Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
  • #1
    gruby perez
    Level 1  
    nie zchodzi z obrotów podczas jazdy natomiast na postoju zchodzi!!
    co to może być?
  • #2
    Dar_bob
    Level 14  
    A schodzi z obrotów? bo jak nie zchodzi to moze schodzi? &-)))
    A poza tym pisz dokładnie jaki model, gaz, benzyna diesel i w szcegółach opisuj problem , a napewno dostaniesz odpowiedz.
    darek.
  • #4
    SławekSS
    Level 24  
    Dar_bob wrote:
    A schodzi z obrotów? bo jak nie zchodzi to moze schodzi? &-)))
    A poza tym pisz dokładnie jaki model, gaz, benzyna diesel i w szcegółach opisuj problem , a napewno dostaniesz odpowiedz.
    darek.

    E tam ,gruby perez dobrze napisał.Do czysczenia lub wymiany regulator wolnych obrotów,tzw."krokowiec".silnik 1,3 to napewno benzyna lub lpg
  • #5
    fantik
    Level 12  
    Jeżeli schodzi z obrotów dopiero po zatrzymaniu auta,to myśląc logicznie
    regulator obrotów jest w porządku lecz sterowanie jego podczas jazdy jest nie prawidłowe.Jedyna skuteczna rada odłączyc wtyczkę czujnika predkości pojazdu.Sterownik dostanie sygnał że auto stoi i będzie sterował obrotami jak na postoju.Wtyczka znajduje się przy lince licznika przy skrzyni biegów.Sposób bezpieczny i wypróbowany.
  • #6
    SławekSS
    Level 24  
    fantik wrote:
    Jeżeli schodzi z obrotów dopiero po zatrzymaniu auta,to myśląc logicznie
    regulator obrotów jest w porządku lecz sterowanie jego podczas jazdy jest nie prawidłowe.Jedyna skuteczna rada odłączyc wtyczkę czujnika predkości pojazdu.Sterownik dostanie sygnał że auto stoi i będzie sterował obrotami jak na postoju.Wtyczka znajduje się przy lince licznika przy skrzyni biegów.Sposób bezpieczny i wypróbowany.

    Tak ale to jest półśrodek.EEC potrzebuje tego sygnału do sterowania kąta wyprzedzenia zapłonu oraz sterowania dawką paliwa w funkcji prędkości pojazdu ,a co za tym idzie obciążenia silnika.Do tego kompletu dochodzi sygnał z potencjometru przepustnicy,sygnał z masowego przepływomierza powietrza(znajduje się przy filtrze powietrza) oraz z czujników temperatury silnika(cieczy chłodzącej) i powietrza zasysanego.
    Na 100% masz padnięty "silnik krokowy".Wystarczy dokładnie wyczyścić w srodku,a jak to nie pomoże wymienić(to niestety koszt ok 470zł). :idea:


    tu możesz dokładnie przeczytać jak go wyczyścić


    i tu także
  • #7
    fantik
    Level 12  
    Od kiedy to sterownik używa sygnału prędkości pojazdu do sterowania zapłonu oraz dawki paliwa.CIEKAWE!
  • #8
    SławekSS
    Level 24  
    fantik wrote:
    Od kiedy to sterownik używa sygnału prędkości pojazdu do sterowania zapłonu oraz dawki paliwa.CIEKAWE!

    niestety sterownik forda używa. :!:
  • #9
    WBART
    Level 19  
    zgadzam sie ,sterownik nie czyta sygnału z czujnika jazdy ,najlepiej narazie go rozłącz ,wtyczka wychodząca z akończenia linki do licznika przy skrzyni biegów
  • #10
    Anonymous
    Anonymous