Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Caddy(BJB)1.9 tdi 105 PS2004 problem z olejem w dolocie

peter11_1984 18 Maj 2010 19:21 5227 7
  • #1 18 Maj 2010 19:21
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Witam Panowie,
    Mam probolem z moim Caddym, a mianowicie po regeneracji turbiny i wyczyszczeniu intercoolera i węży nadal mam mnóstwo oleju w układzie dolotowym. Olej pojawia się już na łączeniu pierwszego i drugiego w kolejności węża wychodzącego z turbiny. Odziwo przy samej turbinie jest sucho.
    Moje pytanie dość prozaiczne, ale czy ma ktoś moze pomysł skąd może się w dolocie znaleźć znacząca ilość oleju w przypadku gdy wykluczymy cieknącą turbine? Z góry dzięki za ewentualne sugestie

  • #2 18 Maj 2010 19:36
    Sztomel
    Poziom 34  

    Z odmy silnika czyli odpowietrzenia skrzyni korbowej - ślady oleju zauważysz już w rurze powietrza idącej do turbosprężarki w miejscu gdzie wchodzi do tej rury mniejsza rurka z pokrywy zaworów.

  • #3 18 Maj 2010 20:08
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Dzięki serdeczne za podpowiedź, ale czy wyrzucanie oleju odmą tak naprawde jest normalną rzeczą ? , tym bardziej, że mój Caddy ma dziwny jak dla mnie objaw wyrzucania oleju po wyjęciu bagnetu na zapalonym silniku. Jak dla mnie jest to objaw zapchanej odmy i w związku z tym pytanie do was czy odme w tym silniku można jakoś przeczyścić i czy olej w układzie dolotowym ma jakiś negatywny wpływ na EGR, silnik itp, tym bardziej, że zdania są co do tego podzielone.?

  • #4 19 Maj 2010 01:28
    bixmixer
    Poziom 13  

    Skoro z odmy wyrzuca olej i po wyjęciu bagnetu stawiał bym na ciśnienie sprężania lub na słaby olej. Może coś więcej na temat <jaki przebieg,jaki olej> choć niewielkie ilości są dopuszczalne i zależą od eksploatacij np.czy dostaje w rurę jak zimny lub czy brykasz na długich trasach czy wokoło komina

  • #5 19 Maj 2010 19:35
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Przebieg samochodu to 243000, a olej to castrol 5w30 (ten ze znaczkiem VW). Kompresja była mierzona i jest chyba w porządku (wychodzi poza wymiar skali na manometrze). Stąd właśnie moje obawy z tym chlapaniem oleju po wyjęciu bagnetu.

  • #6 20 Maj 2010 23:09
    bixmixer
    Poziom 13  

    Co to za skala w tym manometrze chyba od benzynowca, manometr do diesla ma skalę do 30 a benzyna do 15. Co do czyszczenia to sitko odmy jest w pokrywie zaworów od spodu, i z pokrywy wychodzi przewód elastyczny, można go zdjąć i sprawdzić ile dmucha. Kompresję silnika można sprawdzić odkręcając korek wlewu oleju wtedy ciśnienie z pod pokrywy będzie go przy pracującym silniku minimalnie wypychać i przyciągać,jeżeli tendencja jest bardziej wypychająca to tyle właśnie silnik przedmuchuje

  • #7 20 Maj 2010 23:55
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Dobry manometr do diesla ma skalę do 50 atm.
    Ubawiłem się tym określeniem dobrego ciśnienia że wychodzi poza skalę.

  • #8 21 Maj 2010 18:08
    peter11_1984
    Poziom 9  

    Trans-service,
    Ciesze sie ze ci poprawilem humor (obys zajadow tylko nie dostal od śmiania się).

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME