szpitalem mialem problem go zamknąc i otworzyć trzymając pilota przy szybie - nie wiedzieć czemu)
    z przeszkodami (np z domu przez kilka ścian) to ok. 20 m
  • #132
    rabson
    Poziom 11  
    Witam,

    Jeżeli chodzi o ten alarm nie wiem jak Wy, ale ja nie narzekam. Zamontowałem go już w dwóch samochodach. W moim samochodzie jest już rok i ani razu nie padł ani nic się z nim nie stało, w drugim go właśnie zamontowałem i mam problem mały ale nie jest to wina alarmu tylko mojej małej wiedzy. Mam pytanie do Was i wielką prośbę. Co mam zrobić w przypadku kiedy w drzwiach czujniki nie mają samego - ani + na zwarciu tylko jest + i -. Jak mam podłączyć w tym przpadku ten alarm ? Akutalnie nie reaguje na otwieranie drzwi. Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o informację. Standardowo w samochodach jest - i podłącza się zielony przewód w innych samochodach jest + i podłącza się fioletowy a co w przypadku kiedy w drzwiach jest - i + ??

    Pozdrawiam
    Załączniki:
  • #133
    LucasKrakow
    Poziom 17  
    msepl napisał:
    Piloty z MagiCar-a "A" i "B" są zamienne i wprogramowywalne nawzajem.
    Dodam jeszcze coś ciekawszego.
    Pilot z alarmu SafeCar (posiada certyfikat PIMOT) też jest z nimi zamienny.
    Od ok. 2003 roku alarmy ze stałym kodem nie otrzymują certyfikatu.

    Odpowiedź jest chyba oczywista - zmienny kod.

    pozdro


    skoro tak to moglo by to znaczyc ze ten wspanialy alarm pracuje tylko na stalym kodzie pilota
    hehehehe
    a wiec prawdopodobnie PIMOT znow wziol kase w lape by dac certyfikat :D
  • #134
    dr_dave
    Poziom 13  
    no ja także montuje te alarmy. jak z tym kodem to nie wiem. oprucz zalet safecara wymienił bym dwie wady które zauwazyłem.
    Pragne nadmienić że nie są one znaczące.
    za kazdym wyłączniem stacyjki alarm daje impuls na otwóż.
    czasami jest problematyczne ciche uzbrojenie i rozbrojenie. cięzko nacisnąć te 2 guziki naraz.
    po za tym za tą cene bez zastrzezeń!
  • #135
    kyelon
    Poziom 10  
    dr_dave napisał:
    no ja także montuje te alarmy. jak z tym kodem to nie wiem. oprucz zalet safecara wymienił bym dwie wady które zauwazyłem.
    Pragne nadmienić że nie są one znaczące.
    za kazdym wyłączniem stacyjki alarm daje impuls na otwóż.
    czasami jest problematyczne ciche uzbrojenie i rozbrojenie. cięzko nacisnąć te 2 guziki naraz.
    po za tym za tą cene bez zastrzezeń!


    w SafeCar'ze nie trzeba wciskać jednocześnie 2 guzików żeby "cicho" wyłączyć czy załączyć. Taka opcja jest programowalna i działa z jednego przycisku. Poza tym, nie zauważyłem, żeby podawał impuls "otwarcia" kiedy wyłaczam stacyjkę jak zaprogramuje opcje na "brak"

    pozdrawiam
  • #136
    THRIX
    Poziom 1  
    kyelon napisał:

    w SafeCar'ze nie trzeba wciskać jednocześnie 2 guzików żeby "cicho" wyłączyć czy załączyć. Taka opcja jest programowalna i działa z jednego przycisku. Poza tym, nie zauważyłem, żeby podawał impuls "otwarcia" kiedy wyłaczam stacyjkę jak zaprogramuje opcje na "brak"

    pozdrawiam


    Witam.
    Niedawno został mi założony alarm połączony z centralnym zamkiem "Safecar MAGICAR 440" (sądząc po wyglądzie pilota i króciutkiej karty gwarancyjnej)
    Podobno jest to jakaś wersja professional.

    Chciałbym wiedzieć jak można w tym alarmie ustawić, żeby przy włączaniu i wyłączaniu alarmu syrena dawała sygnał.
    Według instrukcji włączenie alarmu powinno być sygnalizowane jednym piknięciem syreny i mignięciem kierunkowskazów, przy wyłączaniu natomiast dwukrotne piknięcie syreny i dwukrotne mignięcie kierunkowskazów.
    W moim alarmie syrena nie daje żadnego sygnału ani przy włączaniu ani przy wyłączaniu alarmu, jedynie kierunkowskazy mrugają prawidłowo.
    Gdzie to można ustawić, bo podobno można ?

    Dodam jeszcze tylko, że w innych sytuacjach (np. przy włączaniu funkcji panic) syrena działa prawidłowo.

    I gdzie się ustawia blokadę przycisków (przed przypadkowym przyciśnięciem w np. w kieszeni), ponoć jest taka opcja ?

    i czy może mi ktoś wyjaśnić co to jest funkcja PANIC ?


    Pozdrawiam i liczę na pomoc z Waszej strony.
  • #137
    Powidlak
    Poziom 1  
    Witam!
    Zakupiłem właśnie alarm Magicar 440A. Niestety nie mam do niego instrukcji montażu. Jeśli ktoś takową posiada i mógłby wysłać jej skan na maila, to byłbym ogromnie wdzięczny. Mój e-mail: powidlak(malpa)op.pl. Z góry dziękuję. Mam nadzieję, że mój alarm będzie działał prawidłowo i nie spotkają mnie żadne nieprzewidziane problemy związane z jego funkcjonowaniem.:D
    Pozdrawiam.
  • #138
    kyelon
    Poziom 10  
    THRIX napisał:

    Witam.
    Niedawno został mi założony alarm połączony z centralnym zamkiem "Safecar MAGICAR 440" (sądząc po wyglądzie pilota i króciutkiej karty gwarancyjnej)
    Podobno jest to jakaś wersja professional.

    Chciałbym wiedzieć jak można w tym alarmie ustawić, żeby przy włączaniu i wyłączaniu alarmu syrena dawała sygnał.
    Według instrukcji włączenie alarmu powinno być sygnalizowane jednym piknięciem syreny i mignięciem kierunkowskazów, przy wyłączaniu natomiast dwukrotne piknięcie syreny i dwukrotne mignięcie kierunkowskazów.
    W moim alarmie syrena nie daje żadnego sygnału ani przy włączaniu ani przy wyłączaniu alarmu, jedynie kierunkowskazy mrugają prawidłowo.
    Gdzie to można ustawić, bo podobno można ?


    Masz napisane w instrukcji (cz. B, pkt 04):
    - Alarm wyłączony
    - Włącz i wyłącz stacyjkę
    - W ciągu 5 sek. naciśnij wyłącznik serwisowy 3 razy
    - Po 2 sek. syrena potwierdzi wejście w tryb programowania
    - W ciągu 10 sek. naciśnij pierwszy przycisk pilota tyle razy, jaka funkcję chcesz zaprogramować. Każde naciśnięcie będzie potwierdzone piknięciem syreny
    - Po wybraniu odpowiedniej funkcji naciśnij przycisk drugi pilota. Syrena potwierdzi numer funkcji, którą wybrałeś
    - Naciskając przycisk pierwszy pilota zmieniasz ustawienie funkcji. Syrena potwierdza to odpowiednio 1, 2 lub 3 piknięciami
    - Po wyborze odpowiedniego ustawienia naciśnij przycisk drugi pilota, syrena potwierdzi 2 sek. piknięciem zapamiętanie nowego ustawienia

    W tabeli funkcji masz:
    Nr - 1
    Potwierdzenie - 1 Piknięcie
    Funkcja - Potwierdzenie syreną
    1 Piknięcie - załączone
    2 Piknięcia - wyłączone

    Więc aby włączyć głośne włączanie i wyłączanie alarmu robisz tak:
    1. wyłączasz alarm
    2. włączasz i wyłączasz stacyjkę
    3. wciskasz przycisk serwisowy 3 razy
    4. wciskasz na pilocie przycisk zamykania 1 raz
    5. wciskasz na pilocie przycisk otwierania 1 raz - syrena pika 1 raz
    6. wciskasz na pilocie przycisk zamykania 1 raz - syrena pika 1 raz
    7. wciskasz na pilocie przycisk otwierania 1 raz - syrena wyje 2 sek
    Koniec

    Cytat:
    Dodam jeszcze tylko, że w innych sytuacjach (np. przy włączaniu funkcji panic) syrena działa prawidłowo.

