Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SEAT TOLEDO 1.9 TDI AHF 110 KM spadek mocy. Turbina?

paweljaknic 18 May 2010 23:00 24341 9
  • #1
    paweljaknic
    Level 11  
    Witam. Jest ma造 problem z seatem toledo 2 2000 rok tdi 110 km AHF przebieg 215 kkm a mianowicie:
    Na pocz徠ku by這 wszystko OK zero problem闚. Pewnego deszczowego dnia w momencie za陰czania si turbiny ok 1700-1800 rpm nie by這 charakterystycznego gwizdu i brak przyspieszenia. Zgasi貫m auto odpali貫m i wszystko by這 OK zero problemu ?! Potem je寮zi貫m i by這 Ok, min窸y kilka dni i zn闚 to samo w pewnym momencie brak mocy ale zgasi貫m odpali貫m i ok potem zacz窸o si to coraz cze軼iej i ju niekiedy nie pomaga這 gaszenie. Dopiero po 3-4 zgaszeniach i odpaleniach na nowo by這 ok.
    Oczywiscie zadna konrolka mi sie nie za鈍ieci這 ( jak kupi貫m auto 150000 km by uszkodzony przep造womierz, bo dalo rade tylko 130 jechac i to z oporami a na 3 czy 4 juz nie by這 mowy o przyspieszaniu, pojecha貫m do elektronika i wsadzi mi przep造wke now i do tej pory na niej smigam i wszystko bylo ok przez ten ca造 czas. Przep造wke jak mi da to pierburg i WTEDY TEZ NIE BYΜ 涉DNEGO B犵U NA KOMPUTERZE czemu ?? !! )
    Powracajac, pojecha貫m do elektronika pod陰czyli kompa mowia ze zero b喚d闚 no ale powiedzieli ze sprawdza co i jak. Mine這 kilka godzin i dzwonia i mowia ze auto do odebrania. Niby ciegno turbiny by這 zapieczone i juz jest ok. Skasowali 200 z :/ i by這 ok przez jakies 2 tygodnie zero problemow, ale potem znow zacze這 sie to samo pojecha貫m do nich na reklamacje popatrzyli powiedzieli ze na ich oko jest ok ... potem znow by這 ok az do tamtego tygodnia, teraz juz w ogole nia ma mocy... juz nie pomaga gaszenie i odpalanie... pojecha貫m do bosch servis, popatrzyli powiedzieli ze zero b喚d闚, zrobili jakies testy i powiedzieli tak: ze turbina jest uszkodzona i 2500 z i bedzie auto smiga這 :P powiedzieli ze powinno byc 1350 jakis tam jednostek a jest 900.
    Czy oni aby na pewno maj racje ?
    Jak mi ten objaw 1 raz wystapi popatrzy貫m pod maske i us造sza貫m jakies dziwne odglosy w okolicy turbiny, jakby co sie rusza這 ( w stylu otwiera這 , zamykalo )
    Przez ca造 okres kiedy mialem auto dbalem o turbo i to bardzo zawsze nawet po ma這 intensywnej przejazdzce auta nie gasilem ze 2-3 minuty a na zimnym silniku do momentu podniesienia wskaz闚ki od temepratury silnika o wysokich obrotach mozna by這 zapomniec. Dodaje zdjecia bo kiedys podczas przegl康ania elektrozaworow odpad mi jakis maly elelement z jednego - ko這 turbiny - zaznaczylem strza趾 zielona gdzie to jest mniej wiecej.. w zasadzie pod turbina zaraz przyczepiany do kolektora , chyba tak sie to nazywa ( zaznaczone na czerwono to chyba nie jest ten zaw鏎 ze zdjecia ale mniej wiecej tak to wyglada i a dole gdzie zaznaczy貫m ta czerwona strz趾a by豉 taka plastikowa za郵epka i ona odpad豉 jak to czy軼ilem i teraz widac tak ma陰 dziurke i nic pozatym ) ale po tym zdarzeniu moc niekiedy byla na niekiedy nie:( pomocy !! !!
    Mo瞠 zaproponujecie jakiegos mechanika z okolic sosnowca, d帳rowy g鏎niczej itp.... auta oddawa貫m 1 razem do sosnowca na lenartowicza do auto elektroniki a teraz do boscha na mireckiego do sosnowca....
    a w陰snie... mo磧iwe 瞠by mog byc zapchany wydech ?
    chcialem jeszcze napisac ze narazie jest tak ze jak dodaje gazu w momencie kiedyu powinna za陰czyc sie turbina auto przymula ale jak wejdzie na 2000 obr to juz przyspiesza ale chyba nie tak jak byc powinno ...
  • #2
    Sztomel
    Level 35  
    W pierwszej kolejno軼i to sprawd co to za element odpad od elektrozaworu N239, kt鏎y znajduje si z ty逝 kolektora ss帷ego a steruje zamykaniem klapy gasz帷ej podczas gaszenia silnika - je郵i odpad z niego kr鏂iec z w篹ykiem doprowadzaj帷y podci郾ienie do tego elektrozaworu to b璠zie to skutkowa ci庵造m niedo豉dowaniem turbo. Nast瘼nie wykonaj logi dynamiczne grup 003, 008 i 011 stosuj帷 do tego program diagnostyczny VAG-COM i wklej te logi tutaj. Poza tym je郵i przy trybie awaryjnym nie pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika to z pewno軼i sterownik musia zapisa jaki b陰d, poszukuj帷 mechanika pytaj czy jest on w stanie wykona logi dynamiczne - je郵i nie b璠zie wiedzia o co chodzi - szukaj nast瘼nego, kt鏎y b璠zie je w stanie wykona i zinterpretowa.
  • #3
    paweljaknic
    Level 11  
    oki ale to nie n239 nie o ten element mi chodzi zaznaczy貫m zielon strza趾a gdzie on mniejwiecej sie znajduje i to nie odpad 瘸den w篹yk tylko jakas plastikowa za郵epka, wygl康a mi na jakies zabezpieczenie zeby np si tam kurz nie dosta albo jakis paproch ... ale nie wiem temu pytam
    oki o te logi dynamiczne zapytam jutro jak p鎩de auto od tych elektronikow odebrac....
    ale czy turbine moge odrzuci? wkoncu jakby ona byla uszkodzona to ca造 czas by豚y brak mocy a nie ze wystrczy這 zgasic samochod i juz by這 ok ??!! co do b喚d闚 to obydwa zak豉dy powiedzialy ze nie ma zadnego b貫du ale tak jak pisa貫m jak mi przep造wka siad豉 to tez nie by這 b貫du .... moze to jej wina ? albo n75 ? albo tego zaworu zwrotnego ? pozdrawiam
  • #4
    Sztomel
    Level 35  
    paweljaknic wrote:
    zaznaczy貫m zielon strza趾a gdzie on mniejwiecej sie znajduje i to nie odpad 瘸den w篹yk tylko jakas plastikowa za郵epka, wygl康a mi na jakies zabezpieczenie zeby np si tam kurz nie dosta albo jakis paproch ... ale nie wiem


    fajnie, 瞠 zielon strza趾 zaznaczy貫 prawy dolny r鏬 fotki - czyli nic, albo wkleisz foto Twojego silnika albo b璠ziesz ci庵le wkleja obce fotki i co chwil zmienia lokalizacj tego "czego" bo z poprzedniego foto wynika這, 瞠 wskazujesz na co przy wlewie oleju w pokrywie zawor闚 a teraz lokalizujesz co przy os這nie rozrz康u. Jak zrobisz logi dynamiczne to wtedy b璠zie mo積a co powiedzie, teraz nie mam zamiaru ju wi璚ej zgadywa w ciemno.
