Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochod do 20 tys max 2.5L, ocynk, spalanie ok 8L

Maniek8112 19 Maj 2010 07:29 9500 20
  • #1 19 Maj 2010 07:29
    Maniek8112
    Poziom 9  

    Witam
    Tematow jest pelno lecz w kazdym nie ma wymienionych aut ktore mnie interesuja :

    Wiec posiadam BMW z 95r juz wczesniej chcialem je zmienic lecz teraz tymbardziej przed dluzszy okres czasu byl to dla mnie idealny samochod nic nie sie sypalo lac paliwo robic przeglad ubezpieczyc i dolac plynow poza olejem jak brakuje i tyle z moich wydatkow dlatego nastepca mial byc BMW 320D ew 520D badz silnik 2,5
    Wszystko w dieslu nie interesuje mnie rzadna benzyna .
    BMW polubilem za wygode , osiagi (wiekszosc samochodw przy tej pojemnosci ma ok 20/30 KM mniej) spalanie w granicach 6l/100 i bezawaryjnosc , solidnosc wykonania (na dziurach mi nic nie trzeszczy ) rdza nie lapala , konsola ustawiona pod kierowce a nie na wszystkich w samochodzie. Nie pisalbym tu jezeli po tej zimie samochod nie zaczal zdychac

    Wymienionne :
    Olej
    Akumulator
    Chlodnica
    Sprzeglo
    Zaczelo go lapac rdza a wlasciwie braki blachy i miejscowe ogniska rdzy
    I prawdopodobnie padlo mi jeszcze turbo

    Wszystko kosztuje kupe kasy tak wiec zastanawiam sie czy kolejne BMW nie zabije mnie juz doszczetnie

    Wiec chcialbym samochod w granicach 15 tys - 5 tys tanszy badz drozszy tez moze byc ale tak w granicach 15 bylo by najlepiej
    MAlo awaryjny
    Tani w eksploatacji - najlepiej z duza iloscia dostepnych czesci
    Dobre wykonczenie - zeby nie trzeszczalo wszystko bo dobija mnie to
    Ocynk
    min 110KM
    Spalanie w granicach 8l
    silnik nie wiekszy jak 2,5
    W miare pojemny bagaznik

    Jedyne nad cszym myslalem poza BMW to audi A4 ale za te pieniadze moge kupic model ktory srednio mi sie podoba
    Chyba ze trafia sie tu posiadacze 320D i przekonaja mnie ze jednak ten samochod jest warty swych pieniedzy

    0 20
  • #2 19 Maj 2010 15:35
    Mucka13
    Poziom 10  

    za te pieniądze kupisz seata leona (I generacja 1999-2005 ) z lat 1999-2002 z dobrym wyposażeniem. Polecam diesla 1.9 110km jest trwały. Spalanie niskie, jak się ciśnie to w granicach 8l/100km. Przy spokojnej jeździe do 6,5 schodzi.

    0
  • #3 19 Maj 2010 19:11
    kamil907
    Poziom 28  

    Ja polecę mimo wszystko BMW, E39 z niezłym wyposażeniem kupisz już za nieduże pieniądze.
    Nie mniej jednak muszę wspomnieć, że tego typu tematy na tym forum nie mają najmniejszego sensu bo każdy będzie zachwalał to co ma i pisał, że wszystko inne to szrot nie mając racji, a poza tym jak można nie wiedzieć jakie auto kupić... Można zapytać co najwyżej na forum o dokładniejsze informacje na temat konkretnego interesującego cię modelu ale bez pytania o to, co kupić w danej kwocie..

    0
  • #4 19 Maj 2010 21:53
    Radzik4245
    Poziom 12  

    Do 20 tys. Dostaniesz już Audi A6 C5 lub A4 B5 z b.dobrym wyposazeniem. Audi jest niezawodne( jak sie o nie dba) wygodne,dynamiczne i wykonanie wnętrza jest na najwyzszym poziomie. Polecam tą markę. Oprócz Audi możesz poszukac Opla Vectry,za tą cene dostaniesz juz po lifcie i tez z b.dobrym wyposazeniem ale za to ma slabsza blache niz Audi.

    0
  • #5 19 Maj 2010 23:20
    tzok
    Moderator Samochody

    Obecnie szukam "nowego" auta (tyle że mniejszego) i te ceny które tu padają to jakaś abstrakcja. Auta w cenach z Allegro to są szroty poskładane z 2 lub 3 (ostatnio oglądałem na żywo trochę tych cudów - "igła, nie bite, sprowadzone dla córki/żony ale jej się nie spodobało" z Allegro). W/g mojego rozpoznania żeby kupić przyzwoity samochód klasy compact (B) trzeba dysponować przynajmniej 30'000zł. Może mając trochę szczęścia kupi się coś zadbanego w niższej cenie ale będzie to stare. Nikt nie oddaje za pół darmo "młodego" samochodu w dobrym stanie. Większość nowych aut to "rozbitki" z zachodu albo auta co prawda nie bite ale zajechane na śmierć lub z nieopłacalnymi w naprawie ukrytymi usterkami. Na pewno nie ma co celować w cenione u nas marki (czyli generalnie wszystkie niemieckie) bo mają ceny niewspółmierne do rocznika i wyposażenia, nie wspominając już o cenach części i napraw (no, może poza Oplami, ale niektórzy się obrażają za nazywanie Opla niemieckim samochodem). Dla mnie, jeśli chodzi o auta używane, cokolwiek z koncernu VAG odpada w przedbiegach.

    Zainteresuj się np. Roverem 75 (silniki diesla z BMW).

    0
  • #6 20 Maj 2010 05:48
    Radzik4245
    Poziom 12  

    Nie wszystkie samochody to szroty,ja kupiłem idealna sprowadzona 6-tke Audiczke byla taka jak w opisie i wszystko sie zgadza :)

    0
  • #7 20 Maj 2010 09:27
    kamil907
    Poziom 28  

    Również jestem takiego zdania, że można kupić za nieduże pieniądze dobre auto, nawet poprzez Allegro. W ciągu ostatnich 2 lat kupowaliśmy w sumie 3 auta i 2 motocykle. Wszystko znalezione poprzez Allegro w praktycznie najniższych cenach. Oczywiście oglądaliśmy jeszcze tańsze ale nie nadawały sie do jazdy. Te które kupiliśmy były w pełni zgodne z oczekiwaniami, nie były bite i nie było żadnych niespodzianek w trakcie użytkowania. Wystarczy umieć obejrzeć dobrze auto przy zakupie, nie sugerować się podanym przebiegiem, książką serwisową, itp.
    Tak przy okazji do 20k można już szukać Peugeota 607 lub Citroena C5, to są bardzo dobre auta.

    0
  • #8 20 Maj 2010 10:58
    immola
    Poziom 12  

    Widzę, że każdy poleca samochody jakimi jeździ. Każdy z nas ma ulubione marki. A może ktoś miał auta różnych marek, przechodząc gamę od niemieckich, przez szweckie, francuskie, włoskie do japońskich?

    0
  • #9 21 Maj 2010 12:08
    Kocurro
    Poziom 9  

    Przez wszystkie nie przechodziłem, jednakże z tego co napisał Maniek można mniej więcej wywnioskować jakiego samochodu poszukuje. I tak moim skromnym zdaniem:
    1. Samochody francuskie - rzeczywiście fajne auta, osobiście lubię ale trzeba przyznać, że wymagają większej opieki od pozostałych. Niska trwałość zawieszenia na polskich drogach, często "miękkie" (taka przesiadka po BMW?), ponadto silniki diesla są dosyć wrażliwe na polskie paliwo - nie tyle, że nie są to dobre samochody, co wymagają od użytkownika większej uwagi o odgłosy dobiegające z zawieszenia czy spod pokrywy silnika, oraz w przypadku stwierdzenia najmniejszej usterki, jak najszybszej wizyty w warsztacie.
    2. Samochody japońskie - auta bardzo bezawaryjne, zawieszenia przyzwoite, wszystko ok, pod warunkiem, że wcześniej nie dotykał się do niego ktoś niedoświadczony. w Japończykach są dosyć delikatne podzespoły mocno zaawansowane technologicznie, o które również trzeba dbać. Szczególnie w przypadku ich napraw i konserwacji. Z doświadczenia moich znajomych wiem, że można kupić dobrego Japończyka, ale trzeba kupować bardzo uważnie i sprawdzać szczegóły.
    3. Rover, samochody amerykańskie i inne kombinacje - nie twierdzę, że to zły wybór (sam jeździłem Hondą Civic z silnikiem Rovera) ale szukając auta, do którego nie będzie problemu ze znalezieniem części zamiennych, taniego i przyjemnego w eksploatacji, rozejrzałbym się raczej za czymś bardziej popularnym i sprawdzonym.
    4. Fiat, Alfa, Lancia i podobne - osobiście te samochody określam mianem "niepewne". Jeśli się o nie należycie dba, darzy uczuciem automobilisty i karmi jadłem z wysokiej półki to nie powinno być źle. Jednakoż zdarzają się z nimi czasem takie różne dziwne problemy z serii "What The Fuck?!?". Dzieje się tak często przez zaniedbanie ze strony właściciela - fakt. Ale szukając "bezobsługowca" to nie najlepszy wybór na świecie.
    5. Volvo czy Saab - nie wiem, nigdy nie miałem, nie jeździłem, nikt znajomy nie posiada - nie wydaję opinii.
    6. Samochody niemieckie - wisienka na torcie :) Na poważnie - co by nie mówić - za 15 tys. kupić można auto mocno używane, około 10-cio letnie, często z przebiegiem (rzeczywistym) graniczącym z 200tys. Można znaleźć ciut mniej, ale jest ciężko - szczególnie z silnikiem wysokoprężnym. Silniki aut z grupy VW z tamtych lat znane są ze swojej wysokiej bezawaryjności, trwałości, niskich kosztów eksploatacji i niskiego zużycia paliwa. Oczywiście jak wszystkie inne wymagają pewnej troski o nie, ale chyba nikt nie zaprzeczy, że stosunkowo mniejszej niż w/w. Przy tym dostęp do części zamiennych (oryginalnych, zamienników - nowych i używanych) jest chyba największy. Blacha - ocynk we wszystkich niemalże przypadkach. Zawieszenia - osobiście znam kilku mechaników, którzy twierdzą, że najlepsze na nasze "autostrady"(budowane w oparciu o technologie wprost z Papui-Nowej Gwinei) są właśnie te niemieckie z lat 98-04. Krąży opinia, że jak takie zawieszenie zrobi raz porządnie i kompleksowo to na kilka ładnych tysięcy musi być spokój - pod czym ja się podpisuję. Po 200tys. chyba tylko w TIR nic nie trzeszczy w kabinie, aczkolwiek wydaje mi się że VW, Audi, Seat czy Skoda są wykonane z względnie porządnych materiałów, spasowanych na tyle dobrze, że nie powinno być powodów do narzekań.

    Silnik - zdecydowanie najlepszym wyborem jest w twoim wypadku 1.9 (TDI, CDTI, HDI, D4D czy inne). Osobiście polecam TDI. Moce powyżej 110KM to żaden problem, części zamiennych nie brakuje, każdy mechanik silnik dobrze zna. Trzeba jednak uważać - szczególnie na turbo i na pompowtryskiwacze - elementy dosyć delikatne, aczkolwiek nie bardziej niż pozostałe odmiany diesli.
    Common Rail - czemu nie, dosyć wrażliwy na zanieczyszczone paliwo, ponadto raczej OK. Jednakoż VW czy Audi z tym dobrodzejstwem nie uświadczysz.

    Reasumując - moim zdaniem w twoim przypadku powinieneś szukać czegoś z grupy VW. Fajnym wyborem będzie (za: Mucka13) Leon - lekko sportowy charakter, dobrze zestrojone zawieszenie, ewentualnie Golf IV(chyba żeś zrażony). Jednak nie mają one ogromnych kufrów. Audi A4 znajdziesz w tej cenie na pewno - również ciekawa propozycja, szczególnie wersja Avant - duży bagażnik a nie tracisz nic ze sportowego charakteru auta. Octavia - tani w eksploatacji, bezawaryjny, liftback i wszyscy raczej chwalą, ale ten "wystrój" wnętrza...szaro, buro i ponuro. Nie każdemu się to podoba. Drogi w zakupie ale za to potem łatwo sprzedać. Możesz szukać także Passata B5 3B, jednak ciężko o ładny egzemplarz za 15 tys. - musiałbyś ciut dołożyć chyba.

