Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprinter 2003, 313 2,2 cdi problem z diagnostyka

macdok 19 May 2010 17:24 8621 5
  • #1
    macdok
    Level 9  
    Witam serdecznie. Posiadam mercedes sprintera jak w temacie. Mój problem polega na tym ze co jakis czas podczas jazdy lub podczas ruszania lub zwalniania, wiec tak naprawde nie mozna naprawde stwierdzic kiedy silnik jakby przygasał czemu towarzyszy metaliczne stukanie po czym pracuje normalnie lub tez gasnie całkiem i widac duzo siwego dymu. Na diagnostyce wychodziło różnie raz błąd na wszystkich wtryskach potem tylko na dwóch potem znowu tylko na jednym potem na comon cos tam przepraszam ale zapomiałem. Mechanik powiedzial ze gdyby nei znal samochodu to by wymienial wtryski tylko tez trudno stwierdzic które o jak juz pisałem po podpieciu do urzadzenia diagnostycznego pokazuje róznie. Silnik na postoju pracuje normalnie, równo bez zadnych hałasów. Podczas jazdy problem pojawia sie nieregularnie raz co jakies pare kilometrów albo moze nie wracac przez 500 km. Mechanik zwrócił uwage na bardzo wysokie cisnienie paliwa (diesla) i jak to on okreslił wysokie skoki cisnienia np. z 500 nas 900 nie wiem niestety jakich jednostek i co to oznacza. ma ogólne pojecie mechaniczne na temat samochodów ale nie jestem fachowcem. Został wymieniony zawór ciśnienia. Podejrzewaja ze komputer moze byc uszkodzony i trzeba go wymienic inny mechanik powiedział ze to wiazka elektryczna która steróje wtryskami bo wtryski sa zalane smołą tak ze ich nie widac. Prosze pomóżcie. OD CZEGO ZACZĄĆ WYMIANE PODZESPOŁÓW ZEBY UNIKNĄĆ STRASZNIE WIELKICH KOSZTÓW
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    Do sprawdzenia wiązka silnika w miejscach gdzie przechodzi z silnika na nadwozie. Są to dwa wsporniki (jeden pod kolektorem ssącym i drugi przy zawieszeniu silnika (na dole) oraz miejsce w którym wiązka wisi nad podłużnicą (blisko obok). Objawy są typowe: gwałtowne przyspieszanie lub hamowanie silnikiem powoduje jego przechylenie i kontakt wiązki z masą pojazdu. W każdym razie niewątpliwie od tego bym zaczął.
  • #3
    macdok
    Level 9  
    Dziękuje jutro sprawdze wszystko o czym napisałeś i opisze jakie były tego wyniki.
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Tylko zrób to rzetelnie - uszkodzenia są czasem ledwie widoczne. Jeżeli jest uszkodzona nylonowa pleciona koszulka - to znak do szczególnej uwagi na to miejsce. Można też kable oczepić od wsporników, podwiesić i na próbę pojeździć. Wiązkę należy również oddalić od miejsca w pobliżu podłużnicy (za poduszką silnika, w kierunku tyłu pojazdu, prawie przed ścianą grodziową). Jeżeli na podłużnicy uszkodzony (wytarty) jest w tym miejscu lakier - to jak wyżej: szczególna uwaga na to miejsce.
  • #5
    macdok
    Level 9  
    Witam serdecznie. Jeszcze raz dzięki za wskazówki. Przyznam szczerze ze dzisiaj tak byłem zarobiony ze nie dałem rady nic sprawdzic, a teraz tym bardziej nie chce robic tego na szybko. Zabieram sie za to jutro od samego rana i napewno sie odezwe. dzieki jeszcze raz i milego weekendu.
  • #6
    macdok
    Level 9  
    Witam serdecznie. Znalazłem optarcie osłony wiązki w dwóch miejscach. Moje pytanie jest następujące czy wystarczy zaizolowac wiązkę i umiescic ją w sposób który będzie jak najmniej sprzyjający ponownemu uszkodzeniu czy tez radzi pan rozciąć osłonę w miejscu obtarcia i dokładne obejrzenie przewodów tam sie znajdujących?? z góry dziekuję za odpowiedź