Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

JCB Perkins - brak ładowania i wskazania obrotów silnika

20 Maj 2010 00:34 14919 33
  • Poziom 16  
    Nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział, jeśli nie to niech mod przeniesie...

    Sprzęt to ładowarka teleskopowa JCB z 1999r.
    Wcześniej jaki wszystko działało po odpaleniu trzeba było lekko dodać gazu żeby obrotomierz zadziałał i zgasła kontrolka ładowania zgasła więc obrotomierz bierze sygnał z alternatora.
    Kilka dni temu przestało działać ładowanie i obrotomierz. Na zgaszonym silniku po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania nie zapala się ale podczas pracy co jakiś czas mignie.

    Gdzie szukać przyczyny?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    z reguły gdy alternator ma bezpośrednie połączenie z kontrolką i obrotomierzem czyli przewody biegną z alternatora na np deskę- gdy kontrolka się nie świeci na włączonym zapłonie to typowy objaw skończenia szczotek i alternator się nie wzbudza to że mignie czasem na obrotach to tylko potwierdza to że niema szczotek tego typu objaw chodzi o brak kontrolki może być też związany z uszkodzeniem regulatora napięcia bądź przerwą w obwodzie uzwojenia wirnika bądź też uszkodzeniem komutatora demontaż reg. z reguły rozwiewa wątpliwości.
  • Poziom 16  
    Rozebrałem alternator, wszystko wydawało się ok, złożyłem i działa :D
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 14  
    Witam.

    Ten alternator to typowy Ford Transit (stary).

    Pzdr.
  • Poziom 16  
    Perkins Magneti-Marelli
    Type: A127-65

    Przeglądając allegro można stwierdzić, że są bardzo podobne, wg. etykietek ten sam typ. Tylko większość z forda ma wyjście na pompę.
  • Poziom 17  
    Witam, mam taki problem, ponieważ mam zepsuty regulator napięcia od JCB CX3 2002r. i nie mogę nigdzie go dostać. regulator ma również czujnik obrotów silnika.
    JCB Perkins - brak ładowania i wskazania obrotów silnika JCB Perkins - brak ładowania i wskazania obrotów silnika
  • Poziom 17  
    Jak ty to znalazłeś :?: Ja tego 3H szukałem i nie mogłem znaleźć. Wielkie dzięki.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Czy zacisk D+ w tym alternatorze to "klasyczne" wyprowadzenie diod wzbudzenia,
    czy wyjście do sterowania lampką ładowania?
    W moim przypadku mam na D+ 12V na B+ 14V lampka zachowuje się poprawnie.
  • Poziom 39  
    Witam
    D+ to jest wyjście na kontrolkę .
  • Poziom 17  
    Witam ponownie.
    Mam niestety znowu ten sam problem JCB 3CX Super 2002r nie ładuje mi akumulatora. Wcześniej po wymianie regulatora ładowanie wróciło, jednak teraz znowu nie ładuje i kontrolka ładowania cały czas świeci się na czerwono :( Alternator wraz z regulatorem jest sprawny, ponieważ był
    badany u mechanika.
    Postanowiłem sprawdzić, czy kabel przy alternatorze od wzbudzenia po podłączeniu bezpośrednio do plusa wywoła mi zgaśnięcie kontrolki. W tym celu odłączyłem go i podłączyłem do plusa(+12V) niestety wywołało to zwarcie, a kontrolka i tak świeciła. Sprawdziłem na nim napięcie względem masy i wynosi ono ok. 0,2-0,3V. Postanowiłem dojść nawet do kontrolki od ładowania, myślałem że tam będą jakieś diody prostownicze i żaróweczki. Jednak po rozebraniu znalazłem tam same elementy smd wraz z modułem połączony z płytką czterema przewodami do wyświetlania godziny, który u mnie nie działa. W elementach smd na tej płytce są LED-y, rezystory i jeszcze jakieś elementy trzy-nóżko-we pewnie to są tranzystory.
    Niestety schemat jaki znalazłem na forum (chyba jedyny, jaki jest opublikowany w internecie) Jest do starszych roczników, chyba 99, gdzie są zwykłe żarówki.
    Dodam jeszcze, że po przekręceniu stacyjki w pozycję grzanie kontrolka od ładowania gaśnie.