    Co do opinii dot. kradzieży - to nie do końca prawda że VW jest najbardziej narażony na kradzież. Aczkolwiek Leon w 2009r. miał 3. pozycję w rankingu. Passat - 5, Golf - 15.

    O BMW nie piszę bo sam wiesz najlepiej :)

    0
  • #10 21 Maj 2010 12:31
    tzok
    Moderator Samochody

    Kocurro napisał:
    (...)Blacha - ocynk we wszystkich niemalże przypadkach.(...)
    Nie prawda - VW jako jedna z ostatnich europejskich marek zaczął stosować ocynkowane blachy
    Kocurro napisał:
    (...)Zawieszenia - osobiście znam kilku mechaników, którzy twierdzą, że najlepsze na nasze "autostrady"(budowane w oparciu o technologie wprost z Papui-Nowej Gwinei) są właśnie te niemieckie z lat 98-04.(...)
    Spotkałem się z wręcz przeciwną opinią na temat zawieszenia m. in. w Passatach...
    Kocurro napisał:
    (...)Silnik (...) Common Rail - czemu nie, dosyć wrażliwy na zanieczyszczone paliwo, ponadto raczej OK. Jednakoż VW czy Audi z tym dobrodzejstwem nie uświadczysz.(...)
    Jak to nie? VW i Audi od kilku ładnych lat stosuje wyłącznie ten FIATowski system zasilania.

    0
  • #11 21 Maj 2010 13:12
    Kocurro
    Poziom 9  

    1. Jeśli nawet to prawda, to nie zmienia faktu, że Golf, Leon, Octavia, Passat i Audi z lat 99-01 w przeważającej większości mają blachę ocynkowaną.
    2. Co mechanik to opinia - oczywiście. Nie twierdzę że zawieszenia VAG są najcudowniejsze na świecie, ale chyba można przyjąć taką generalizację jak napisałem powyżej.
    3. Z tego co wiem, wybierając z aut za 15 tys. w tych rocznikach nie znajdziemy jeszcze technologii Common Rail, a wyłącznie pompowtryski.

    0
  • #12 22 Maj 2010 19:12
    lechos
    Poziom 18  

    Kocurro napisał:

    (sam jeździłem Hondą Civic z silnikiem Rovera) )

    Hondy nigdy nie mialy silnika z rovera.
    Kocurro napisał:
    Z tego co wiem, wybierając z aut za 15 tys. w tych rocznikach nie znajdziemy jeszcze technologii Common Rail, a wyłącznie pompowtryski.

    Ta technologie maja juz lagi 2, meganki 2 ktore smialo kupisz juz do 15 tys.

    0
  • #13 22 Maj 2010 20:53
    Kocurro
    Poziom 9  

    Lechos - weź się chłopie dokształć zanim się wypowiesz. Cytat z Wikipedii(źródło):
    "Montowany był również silnik diesla 2.0 TD konstrukcji Rovera w dwóch wariantach mocy: 86KM oraz 105 KM (z intercoolerem)".
    Ja miałem 86KM. Ten sam silnik montowano również w Accordzie.
    Doczytaj przyjacielu...
    Co do Common Rail miałem na myśli te samochody, do których nawiązywałem, a więc Audi czy Volkswagen - inne marki jak najbardziej stosowały tą technologię wcześniej, więc na siłę się nie czepiaj.

    Bardzo cenię sobie uwagi i poprawki - uczą mnie - ale kochani - MERYTORYCZNE. Najpierw wiedzę zdobądź sam, a potem się nią dziel - odwrotnie nie ma sensu.

