Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sterownik zamka centralnego - co wybrać?

19 Maj 2010 16:37 8857 14
  • Poziom 9  
    Witam
    Jestem posiadaczem skody fabii 2005r. ma ona wbudowany centralny zamek razem z funkcją otwierania i zamykania szyb, ale jest on tylko sterowany kluczykiem, bez pilota.
    Chciałbym mieć możliwość otwierania drzwi z pilota, rozumiem że wystarczy dokupić sterownik zamka centralnego. Tylko jaki? Bo nie mam kompletnie pojęcia co wybrać. Szukam raczej porządnego sprzętu i wole dopłacić do czegoś dobrego niż brać chińszczyznę. Ma to być sam sterownik z pilotem bez autoalarmu. Co będzie najlepsze?

    Pozdrawiam enterbios.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Czy to na pewno jest porządny sprzęt? Bo cenowo wypada raczej niedrogo.
  • Poziom 9  
    Dziękuje za doradzenie.
    Zamówiłem ST-2pk jak zamontuje to napisze jak działa ;)

    Pozdrawiam enterbios.


    Sterownik dotarł, dzisiaj zabrałem się za montaż uzbrojony w instrukcje dostarczoną do niego. Ale...:D nie wiem jednak co gdzie podłączyć. Czy poprzedni sterownik(ten fabryczny) powinienem wypiąć całkowicie? Czy ten nowy wpiąć na kable obok niego?

    Załączam zdjęcie.
    sterownik zamka centralnego - co wybrać?

    Mamy tutaj kable:
    żółty, zielony i brązowy na których jest napięcie.
    oraz fioletowy, niebieski, i brązowy z żółtym paskiem na których napięcia brak.

    No i wystarczyłoby sprawdzenie co zamyka, co otwiera i by było po kłopocie, ale..
    ""Zwarcie kabla zielonego z fioletowym powoduje raz otwarcie, a jeśli zwarcie trwa chwile dłużej to zamknięcie."" <--- poprawka! Zwarcie zamyka, rozwarcie otwiera drzwi. Jak to teraz podłączyć?
    Jeśli zwieram kable żółty z niebieskim, drzwi się zamykają, lecz nie można ich już wtedy otworzyć poprzez zwarcie zielonego z fioletowym.
    W tym fabrycznym sterowniku jest funkcja że jeśli drzwi zamknę kluczykiem to nie można ich otworzyć od środka.
    Drzwi zamknięte przez dłuższe zwarcie zielonego i fioletowego można otwierać od środka.
    Zwieranie kabli brązowych nie ma żadnego wpływu na powyższe czynności.

    W instrukcji sterownika mam opisane 8 kabli:
    1. Brązowy - sterowanie LOCK(podanie masy wyzwala siłowniki)
    2. Brązowy - podłączyć do przew. brązowego siłownika master.
    3. Biały - Sterowanie UNLOCK (podanie masy wyzwala siłowniki).
    4. Biały - podłączyć do przewodu białego sterownika master.
    5. Zielony - podłączyć do przew. zielonego wszystkich siłowników.
    6. Niebieski - Podłączyć do przew. niebieskiego wszystkich silownikow.
    7. Czarny - masa.
    8. Czerwony - napięcie po bezpiecznik 10A.

    Wszystko byłoby proste gdyby kolory kabli pokrywały się z tym co na instrukcji. Niestety są inne i nie jestem pewny jak mam je podłączyć. Ktoś pomoże?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem już wszystko. Przeczytałem z pół forum, ale dalej nie mam dokładnej odpowiedzi. Sterowanie zamkiem odbywa się na jednym przewodzie (zielonym). Jeśli jest podawana na niego masa otwiera/zamyka drzwi. Nie wiem tylko jak dokładnie podpiąć tego ST-2PK żeby wszystko działało. Jak pod zielony kabel podłączę niebieski (od sterownika), to niby działa, ale... Tylko mały guzik. Przykładowo otwiera drzwi, potem po naciśnięciu dużego i znowu małego zamyka.
    Jak podłączę pod zielony przewód do zielonego przewodu sterownika to sytuacja identyczna tylko guziki się zamieniają rolami. Jak to podpiąć żeby obydwa guziki pełniły swoją funkcję?
  • Poziom 11  
    To co kupiłeś , to kompletna centralka centralnego zamka. Masz dwie opcje wysterowania tego. Musisz znależć sobie schemat fabrycznego centralnego i kable zielony i niebieski z kupionej centralki wlutować w kable zasilające siłownika (białe i brązowe z kupionej centralki wycinasz). Druga opcja , to znalezienie instrukcji montażu alarmu do Twojego samochodu. Będzie tam napisane gdzie i jak wpiąć się w sterowanie centralnym zamkiem. O ile dobrze pamiętam , to sterowanie odbywa się na jednym kablu , zamykanie to podanie masy , a otwieranie to podania masy przez jakiś duży opornik (albo na odwrót). Ale tutaj mogę się mylić , jak znajdziesz instrukcje montażową , to będzie w niej wszystko napisane. Wtedy podpinasz to sterowanie do kabla białego i brązowego z kupionej centralki , druga pare biały/brązowy oraz niebieski i zielony zostawiasz w spokoju.
  • Poziom 42  
    Kolego marcij nie pisz bzdur jak nie masz pojęcia, białe i brązowe to sygnały wejściowe do centralki a nie generowane przez nią, siłownika fabii nie wysterujesz także w konwencjonalny sposób(zamianą miejscami plusa z minusem). Kolego enterbios kupiłeś zły sterownik, nie wysterujesz nim fabrycznego centrala. Według opisu kabli, jaki zamieściłeś, służy on do bezpośredniego sterowania siłownikami. Jedne wyjście do zastosowania go to zamontować uniwersalnego SLAVE,a w drzwi skody i zasilić go z dokupionej centralki
  • Poziom 9  
    A mogę kupić jakiś sterownik którym dam radę wysterować ten fabryczny? Bez tracenia zdalnego otwierania/domykania elek. szyb?
  • Poziom 11  
    Sory że się wcinam potrzebny sterownik o zwiększonym zasięgu działania ,taki który sie nie rozstraja za mocno podczas dłuższego użytkowania mamy jakieś pomysły?
  • Poziom 42  
    Oczywiście, że mamy, patrz mój link wyżej
  • Poziom 11  
    Dzięki kol. milejow
    jak możesz to napisz o uczeniu pilotów do tego typa.
  • Poziom 11  
    Kupiłem ten sterownik działa dobrze ale zasięg raczej standard piloty wygadają na trwałe