Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt: podnośnik dla niepełnosprawnych - automatyzacja

toktumi 19 Maj 2010 21:50 3614 6
  • #1 19 Maj 2010 21:50
    toktumi
    Poziom 7  

Witam wszystkich.

Jestem studentem na Wydziale Mechanicznym. Musze zrealizować projekt podnośnika dla osoby niepełnosprawnej z łóżka. Ogółem cała konstrukcje mam już gotową ale utknąłem z automatyzacja. Jest to taka przesuwna platforma z ramieniem ruchomym w płaszczyznie pionowej. Ramie jest podnoszone siłownikiem.

Stwierdziłem że najsensowniejszym napędem dla siłownika podnoszącego ramie jest pompa - zastosowanie siłownika pneumatycznego nie dałoby 100% sprawności (ze względu na to ze powietrze jest ściśliwe) a i sprężarka robi dużo hałasu.

W każdym razie nie wiem czy do połączenia pompy z siłownikiem trzeba zastosować jakieś elementy pośredniczące i nie mam pojęcia jak zrobić sterowanie - pilotem z przewodem lub lepiej bezprzewodowo.

Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś przedstawił mi jakiś schemat co z czym jak i do czego...

0 6
  • #2 19 Maj 2010 22:02
    bestler
    Admin DIY, Automatyka

Kolego, podajesz bardzo mało danych. Przede wszystkim nie ma żadnych zdjęć ani nic. Temat staje się tym samym mało czytelny....

0
  • #4 20 Maj 2010 09:55
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk

Jak chcesz to zrobić w miarę użytkowe to daj siłownik elektryczny (taki jak do bram skrzydłowych)

Dodano po 1 [minuty]:

w miarę proste sterowanie (z przełączaniem kondensatora by uzyskać ruch w drugą stronę)...a i do tego "pewniak" - bez prądu nie zmieni swej długości.

Dodano po 3 [minuty]:

To co na zdjęciu pokazujesz ma pompkę ręczną (hydrauliczną) - przez co jest niezależnym urządzeniem (nie ciągnie za sobą kabla);