    I gdzie się ustawia blokadę przycisków (przed przypadkowym przyciśnięciem w np. w kieszeni), ponoć jest taka opcja ?


    Tego się nie ustawia :D To się ma w pilocie - tu chodzi o jego konstrukcję, a raczej obudowę. Pilot jest tak skonstruowany, że przyciski są osadzone głębiej niż płaszczyzna wierzchnia pilota, przez co nie wystają one i dlatego trudniej je wcisjąć przypadkowo np. w kieszeni

    Cytat:
    i czy może mi ktoś wyjaśnić co to jest funkcja PANIC ?

    Pozdrawiam i liczę na pomoc z Waszej strony.


    Funkcja PANIC służy do odstraszania kręcących sie koło samochodu podejrzanych osób. Np. widzisz na parkingu, że ktoś kręci sie koło Twojego samochodu i z pewnością nie jest to właściciel stojącego ew. obok innego samochodu - wtedy wciskasz na 2 sek. klawisz 4 i włączasz syrenę na 10 sek. To daje potencjalnemu włamywaczowi/złodziejowi znak, że auto jest uzbrojone w alarm i być może odpuści ;)

    Pozdrawiam
  • #139
    Lukert
    Poziom 10  
    Witam. Pisałem wczęsniej, że mam problem z uruchomieniem autoalarmu Magicar 440. Owszem miałem, odesłałem centralkę z pilotami do producenta i się okazało, że błędny program miał wgrany. Dostałem nową, założyłem i działą w 100%. Podoba mi się ten alarm. Polecam...
  • #140
    ROBERT11
    Poziom 15  
    Panowie ja zakupiłem alarm Magicar FAI440 własnie siedze nad jego instalacją w Audi 80, juz chodzi na "sucho" tzn nie mam podłączonego alarmu pod centralny zamek ...może wy wiecie jak w takim aucie to podłać??....mam także problem z +12V po stacyjce gdzies znalazłem a elektrodzie opis ze to ma być jakis czarny kabel przy przekaźniku po lewej stronie kolumny kierowniczej ...a tam nie ma takiego przekaznika ....znalazłem jakiś czerwony kabelek wychodzący ze stacyjki przy przekreceniu kluczykiem raz pojawia sie na nim 12V ...moge tam podłączyc styk "+12 po stacyjce"...jak też rozumiem pod ten kabel powinnem podłaczyc cewke przekaznika????....kolejnym problemem jest fakt że nie mam jak umiejscowic krancówki od otwierania klapy bagażnika...nie ma na nią nigdzie miejsca....jak ktoś montował w Audi 80 takie krancówki to może podsunie mi jakiś pomysł...
  • #141
    ROBERT11
    Poziom 15  
    Poradziłem sobie ze wszystkimi problemami....jak ktoś by miał podobne problemy prosze o info to podpowiem...pozdrawiam;)
  • #142
    LUBANG37
    Poziom 11  
    HELP HELP mam TBL 777 to badziewiej wiem... kupilem pol roku temu i chce wyeliminowac to przeklete mruganie po otwarciu drzwi ??? Bo to nei jest odpowiedz że trzeba podłączyć kondensatori rezystor... robiłęm kombinacje ale żadne ze mnie elektornik... nie moge sie domyślić... w dodatku pilot dziala tylko jeden. zalezni od wyboru.... nigdzie nie moge sie doczytac czy jest tam tryb serwisowy... przycisk jest ale chyba nie tylko do tego zeby pilot zaprogramowac... HELP HELP HELP... bo inaczej wywale ten badziew i kupie sam alarm z innego kapletu. POZDROWIENIA FOR ALL
  • #143
    swirk
    Poziom 17  
    odlacz przewody do kierunkowskazow i nie bediesz mial problemow..trudno...zawsze masz potwierdzenia syrenka ze alarm sie uzbroil
  • #144
    LUBANG37
    Poziom 11  
    heh no to akurat zrobilem w inny sposob... zamontowalem przelacznik zeby zalaczac i wylaczac migacze i kiedy potrzebuje te cuda to zalaczam. to samo z syrena. dalem ten przelaczik obrotowy z komputeraz keylock i mam takie kluczyc przy kluczykach. no jesli nikt mi nie poda tych wartosci elementow albo pewna osoba sposobu podlaczenia przekaznikow aby to wyeliminowac to ja go wymontuje i dam w to miejsc cos inengo bo zaczyna mnie dobijac to ciagle zalaczanie i wylaczanie bajerow... co za alarm...dzieki ;)
  • #145
    maciekkk
    Poziom 11  
    Kolego a sprawdziłeś czy nie masz zwarcia i ci się nie przepalił bezpiecznik od alarmu???
  • #146
    KGrzes
    Poziom 2  
    mam magicar 440 od 1,5 roku i nie moge narzekac na niego zasieg malina 150mb nie straszny, nie zamyka sie centralny i nie robi rzadnych psikusow po prostu cud malina, mysle iz w duzej mierze zalezy od pacjenta ktory to urzadzenie montuje a to juz pol sukcesu, po wiem wiecej iz zakupielm drugi i mam zamontowany w drugim wozie od 0,5 roku i tez odpukac nic mu nie jest tak ze nie moge zlego slowa powiedziec .... pozdr.
  • #147
    max0107
    Poziom 11  
    msepl napisał:
    Podaję numer certyfikatu autoalarmu Safe Car 3.23/1.56.s/05 klasa STD wykaz z dnia 2/2005 Politechnika Świętokrzyska KIELCE.
    Piloty z magicara do safecara i odwrotnie programują się ( bo to ten sam alarm ).

