Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323f 1,5 zmiana instalacji gazowej

karolk909 18 Maj 2010 10:47 2071 6
  • #1 18 Maj 2010 10:47
    karolk909
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam Mazde 323 f z holenderska instalacja gazową Koltec.
    Chciałbym uzyskać informacje na temat zmiany tej instalacji na wtrysk sekwencyjny.
    Tylko nie wiem czy muszę zmieniać cala instalacje (parownik, rozdzielacz, elektrozawór w butli) czy mogę tylko wyrzucić rozdzielacz i zastąpić go listwa wtryskową.
    Ponieważ mam duże problemy z tą instalacją i może to pomoże.

  • #2 18 Maj 2010 11:09
    gromleon
    Poziom 31  

    Wymiana na sekwencję nie obejmie tylko butli gazowej resztę trzeba wymienić, a jak jeszcze dojdzie koniec homologacji butli to dojdzie i wymiana zbiornika. A co się dzieje z tą instalacją, taniej i sensowniej chyba będzie ją naprawić/wyregulować.

  • #3 18 Maj 2010 11:27
    karolk909
    Poziom 2  

    mam problemy z wolnymi obrotami chodzi bardzo nie równo i czesto gaśnie na przykład na skrzyzowniu, czesto nie chce przełaczyć sie z bendzyny na gaz tak jak by ja cos blokowalo, jesli auto chodzi na paliwie jest wszystko ok nie traci mocy tak jak na gazie chodzi rowno. problemy zaczynaja sie wtedy gdy przełączy sie na gaz. Nie mam pojecia co moze byc przyczyna próbowalem wielu rzeczy.

  • #5 23 Maj 2010 15:42
    fisto
    Poziom 18  

    mam małe doświadczenie z kolteckami ale napisz co dokłądnie próbowałeś a co się dzieje można zmienić na sekwencje stag-200 a albo stag 4 koszt jakieś 850zł o ile dobry reduktor.

  • #6 24 Maj 2010 10:20
    karolk909
    Poziom 2  

    Próbowalem wszystkiego wymienilem rozdzielacz wraz z silnikiem krokowym. z tego co sprawdzalem parownik jest wporzadku chyba ze to moze wina parownika. Gazownicy "boją" sie tej instalacji i nie bardzo wiedza co jest przyczyna. tak jak mowie auto chodzi fatalnie na gazie na paliwie obroty utrzymuja sie rowno gdy przelaczy sie na gaz to strsznie skacza wahaja sie miedzy 400 a 1000 i czesto gasnie bardzo czesto gasnie i do 2 tys obrotow auto jest bardzo slabe a powyzej chodzi o wiele lepiej najgorzej jest na wolnych obrotach. ostatnio nawet ma za duze spalanie. utrzymywalo sie ono okolo 10l natomiast teraz spala okolo 12 lub 13 moze ona jest rozregulowana i na wolnych obrotach dostaje duza dawke gazu i nie moze sobie z tym poradzic.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Nie wiem czy to tez moze byc przyczyna ale po wymianie uszczelki pod glowica moglby sie naruszyc "ten wtrysk" (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) co jest zamocowany w kolektorze ssacym tam jes ich 4 i 1 mogl sie troszke naruszyc czy to moze byc przyczyna. czy to jest jakies delikatne czy raczej trwale??

  • #7 28 Maj 2010 19:49
    fisto
    Poziom 18  

    Podłącz sie pod sonde zobacz jej działanie najlepiej oscyloskopem.Ja naprawiałem dla znajomego kolteca wyczyściłem rodzielacz zmieniłem reduktor i naprawde jeździ super.Jeżeli byś wyrzucał tą instalacje chętnie odkupie do mojego mietka na wtrysku mechnicznym:) Ewentualnie wpadasz do mnie ja ci aplikuje staga ustawiam daje gwarancje dogadujemy sie ja zabieram kolteca.:)

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo