Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SEAT TOLEDO 1.9 TDI AHF 110 KM spadek mocy. Turbina?

18 May 2010 23:00 23450 9
  • Level 10  
    Witam. Jest mały problem z seatem toledo 2 2000 rok tdi 110 km AHF przebieg 215 kkm a mianowicie:
    Na początku było wszystko OK zero problemów. Pewnego deszczowego dnia w momencie załączania się turbiny ok 1700-1800 rpm nie było charakterystycznego gwizdu i brak przyspieszenia. Zgasiłem auto odpaliłem i wszystko było OK zero problemu ?! Potem jeździłem i było Ok, minęły kilka dni i znów to samo w pewnym momencie brak mocy ale zgasiłem odpaliłem i ok potem zaczęło się to coraz cześciej i już niekiedy nie pomagało gaszenie. Dopiero po 3-4 zgaszeniach i odpaleniach na nowo było ok.
    Oczywiscie zadna konrolka mi sie nie zaświeciło ( jak kupiłem auto 150000 km był uszkodzony przepływomierz, bo dalo rade tylko 130 jechac i to z oporami a na 3 czy 4 juz nie było mowy o przyspieszaniu, pojechałem do elektronika i wsadził mi przepływke nową i do tej pory na niej smigam i wszystko bylo ok przez ten cały czas. Przepływke jaką mi dał to pierburg i WTEDY TEZ NIE BYŁO ŻADNEGO BŁĘDU NA KOMPUTERZE czemu ?? !! )
    Powracajac, pojechałem do elektronika podłączyli kompa mowia ze zero błędów no ale powiedzieli ze sprawdza co i jak. Mineło kilka godzin i dzwonia i mowia ze auto do odebrania. Niby ciegno turbiny było zapieczone i juz jest ok. Skasowali 200 zł :/ i było ok przez jakies 2 tygodnie zero problemow, ale potem znow zaczeło sie to samo pojechałem do nich na reklamacje popatrzyli powiedzieli ze na ich oko jest ok ... potem znow było ok az do tamtego tygodnia, teraz juz w ogole nia ma mocy... juz nie pomaga gaszenie i odpalanie... pojechałem do bosch servis, popatrzyli powiedzieli ze zero błędów, zrobili jakies testy i powiedzieli tak: ze turbina jest uszkodzona i 2500 zł i bedzie auto smigało :P powiedzieli ze powinno byc 1350 jakis tam jednostek a jest 900.
    Czy oni aby na pewno mają racje ?
    Jak mi ten objaw 1 raz wystapił popatrzyłem pod maske i usłyszałem jakies dziwne odglosy w okolicy turbiny, jakby coś sie ruszało ( w stylu otwierało , zamykalo )
    Przez cały okres kiedy mialem auto dbalem o turbo i to bardzo zawsze nawet po mało intensywnej przejazdzce auta nie gasilem ze 2-3 minuty a na zimnym silniku do momentu podniesienia wskazówki od temepratury silnika o wysokich obrotach mozna było zapomniec. Dodaje zdjecia bo kiedys podczas przeglądania elektrozaworow odpadł mi jakis maly elelement z jednego - koło turbiny - zaznaczylem strzałką zielona gdzie to jest mniej wiecej.. w zasadzie pod turbina zaraz przyczepiany do kolektora , chyba tak sie to nazywa ( zaznaczone na czerwono to chyba nie jest ten zawór ze zdjecia ale mniej wiecej tak to wyglada i a dole gdzie zaznaczyłem ta czerwona strzłka była taka plastikowa zaślepka i ona odpadła jak to czyścilem i teraz widac taką małą dziurke i nic pozatym ) ale po tym zdarzeniu moc niekiedy byla na niekiedy nie:( pomocy !! !!
    Może zaproponujecie jakiegos mechanika z okolic sosnowca, dąbrowy górniczej itp.... auta oddawałem 1 razem do sosnowca na lenartowicza do auto elektroniki a teraz do boscha na mireckiego do sosnowca....
    a włąsnie... możliwe żeby mogł byc zapchany wydech ?
    chcialem jeszcze napisac ze narazie jest tak ze jak dodaje gazu w momencie kiedyu powinna załączyc sie turbina auto przymula ale jak wejdzie na 2000 obr to juz przyspiesza ale chyba nie tak jak byc powinno ...
  • Level 34  
    W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi dynamiczne grup 003, 008 i 011 stosując do tego program diagnostyczny VAG-COM i wklej te logi tutaj. Poza tym jeśli przy trybie awaryjnym nie pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika to z pewnością sterownik musiał zapisać jakiś błąd, poszukując mechanika pytaj czy jest on w stanie wykonać logi dynamiczne - jeśli nie będzie wiedział o co chodzi - szukaj następnego, który będzie je w stanie wykonać i zinterpretować.