    Prosił bym kogoś o napisanie jak to dokładnie jest w tym modelu z tym prądem wzbudzenia, czy on idzie przez przekaźnik czy inaczej ?
    Proszę też o napisanie, jaki prąd powinien płynąc do świec płomieniowych ?
  • Poziom 39  
    Coś nie pasuje w twojej wypowiedzi.Piszesz że alternator sprawdzony ,a kontrolka świeci .Czy sprawdzałeś ładowanie,czy obrotomierz działa ?.Nie dałeś przypadkiem (jak piszesz )plusa na przewód od orotomierza zamiast od kontrolki?.Alternator jest prosty wbudowie jak przysłowiowy cep.Napięcie świec żarowych jest takie jak podane jest na świecach ,czyli myślę że 12-14V,pomijam spadki napięcia na instalacji.
  • Poziom 17  
    Pisze, że alternator jest raczej sprawny, ponieważ był badany u mechanika, obrotomierz już od dłuższego czasu mi nie działa. z tymi przewodami, to nie jestem teraz pewien czy dobrze są połączone, ale zakładam że są. Chcę się dowiedzieć, gdzie dokładnie prowadzi ten kabel od wzbudzenia.
    Po pierwsze nie chodzi mi o napięcie, a o natężenie płynącego prądu, a po drugie w tym silniku są świece żarowe a nie płomieniowe.
  • Poziom 39  
    Tu nie ma w pewnym słowa znaczeniu przewodu wzbudzenia,Na alternatorze jest zacisk(D+)do kontrolki ładowania ,oraz zacisk (W)do obrotomierza.Napięcie na przewodzie kontrolki ładowania po przez regulator pomaga przy wzbudzeniu alternatora .Lecz nie wszystkie alternatory tak mają.W Twoim alternatorze kontrolka gaśnie w inny sposób (elektronicznie ,tak powiedzmy).Musisz miernikiem zrobic pomiar napięcia,czy masz to ładowanie,czy nie.Co do świec ,to masz grzewcze na każdy cylinder ,nie płomieniową.Jeżeli są podłączone tradycyjnie ,czyli równolegle ,to każda świeca pobiera prąd w przedziale 15-20A.To razy ilość świec ,będziesz wiedział jaki pobierają prąd.
  • Poziom 17  
    Z tym prądem wzbudzenia zmylił mnie użytkownik "robmaz" Jeśli jest to wyprowadzenie do kontrolki, to nie ma znaczenia, czy ładuje czy nie jak nie jest podłączone ? Sprawdzałem miernikiem napięcie po odpaleniu, niestety nic nie idzie w górę. Napięcie po odpaleniu wynosi 12,5 V. Z jakiej racji mam świece grzewcze, a nie płomieniowe, jak jeszcze paliwo do nich specjalnie płynie. Jeszcze dużo o tym czytałem w internecie i wszyscy piszą, że w tym roczniku są płomieniowe.
  • Poziom 39  
    Swieca będzie,a raczej powinna być jedna na kolektorze ssącym,do której jak piszesz doprowadzone jest paliwo.To że nie ładuje ,powodów może być wiele.Uszkodzony regulator ,zawieszone szczotki ,uszkodzone lub wytarte pierścienie ślizgowe,przerwa uzwojenia wirnika ,diody ,stojan ...i.t.p.
  • Poziom 17  
    To żeby ładował, to nie trzeba pod wyjście pod tą kontrolkę nic podłączać ?
    Dodam, że do tego drugiego wyprowadzenia(do obrotomierza) też podłączałem + i - bezpośrednio, żeby kontrolka zgasła, jednak nic się nie działo.
  • Poziom 39  
    Do tego zacisku co jest obrotomierz nie możesz podpinać (+).
    Jedynie do zacisku D+ czyli kontrolki ładowania możesz na próbę podłączyć dodatkową kontrolkę zrobioną z żarówki 2-4watowej .Jeden koniec kontrolki do akumulatora ,drugi do tego właśnie zacisku na alternatorze.Gdy nie zgaśnie to na bank masz coś nie tak z alternatorem .
  • Poziom 17  
    Zrobiłem tak jak napisałeś i alternator ładuje :) i żarówka po odpaleniu zgasła :)
    Więc mam dalej te same pytanie co w pierwszym poście z tego tematu, gdzie biegnie ten kabel od wyprowadzenia D+ z alternatora ?
  • Poziom 14  
    Witam.

    Potrzebny VIN ładowarki. Na razie tak na szybko załączam schemat (nie znam typu ładowarki, a przede wszystkim VIN-u, dlatego schemat może różnić się od oryginału).

    Pozdrawiam Ambroży.

    Schemat w załączniku dla kolegi @lukas12.
    Załączniki:
  • Poziom 39  
    Czy oryginalna kontrolka ładowania jest zrobiona z żarówki.
  • Poziom 17  
    Jak pisałem wyżej, niestety nie jest tak prosto.
    Kontrolka to dioda LED w obudowie SMD. Niestety nie wiem jak to jest dokładnie połączone z akumulatorem.
  • Poziom 14  
    Lukas12 wysłałem schemat. Prześledź na płytce kontrolek jak idzie sygnał z przewodu 407. Oprócz leda przechodzi przez diodę i coś jeszcze. Mam gdzieś zrobiony skan tej płytki, jak jutro znajdę w robocie to wyślę.
  • Poziom 39  
    Czy jak kręcisz rozrusznikiem to kontrolka ładowania przygasa czy gaśnie.
  • Poziom 20  
    Witam

    lukas12 napisał:
    Z tym prądem wzbudzenia zmylił mnie użytkownik "robmaz"


    Wybacz lukas12,że moje pytanie wprowadziło cię w błąd.
  • Poziom 17  
    Spokojnie, z tym prądem wzbudzenia to chyba i tak miałeś rację. :D
  • Poziom 11  
    Witam, kolego lukas12 czy udało Ci się naprawić to JCB ?
    Dziś u znajomego walczyłem z podobnym JCB 3cx 2004r objawy dokładnie jak u kolegi czyli:
    brak ładowania, po odpięciu kabelka 407 od zacisku alternatora D+ i podłączeniu
    żaróweczki 12v 2w pomiędzy +akumulatora a D+ alternator wzbudza się i ładuje 14,2v. Po ponownym odłączeniu żarówki i podłączeniu kabelka 407 następuje zwarcie i alternator przestaje ładować. Ponieważ nie posiadałem schematu poprzestałem na tym. Po przeglądnięciu schematu z załącznika widzę że z D+ połączony jest z licznikiem motogodzin oraz przekaźnikiem pracy silnika. Tak się zastanawiam morze to one dostały zwarcia albo kabelek w wiązce i dlatego alternator nie morze się wzbudzić? Morze ktoś podpowie od czego zacząć poszukiwania.
  • Poziom 17  
    U mnie nie ma przjscia na 407 z konsoli w kabinie do alternatora. Przy alternatorze na 407 mam zwarcie. Po wyjęciu przekaźnika od pracy silnika kontrolka od ładowania powinna zgasnąć. U mnie gaśnie. Ładowanie mam, jak pociągnem przewód z alternatora zewnętrznie pod kontrolki w kabinie.