    0
  • #14 24 Maj 2010 11:34
    rustin
    Poziom 15  

    Ja miałem dwa VW,Opla,Fiata i teraz drugiego forda i następny będzie ford.Kolejność nie przypadkowa najgorsze to były VW po prostu tłuki fiacik tani w eksploatacji i przyjemny taki.Zeby nie było że stare auta i dlatego vw złe bo teraz mam mondeo z 2003r i tamte były podobne roczniki

    0
  • #15 25 Maj 2010 08:49
    rafal149135
    Poziom 17  

    rustin napisał:
    Ja miałem dwa VW,Opla,Fiata i teraz drugiego forda i następny będzie ford.Kolejność nie przypadkowa najgorsze to były VW po prostu tłuki fiacik tani w eksploatacji i przyjemny taki.Zeby nie było że stare auta i dlatego vw złe bo teraz mam mondeo z 2003r i tamte były podobne roczniki

    Oczywiscie, co roku zmieniasz samochod na ten sam lub podobny rocznik.
    Wez sie nie wyglupiaj bo kazdy wie ze miales fiata a teraz masz forda i tyle... zadnego opla chyba ze kadeta ani VW chyba ze polo I nie miales... Jak miales stuki w VW z >2000 roku to chyba kupiles go za 10tys i byl sprowadzany z niemiec od babci oczywiscie BEZWYPADKOWY
    Jak sie czyta takie bzdury to normalnie nie chce sie wchodzic na forum, ludzie ogarnijcie sie to nie chodzi o to zebyscie doradzali to co macie za wszelka cene, mozecie wyrazic swoje zdanie i basta a nie klocic sie o kazda pierdole!

    0
  • #16 25 Maj 2010 09:40
    rustin
    Poziom 15  

    weż się człowieku nie osmieszaj i takich głupot nie pisz bo jestes załosny nie moja wina ze cie nie stac i jeździsz jednym autem 10 lat,wrozka jestes że wiesz ile mam samochodów w domu?
    vw jetta i passat 99r ojciec teraz go tłucze,brat miał astre 00r sprzedał i ma linee 2007r ja miałem mondeo 95r i teraz siostra jeździ a ja mam mondeo z 2003r
    wiec powstrzymaj się od swoich wypowiedzi jak nie masz zielonego pojecia i sam jezdzisz maluchem bo cie nie stac

    Dodano po 2 [minuty]:

    tak z 2000r vw to ma 170tys jak każdy :) gdzie ty się wychowałeś?

    0
  • #17 25 Maj 2010 12:55
    BanTir
    Poziom 15  

    nie kupuj Volvo, ja mam i nie chcę, żeby inni mieli:P, a więc psuje się, dużo pali i w ogóle w ogóle:D Nie kupuj:P

    0
  • #18 25 Maj 2010 16:51
    matiaudio
    Poziom 36  

    W tvn turbo jest taki program w którym szukają Ci 4samochody, każdy testujesz i wybierasz ten który Ci odpowiada. Oczywiście podajesz im jakie auto Cie interesuje, do czego ma służyć itp. Może tam się udaj bo tutaj każdy zachwala swoje auto czy całą markę.

    Połowa ludzi poleca to co ma a odradza coś w czym nawet nie siedziała.

    0
  • #19 26 Maj 2010 13:31
    cirrostrato
    Poziom 36  

    matiaudio napisał:
    W tvn turbo jest taki program w którym szukają Ci 4samochody, każdy testujesz i wybierasz ten który Ci odpowiada.
    OK tylko ten niepoważny prowadzący wybiera autko na oko, odczytuje zadziwiający przebieg z licznika i ...program leci, głupoty takie tam opowiada , że szczęka opada. Mam japończyka diesela z 2000r, spala średnio 6,7l, następny też z kraju wiśni będzie, kupić za ok. 20-25tys coś fajnego bardzo trudno ale jak się trafi to jest naprawdę zadowolenie z jazdy takim autkiem, części (zamienniki) tanie, marże detaliczne (mam możliwość kupna w hurtowni) zadziwiająco wysokie (do ceny z hurtowni 50-70% dorzuca sklep) ale i tak w sklepie ,,Japan cars'' dużo wydać trudno.

    0
  • #20 26 Maj 2010 14:02
    robokop
    Moderator Samochody

    tzok napisał:
    Kocurro napisał:
    (...)Blacha - ocynk we wszystkich niemalże przypadkach.(...)
    Nie prawda - VW jako jedna z ostatnich europejskich marek zaczął stosować ocynkowane blachy
    No i co z tego ? Porównaj auta nieocynkowane z lat '90 i zobacz jak wypada grupa VAG pod względem korozji (no, może oprócz Golfa 3 generacji)
    Cytat:

    Kocurro napisał:
    (...)Zawieszenia - osobiście znam kilku mechaników, którzy twierdzą, że najlepsze na nasze "autostrady"(budowane w oparciu o technologie wprost z Papui-Nowej Gwinei) są właśnie te niemieckie z lat 98-04.(...)
    Spotkałem się z wręcz przeciwną opinią na temat zawieszenia m. in. w Passatach...
    Wyjątkowo, auta budowane dla komfortu jazdy, a nie przeprawiania się przez nasz bezdroża. Np. francuskie auta wcale lepiej tutaj nie wypadają, z wiekiem i przebiegiem padnie każde zawieszenie - kwestia dostępności części i kosztów naprawy.
    Cytat:

    Kocurro napisał:
    (...)Silnik (...) Common Rail - czemu nie, dosyć wrażliwy na zanieczyszczone paliwo, ponadto raczej OK. Jednakoż VW czy Audi z tym dobrodzejstwem nie uświadczysz.(...)
    Jak to nie? VW i Audi od kilku ładnych lat stosuje wyłącznie ten FIATowski system zasilania.
    [/quote]
    Od ładnych, to znaczy od ilu? Bo pułap cenowy aut grupy VW z CR zaczyna się od kilkudziesięciu, a nie od kilkunastu tys. PLN. Zresztą CR w sumie ma zalety - dużo tańszy w produkcji niż systemy z PD czy pompami promieniowymi, za to gorszy w naprawie - dużo więcej i bardziej skomplikowanej elektryki z którą nie każdy sobie poradzi. A co do propozycji - może Toyota Avensis ?

    0
  • #21 01 Cze 2010 11:10
    Ypa
    Poziom 11  

    Kup TOYOTĘ AVENSIS 2000rok lub młodszą z silnikiem 2.0 D4D .
    Torpeda to nie jest ale jest przy dobrym użytkowaniu bezawaryjna .
    Każdy samochód ma jakieś wady i zalety. Jak się o coś dba i w miarę możliwości wymienia zużyte części na nowe to będzie służyło parę lat.

    Osobiście odradzam auta typu Renault Laguna, Peugot. Auta z pierwszych lat produkcji mają mnóstwo usterek związanych z elektryką.
    Natomiast silniki grupy VW. diesle są bardzo oszczędne i praktycznie bez awaryjne jak się leje dobrej jakości paliwo. Wszystkie usterki w tych silnikach które unieruchomią samochód są związane z jakością paliwa.
    Wszyscy piszą ze pompy BOSCH VP44, VP37 są awaryjne itp. Jak się jeździ na Oleju z niewidomego pochodzenia to tak jest.

    Kwestia gustu .....
    Niema teraz samochodów super bezawaryjnych.
    W Latach 90 jednym z takich aut była Nissan Primera P10 1.6 16V
    Auto technicznie jest nie do zdarcia, natomiast ma wady związane z korozją nadwozia jak i podwozia. Coś za coś albo będzie jeździło bez awaryjnie albo gniło.
    Mercedesy W210, W220, ITP. TEŻ MIAŁY SWOJE OPINIE.
    Zobaczcie co się porobiło z mercedesem teraz . C KLASY RDZEWIEJĄ , E KLASY RDZEWIEJĄ ---> a AUDI CAŁY SWÓJ ŻYWOT CYNKUJE BUDĘ I DO DNIA DZISIEJSZEGO JAK NIE RUSZANE BYŁO TO BEZ ŻADNYCH USZKODZEŃ KAROSERII PODOBNIE Z VOLVAMI 850, S70 , V70 ITP.

    0