    Zapraszam też na stronę dystrybutora http://safecar.pl/

    pozdrawiam


    OK ale dlaczego na tej stronie dystrybutora w instrukcji obsługi i okablowania jest wersja FAI - prawidłowa strona : http://www.autoalarm.com.pl/
    skoro jest to wersja poprawiona (nowsza) to nie powinno chyba tego być ??? mogę się mylić, ale też szukam sensownego alarmu w tych zakresach cenowych i ten alarmik (jego wyposażenie) bardzo mi się podoba. Nadmieniam że nie mam samochodu za 20tys. :)
  • #148
    BenA3
    Poziom 16  
    Ja kiedys zamontowalem magicara do swojego passata dziala do dzis. codz pasek juz nie moj.
  • #149
    Renegade
    Poziom 10  
    Mich(małpa)el napisał:
    Na trzy zamontowane MAGICARY wszystkie podawały impuls otwórz po wyłączeniu zapłonu,strasznie upierdliwe np golf 4 passat b6 (strzelanie zamków) nie ma możliwości wyłączena tego dziadostwa nawet gdy funkcja zamykania zamków podczas jazdy jest nieaktywna!!! ,No i wymijające odpowiedzi klientom dlaczego tak a nie inaczej...
    Pozdrawiam,nie polecam.

    w moim przypadku tak samo, niewazne czy safecar czy magicar czy (tutaj wstaw inna nazwe), pomimo ustawiania i programowania funkcji na nowo zawsze po wylaczeniu zaplonu probuje otworzyc central.
    Jest to dziwna przypadlosc tych zabawek. Probowalem z innymi wsadami do 93c i za ktoryms razem udalo sie, lecz po odlaczeniu akku znowu przypomina sobie tą procedure.
    Czy komus udalo sie opanowac ta zagwostke?
  • #150
    max0107
    Poziom 11  
    A ja jednak zdecydowałem się na Exusa V10. Zamontowany od 1,5 miesiąca i narazie spoko,. W mojej Audi B4 wszystko działa bez zarzutu, musiałem przykręcić trochę czujnik wstrząsowy bo na maxymalnej czułości wariował :). Poza tym super wykonanie, kable wystarczającej długości, diody, bezpieczniki, piloty-wszystko w komplecie. Syrena 20W nawet głośna:) - TEN ALARMIK SPOKOJNIE MOGĘ POLECIĆ !!!