  • #5
    paweljaknic
    Level 11  
    Witam. Dzisiaj odebra貫m auto z tego warszatu. Powiedzieli tak: zero b喚d闚 na komputerze, sprawdzili wszystkie podci郾ienia i wg nich jest ok. Log闚 dynamicznych nie przeprowadzali. Szef powiedzia ze jak dla niego auto jest ok, moze nie tak dynamiczne jak powinno byc ale nie widzi problemu, tylko troche male do豉dowanie :P Powiedzieli tak ze ci郾ienie do豉dowania wygl康a nastepuj帷o:
    900 obr/min wymagane ci郾ienie do豉dowania 1050 bar a jest 958
    3000 obr/min wymagane 1240 a jest 980
    wg nich jest cos nie tak z turbin.
    Daje zdjecia kt鏎e przedchwila zrobilem tego z czego odpad豉 mi taka plastikowa za郵epka podczas czyszczenia. A ten wyciek oleju kt鏎y jest na jednym ze zdjec to normalka ?
    mo磧iwe 瞠by taki problem stwarza豉 przep造wka ?
    do " Sztomel " widze ze Pan z Rybnika jest. Zna Pan kogos kto by m鏬 pomoc w takim problemie? a mo瞠 Pan ?
    Jutro jeszcze spr鏏uje na czeladzi przy trasie z bedzina na bytom tam jest serwis zajmuj帷y sie tylko VW. Zobaczymy co powiedz :/
  • #6
    trans-serwis
    Level 39  
    Przy 3000 obr/min 1240 to na postoju, a ile w czasie jazdy?
  • #7
    paweljaknic
    Level 11  
    tego mi kurde nie powiedzieli ....
    ja w豉snie zrobilem jazde pr鏏n bo wydaje mi sie 瞠 to co z przep造wka ... meska intuicja ?
    odpio貫m przep造wke i zero r騜nicy w je盥zie, komputer nie pokazuje zadnej kontrolki dodatkowej... dzisiaj postaram sie podmienic przep造wki od jakegosi innego ahf tdi. Mo磧iwe 瞠by to by豉 jej wina?
  • #8
    Sztomel
    Level 35  
    Pisa貫m wcze郾iej, 瞠 chodzi o N239 i w豉郾ie z niego spad Ci dolny dekielek os豉niaj帷y filterek powietrza od strony kana逝 wyr闚nuj帷ego podci郾ienie z ci郾ieniem atmosferycznym w tym elektrozaworze. O ile nie wypada z N239 ten filtr w postaci g帳eczki to nie ma to 瘸dnego wp造wu na poprawne funkcjonowanie tego elektrozaworka.
    Szef tego warsztatu nie widzi problemu :) a to dobre - tylko lekkie niedo豉dowanie he he.
    Tu nie stosuje si intuicji do wykrywania przyczyn s豉bego do豉dowania i poprawno軼i mierzenia przep造wki tylko w豉郾ie logi dynamiczne bo wiadomo, 瞠 je郵i ci郾ienie do豉dowania nie jest prawid這we to i pomiar z przep造wki b璠zie z造. Usunie si przyczyn niedo豉dowania to i parametry pomiaru przep造wki wr鏂 do normy. Jak ju nie znajdziesz nigdzie w Twojej okolicy 瘸dnego kompetentnego w tym temacie cz這wieka to mo瞠sz przyjecha do mnie do Rybnika.
  • #9
    paweljaknic
    Level 11  
    ok... poszukam a w sobote mo積a podjechac czy niebardzo ? a ma Pan ten program i przeprowadzi Pan logi dynamiczne ? pozdrawiam
  • #10
    Sztomel
    Level 35  
    Zrobimy te logi i sprawdzimy uk豉d sterowania turbodo豉dowaniem ale ten weekend odpada bo wyje盥瘸m na komuni. Mo瞠 to by ka盥y dzie w nast瘼nym tygodniu za wyj徠kiem poniedzia趾u.