Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sterownik zamka centralnego - co wybrać?

enterbios 19 May 2010 16:37 10951 14
  • #1
    enterbios
    Level 9  
    Witam
    Jestem posiadaczem skody fabii 2005r. ma ona wbudowany centralny zamek razem z funkcją otwierania i zamykania szyb, ale jest on tylko sterowany kluczykiem, bez pilota.
    Chciałbym mieć możliwość otwierania drzwi z pilota, rozumiem że wystarczy dokupić sterownik zamka centralnego. Tylko jaki? Bo nie mam kompletnie pojęcia co wybrać. Szukam raczej porządnego sprzętu i wole dopłacić do czegoś dobrego niż brać chińszczyznę. Ma to być sam sterownik z pilotem bez autoalarmu. Co będzie najlepsze?

    Pozdrawiam enterbios.
  • #3
    enterbios
    Level 9  
    Czy to na pewno jest porządny sprzęt? Bo cenowo wypada raczej niedrogo.
  • #5
    enterbios
    Level 9  
    Dziękuje za doradzenie.
    Zamówiłem ST-2pk jak zamontuje to napisze jak działa ;)

    Pozdrawiam enterbios.


    Sterownik dotarł, dzisiaj zabrałem się za montaż uzbrojony w instrukcje dostarczoną do niego. Ale...:D nie wiem jednak co gdzie podłączyć. Czy poprzedni sterownik(ten fabryczny) powinienem wypiąć całkowicie? Czy ten nowy wpiąć na kable obok niego?

    Załączam zdjęcie.
    sterownik zamka centralnego - co wybrać?

    Mamy tutaj kable:
    żółty, zielony i brązowy na których jest napięcie.
    oraz fioletowy, niebieski, i brązowy z żółtym paskiem na których napięcia brak.

    No i wystarczyłoby sprawdzenie co zamyka, co otwiera i by było po kłopocie, ale..
    ""Zwarcie kabla zielonego z fioletowym powoduje raz otwarcie, a jeśli zwarcie trwa chwile dłużej to zamknięcie."" <--- poprawka! Zwarcie zamyka, rozwarcie otwiera drzwi. Jak to teraz podłączyć?
    Jeśli zwieram kable żółty z niebieskim, drzwi się zamykają, lecz nie można ich już wtedy otworzyć poprzez zwarcie zielonego z fioletowym.
    W tym fabrycznym sterowniku jest funkcja że jeśli drzwi zamknę kluczykiem to nie można ich otworzyć od środka.
    Drzwi zamknięte przez dłuższe zwarcie zielonego i fioletowego można otwierać od środka.
    Zwieranie kabli brązowych nie ma żadnego wpływu na powyższe czynności.

    W instrukcji sterownika mam opisane 8 kabli:
    1. Brązowy - sterowanie LOCK(podanie masy wyzwala siłowniki)
    2. Brązowy - podłączyć do przew. brązowego siłownika master.
    3. Biały - Sterowanie UNLOCK (podanie masy wyzwala siłowniki).
    4. Biały - podłączyć do przewodu białego sterownika master.
    5. Zielony - podłączyć do przew. zielonego wszystkich siłowników.
    6. Niebieski - Podłączyć do przew. niebieskiego wszystkich silownikow.
    7. Czarny - masa.
    8. Czerwony - napięcie po bezpiecznik 10A.

    Wszystko byłoby proste gdyby kolory kabli pokrywały się z tym co na instrukcji. Niestety są inne i nie jestem pewny jak mam je podłączyć. Ktoś pomoże?
  • #6
    enterbios
    Level 9  
    Sprawdziłem już wszystko. Przeczytałem z pół forum, ale dalej nie mam dokładnej odpowiedzi. Sterowanie zamkiem odbywa się na jednym przewodzie (zielonym). Jeśli jest podawana na niego masa otwiera/zamyka drzwi. Nie wiem tylko jak dokładnie podpiąć tego ST-2PK żeby wszystko działało. Jak pod zielony kabel podłączę niebieski (od sterownika), to niby działa, ale... Tylko mały guzik. Przykładowo otwiera drzwi, potem po naciśnięciu dużego i znowu małego zamyka.
    Jak podłączę pod zielony przewód do zielonego przewodu sterownika to sytuacja identyczna tylko guziki się zamieniają rolami. Jak to podpiąć żeby obydwa guziki pełniły swoją funkcję?
  • #7
    marcij
    Level 11  
    To co kupiłeś , to kompletna centralka centralnego zamka. Masz dwie opcje wysterowania tego. Musisz znależć sobie schemat fabrycznego centralnego i kable zielony i niebieski z kupionej centralki wlutować w kable zasilające siłownika (białe i brązowe z kupionej centralki wycinasz). Druga opcja , to znalezienie instrukcji montażu alarmu do Twojego samochodu. Będzie tam napisane gdzie i jak wpiąć się w sterowanie centralnym zamkiem. O ile dobrze pamiętam , to sterowanie odbywa się na jednym kablu , zamykanie to podanie masy , a otwieranie to podania masy przez jakiś duży opornik (albo na odwrót). Ale tutaj mogę się mylić , jak znajdziesz instrukcje montażową , to będzie w niej wszystko napisane. Wtedy podpinasz to sterowanie do kabla białego i brązowego z kupionej centralki , druga pare biały/brązowy oraz niebieski i zielony zostawiasz w spokoju.
  • #8
    milejow
    Level 43  
    Kolego marcij nie pisz bzdur jak nie masz pojęcia, białe i brązowe to sygnały wejściowe do centralki a nie generowane przez nią, siłownika fabii nie wysterujesz także w konwencjonalny sposób(zamianą miejscami plusa z minusem). Kolego enterbios kupiłeś zły sterownik, nie wysterujesz nim fabrycznego centrala. Według opisu kabli, jaki zamieściłeś, służy on do bezpośredniego sterowania siłownikami. Jedne wyjście do zastosowania go to zamontować uniwersalnego SLAVE,a w drzwi skody i zasilić go z dokupionej centralki
  • #9
    enterbios
    Level 9  
    A mogę kupić jakiś sterownik którym dam radę wysterować ten fabryczny? Bez tracenia zdalnego otwierania/domykania elek. szyb?
  • #10
    wyga1
    Level 11  
    Sory że się wcinam potrzebny sterownik o zwiększonym zasięgu działania ,taki który sie nie rozstraja za mocno podczas dłuższego użytkowania mamy jakieś pomysły?
  • #11
    milejow
    Level 43  
    Oczywiście, że mamy, patrz mój link wyżej
  • #12
    wyga1
    Level 11  
    Dzięki kol. milejow
    jak możesz to napisz o uczeniu pilotów do tego typa.
  • #13
    wyga1
    Level 11  
    Kupiłem ten sterownik działa dobrze ale zasięg raczej standard piloty wygadają na trwałe