Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F Isuzu 1.7TD nie świeci kontrolka ładowania.

Jaso_N 20 May 2010 08:13 11490 17
  • #1
    Jaso_N
    Level 10  
    Witam.

    Nowy post dlatego, że nie znalazłem odpowiedzi na pytanie.

    Nie świeci kontrolka ładowania. Kiedy rozłączę wtyczkę 4 pinową świeci, czyli żarówka sprawna. Niedawno padł regulator napięcia i już wtedy nie świeciła po podłączeniu. Po wlutowaniu nowego regulatora, kontrolka dalej nie świeci. Ładowanie jest, mierząc napięcie na akumulatorze, wzrasta ono nawet do 15V ale to może dlatego, że akumulator był słaby. Przekaźnik chyba jest dobry, gdyż słychać jak załącza żarówkę, kiedy odłączę złącze 4 pinowe. Proszę o pomoc, czy mogą być to diody? Chyba nie, bo ładuje?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • Helpful post
    #2
    domellus
    Level 29  
    Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    mariusz362
    Level 12  
    Kolega Motronic ma rację tam jest układ lampki przez przekaźnik i należy ten przekaźnik sprawdzić.Może być uszkodzony.
  • #5
    Jaso_N
    Level 10  
    Już Naprawione oczywiście dwie diody w altku były spalone i dlatego nie swieciło teraz wymieniłem cały mostek i jest ok dz za pomoc
  • #6
    Jaso_N
    Level 10  
    Witam

    Pojawił się problem raz żarówka sie zapala raz nie czy możę to być wina braku masy ???
  • #7
    viper555
    Level 39  
    Motronic wrote:
    Być może jest uszkodzony przekaźnik lampki.


    Tutaj masz odpowiedź, zawsze kiedy pali alternator z przekaźnika wiele nie zostaje.P
  • #8
    Meteo33
    Level 17  
    U mnie też został wymieniony mostek diodowy a lampka po paru dniach znów się nie swieci po przekreceniu zapłonu (raz się swieci, a raz nie). Lampka jest ok, ponieważ gdy się nie zapali po przekręceniu zapłonu załącza się pompa wspomagania kier. Czyli jest sygnal z alternatora, że ładuje. POdejrzewam, że te mostki na rynku są złej jakości i mogly znowu paść bo sam znalazlem pare tematów na forum po wymianie mostka.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Meteo33
    Level 17  
    "usprawni" masz na myśli że za długo grzeją świece?
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    Meteo33
    Level 17  
    Pytanie do Jaso_N. Jak skonczyla sie ta sprawa?
  • #13
    wobek
    Level 10  
    Witam.
    Obstawiałbym uszkodzony styk "N.O." przekaźnika kontrolki ładowania. Aby usprawnić układ ładowania radziłbym wstawić w przycisk impulsowy w układ cewki przekaźnika , który załącza ładowanie akumulatora , czyli po uruchomieniu zimnego samochodu podajesz minus na cewkę nie czekając , aż poda go czujnik temperatury , bo to czasem trwa kilka minut. Wtedy masz podgrzewanie , kiedy chcesz (zimą jest potrzebne) .Pozdrawiam
  • #14
    Jaso_N
    Level 10  
    Witam

    Przepraszam ze tak długo ni pisałem ale praca .. i nie było czasu sie zajać żarówką
    A więc przekaźnik lampki został lekko nadpalony poza tym ktoś już go wymieniał gdyż pisze na nim made in raccija i ma 80 A wyczyściłem styki podgiąłem trochę blaszkę i wszystko działa jak należy. Dzięki wszystkim za pomoc świetne forum świetni fachowcy. Post uważam za zamknięty

    Pozdrawiam
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    Meteo33
    Level 17  
    Mam pytanie do Motronic. NApisałeś, że za długo grzeją świece i to zabija alternator. Ale jaka jest przyczyna? Moduł sterujący czasem podgrzewania? Proszę o jakąś rade bo bylem już u innego elektryka i zaproponował mi tylko ponownie wymianę mostka ewentualnie reg. napięcia NIe chce ponownie naprawiać alternatora i znów za miesiąc mieć to samo.
  • #17
    kmitki
    Level 22  
    Przede wszystkim musisz kupić dobrej jakości mostek i napewno 70A bo są identyczne tylko że są 50Ą i wtedy szybko padają.Co do dogrzewania świec to w isuzu grzeją do czasu aż silnik osiągnie 60stC, ale tylko wtedy gdy auto stoi ale podczas jazdy dogrzewanie się wyłącza.
  • #18
    Meteo33
    Level 17  
    Może zaryzykuje i jeszcze raz wymienię mostek. Tym razem sam postaram się kupić ale wiem, że nie łatwo dostać takie części. U mnie alternator ma 100A z tego co sprawdziłem - silnik Y17DT. Napisałeś, że świece grzeją tylko gdy auto stoi. A jak ruszę na zimnym i zatrzymam się za 5 sekund to ponownie się załączą?