  • Level 10  
    oki ale to nie n239 nie o ten element mi chodzi zaznaczyłem zieloną strzałka gdzie on mniejwiecej sie znajduje i to nie odpadł żaden wężyk tylko jakas plastikowa zaślepka, wygląda mi na jakies zabezpieczenie zeby np się tam kurz nie dostał albo jakis paproch ... ale nie wiem temu pytam
    oki o te logi dynamiczne zapytam jutro jak pójde auto od tych elektronikow odebrac....
    ale czy turbine moge odrzucić? wkoncu jakby ona byla uszkodzona to cały czas byłby brak mocy a nie ze wystrczyło zgasic samochod i juz było ok ??!! co do błędów to obydwa zakłady powiedzialy ze nie ma zadnego błedu ale tak jak pisałem jak mi przepływka siadła to tez nie było błedu .... moze to jej wina ? albo n75 ? albo tego zaworu zwrotnego ? pozdrawiam
  • Level 34  
    paweljaknic wrote:
    zaznaczyłem zieloną strzałka gdzie on mniejwiecej sie znajduje i to nie odpadł żaden wężyk tylko jakas plastikowa zaślepka, wygląda mi na jakies zabezpieczenie zeby np się tam kurz nie dostał albo jakis paproch ... ale nie wiem


    fajnie, że zieloną strzałką zaznaczyłeś prawy dolny róg fotki - czyli nic, albo wkleisz foto Twojego silnika albo będziesz ciągle wklejał obce fotki i co chwilę zmieniał lokalizację tego "czegoś" bo z poprzedniego foto wynikało, że wskazujesz na coś przy wlewie oleju w pokrywie zaworów a teraz lokalizujesz coś przy osłonie rozrządu. Jak zrobisz logi dynamiczne to wtedy będzie można coś powiedzieć, teraz nie mam zamiaru już więcej zgadywać w ciemno.
  • Level 10  
    Witam. Dzisiaj odebrałem auto z tego warszatu. Powiedzieli tak: zero błędów na komputerze, sprawdzili wszystkie podciśnienia i wg nich jest ok. Logów dynamicznych nie przeprowadzali. Szef powiedział ze jak dla niego auto jest ok, moze nie tak dynamiczne jak powinno byc ale nie widzi problemu, tylko troche male doładowanie :P Powiedzieli tak ze ciśnienie doładowania wygląda nastepująco:
    900 obr/min wymagane ciśnienie doładowania 1050 bar a jest 958
    3000 obr/min wymagane 1240 a jest 980
    wg nich jest cos nie tak z turbiną.
    Daje zdjecia które przedchwila zrobilem tego z czego odpadła mi taka plastikowa zaślepka podczas czyszczenia. A ten wyciek oleju który jest na jednym ze zdjec to normalka ?
    możliwe żeby taki problem stwarzała przepływka ?
    do " Sztomel " widze ze Pan z Rybnika jest. Zna Pan kogos kto by mógł pomoc w takim problemie? a może Pan ?
    Jutro jeszcze spróbuje na czeladzi przy trasie z bedzina na bytom tam jest serwis zajmujący sie tylko VW. Zobaczymy co powiedzą :/
  • Level 39  
    Przy 3000 obr/min 1240 to na postoju, a ile w czasie jazdy?
  • Level 10  
    tego mi kurde nie powiedzieli ....
    ja własnie zrobilem jazde próbną bo wydaje mi sie że to coś z przepływka ... meska intuicja ?
    odpiołem przepływke i zero różnicy w jeżdzie, komputer nie pokazuje zadnej kontrolki dodatkowej... dzisiaj postaram sie podmienic przepływki od jakegosi innego ahf tdi. Możliwe żeby to była jej wina?
  • Level 34  
    Pisałem wcześniej, że chodzi o N239 i właśnie z niego spadł Ci dolny dekielek osłaniający filterek powietrza od strony kanału wyrównującego podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym w tym elektrozaworze. O ile nie wypada z N239 ten filtr w postaci gąbeczki to nie ma to żadnego wpływu na poprawne funkcjonowanie tego elektrozaworka.
    Szef tego warsztatu nie widzi problemu :) a to dobre - tylko lekkie niedoładowanie he he.
    Tu nie stosuje się intuicji do wykrywania przyczyn słabego doładowania i poprawności mierzenia przepływki tylko właśnie logi dynamiczne bo wiadomo, że jeśli ciśnienie doładowania nie jest prawidłowe to i pomiar z przepływki będzie zły. Usunie się przyczynę niedoładowania to i parametry pomiaru przepływki wrócą do normy. Jak już nie znajdziesz nigdzie w Twojej okolicy żadnego kompetentnego w tym temacie człowieka to możesz przyjechać do mnie do Rybnika.
  • Level 10  
    ok... poszukam a w sobote można podjechac czy niebardzo ? a ma Pan ten program i przeprowadzi Pan logi dynamiczne ? pozdrawiam
  • Level 34  
    Zrobimy te logi i sprawdzimy układ sterowania turbodoładowaniem ale ten weekend odpada bo wyjeżdżam na komunię. Może to być każdy dzień w następnym tygodniu za wyjątkiem poniedziałku.