Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 2002r 2.0 Duratec Padające cewki zapłonowe

rustin 24 Maj 2010 13:24 26681 61
  • #31 24 Maj 2010 13:24
    damdam

    Poziom 33  

    Panowie a co to w ogóle jest ta wilgotność ? :)

  • #33 24 Maj 2010 15:03
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Czy to na tym samym szkoleniu mówili o zmniejszeniu przerwy, co o wilgotności mieszanki. Ciekawe, bo mnie uczyli, że mieszanka ma większą oporność niż samo powietrze.

  • #34 24 Maj 2010 15:09
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #35 24 Maj 2010 15:12
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Stań na podłodze polanej benzyną i włóż ręke do kontaktu. Woda mokra, benzyna mokra. Zacznę lać wodę do baku.

    Wyrażenie "wilgotność" jest związane z zawartością wody, której w mieszance nie ma. Pewien wpływ na proces spalania ma wilgotność zassanego powietrza.

  • #36 24 Maj 2010 15:33
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #37 24 Maj 2010 15:55
    ladamaniac
    Poziom 37  

    W rzeczy samej. Przerwę można zmniejszyć, aczkolwiek oryginalna cewka powinna bez problemu wytrzymać energie iskry 20-30 procent większą a prawidłowo wyregulowana instalacja gazowa nie wymaga zmniejszenia przerwy. Pytanie, czy cewki padły z powodu gazu, czy wadliwego sterowania. Zresztą Ford nie zaleca montażu instalacji gazowej do swoich aut.

  • #38 24 Maj 2010 16:01
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #39 24 Maj 2010 17:11
    BIG74
    Poziom 10  

    prawidłowo wyregulowana instalacja wymaga zmniejszenie przerwy. nieprawidłowo wyregulowana wymagałaby zmniejszenie przerwy 2-3 krotnie.

  • #40 24 Maj 2010 18:11
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #41 24 Maj 2010 20:00
    BIG74
    Poziom 10  

    a tutaj proszę całkowite wyjaśnienie tematu szczególnie dla tych którzy uważają że zmniejszenie przerwy to konieczność w celu ukrycia złego montażu. najlepiej wyrazić swoja opinie w stylu gaz to zło i niszczy silnik. ciekawe dlaczego zawsze wypowiadamy się najchętniej na tematy na które nie mamy pojęcia...

    http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=56793

  • #42 25 Maj 2010 07:47
    palala
    Poziom 23  

    Odbiegamy od tematu - przyczyną palenia cewki będzie źle podpięta informacja o impulsach - w xantii w większości przypadków nawet kilkunastu sekund nie wytrzyma cewka, jeżeli podepniesz się pod sterowanie od kompa i tyle w tym temacie



    jaworskiauto napisał:
    no tak nie zaleca,natomiast do instalacji takowej zalecana jest lubryfikacja no i tą przerwe trzeba zmniejszyć, cewka powinna wygenerować większe napięcie, tylko pytanie jak długo? tego nie wiemy. Może to tu tkwi przyczyna



    Zgodnie z Twoim wykresem, zwiększenie generowanego napięcia na cewce wymaga pozostawienia tej samej szczeliny, ewentualnie jej ZWIĘKSZENIE !!

    Biorąc pod uwagę wykres celem zmniejszenia przerwy jest pozostawienie takiego samego napięcia na cewce, czyli świecy ....

    Jak dla mnie, to szkolenie z zakresu instalowania LPG - ja nie wierzę do końca w to co jest napisane - jeden zobaczył na płocie napis pi%^& i do dziś wyjmuje drzazgi z języka ....

    Proponuje zmniejszyć przerwe na świecach w instalacjach dedykowanych do konkretnego modelu silnika - np. CNG lub LPI, ewentualnie zastosować "świece do gazu" - oj, wielce byś się zdziwił.

    Inna sprawa to stosowanie świec jednoelektrodowych zamiast wieloelektrodowych - porażka.

    Na szkoleniu podawali wpływ temperatury mieszanki paliwowo - powietrznej na sprawność i żywotność silnika ??? Szczerze to bardzo wątpie.

    Tak jak to bywa z teorią - niestety mija się z praktyką. Zawsze jak pojawi się klient z gangreną, to wywalam wynalazkowe świece i ma jechać to porządnie ustawić gazownik - reszta mnie nie interesuje - silnik ma prawidłowo pracować na obydwu mieszankach.

    pozdrawiam

    P.S.
    Na szkoleniu mówili, że prawidłowo w zbiorniku Pb powinno być minimum 1/3 zbiornika paliwa celem ochrony pompy przed przegrzaniem ???

  • #43 25 Maj 2010 08:36
    BIG74
    Poziom 10  

    a ta niewiara w to co jest napisane czym jest spowodowana? może po prostu daj argumenty na jej obalenie? co do świec do gazu to nie ma czegos takiego. może być najwyżej świeca dobrana do gazu. co do świec wieloelektrodowych. jaka maja przewaga nad świecami jednoelektrodowymi? jakie są ich zalety? dlaczego uważasz że to porażka? no i najważniejsze. jak zamierzasz zmniejszyć przerwę w świecy wieloelektrodowej? poza tym nie bardzo rozumiem dlaczego swiece 1 elektrodowe to porażka, dlaczego kwestionujesz temperaturę w cylindrze. no i dlaczego uważasz że w zbiorniku paliwa nie powinno być go minimum 1/3 :) o stwierdzeniu klient z gangrena nie wspomnę :) wywalanie "wynalazkowych świec" to nic innego jak nie zastanawianie sie nad tym co one dają tylko działanie na zasadzie nie bo nie. coś jak żona :)

  • #44 25 Maj 2010 13:04
    palala
    Poziom 23  

    BIG74 napisał:
    a ta niewiara w to co jest napisane czym jest spowodowana? może po prostu daj argumenty na jej obalenie? co do świec do gazu to nie ma czegos takiego. może być najwyżej świeca dobrana do gazu. co do świec wieloelektrodowych. jaka maja przewaga nad świecami jednoelektrodowymi? jakie są ich zalety? dlaczego uważasz że to porażka? no i najważniejsze. jak zamierzasz zmniejszyć przerwę w świecy wieloelektrodowej? poza tym nie bardzo rozumiem dlaczego swiece 1 elektrodowe to porażka, dlaczego kwestionujesz temperaturę w cylindrze. no i dlaczego uważasz że w zbiorniku paliwa nie powinno być go minimum 1/3 :) o stwierdzeniu klient z gangrena nie wspomnę :) wywalanie "wynalazkowych świec" to nic innego jak nie zastanawianie sie nad tym co one dają tylko działanie na zasadzie nie bo nie. coś jak żona :)


    Po pierwsze - nie reaguj nerwowo.

    Na spokojnie przeczytaj mój poprzedni post z uwagą i zrozumieniem, następnie popraw swoją wypowiedź - przeczysz niej ewidentnie w tym co napisałem np. na temat ilości paliwa.

    Poszukaj teorii na temat świec, silnika i przeanalizuj na spokojnie, następnie napisz coś racjonalnego (przykład błędnej interpretacji wykresu - ale cóż - skoro zmniejszając szczelinę zwiększa się napięcie na cewce - to niech tak będzie - pozostawiam to bez komentarza).

    W pierwszej kolejności jak przyjedzie samochód z gazem, to sprawdzam czy świece są dedykowane dla tego silnika - jak nie, to je wymieniam na takie jakie być powinny - silnik MUSI działać prawidłowo na obydwu paliwach - tak jak to pisałem wcześniej, dlatego usuwam kłopoty związane na Pb - a z gazem niech walczą gazownicy.

    pozdrawiam

    P.S.
    Sam mam samochód na gaz i świece takie, jakie przewidział producent (trójelektrodowe) i ŻADNYCH problemów z zapłonem i mechaniką silnika.

  • #46 25 Maj 2010 14:18
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Panowie, spokojnie. Wykres ten jest dużym uproszczeniem. Palala - napięcia na cewce nie zmieniasz potencjometrem. Wzrost napięcia zapłonu wymuszony jest warunkami panującymi w cylindrze.
    Na wartość napięcia przebicia mają wpływ: odstęp elektrod,materiał z którego wykonane są elektrody, kształt i biegunowość, temperatura elektrod, ciśnienie i temperatura mieszanki, skład mieszanki, rodzaj paliwa. Dla zainteresowanych polecam zapoznanie sie z prawem Paschena.
    Są świece do gazu. Tekst pochodzi ze strony Iskry Kielce.
    "Świece GAS-SUPER zmienione zostały pod względem konstrukcji. Zmiany te mają na celu likwidację skutków wydłużenia oddziaływania płomienia na izolator i elektrody poprzez optymalne podwyższenie wartości cieplnej. Ograniczono w ten sposób cieplne i elektroerozyjne zużycie elektrod, zwiększając tym samym ich żywotność.

    Zastosowanie gazu utrudnia jonizację w komorze spalania. Przeciwdziałaniem takiej sytuacji jest zmniejszenie szczeliny międzyelektrodowej, eliminujące skłonność do tzw. „gubienia” iskier. Powolny proces spalania gazu w cylindrze wymaga zastosowania świec o wystającym stożku izolatora. Dokonano również rewizji zastosowań i wyeliminowano świece ze schowanym stożkiem. W celu jak najlepszej pracy świecy dokonano analizy „zapasu” wartości cieplnej świec i opracowano tabelę zastosowań, która określa przeznaczenie świec GAS-SUPER do poszczególnych silników."

  • #47 25 Maj 2010 14:27
    BIG74
    Poziom 10  

    hmmm. nie wiem skąd z mojej wypowiedzi wybrałeś stwierdzenie że zmniejszając przerwę zwiększa sie napięcie na cewce? przerwę zmniejsza się właśnie po to żeby obniżyć napięcie układu zapłonowego. więc chyba nie odnosisz sie do mojej wypowiedzi. wiec wytłumaczę jeszcze raz. przerwę zmniejsza sie w LPG i nie po to żeby jak to piszą niektórzy ukryć wady złego montażu ale zmniejsza sie ja dlatego ze układ zapłonowy ma łatwiej z paliwem którego oporność mieszaniny z powietrzem jest większa niż mieszaniny benzyny z powietrzem

  • #48 25 Maj 2010 14:38
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Nie BIG74. To do tekstu palali:

    Cytat:
    Zgodnie z Twoim wykresem, zwiększenie generowanego napięcia na cewce wymaga pozostawienia tej samej szczeliny, ewentualnie jej ZWIĘKSZENIE !!

    Po mojemu zwiększenie przerwy zwiększa napięcie potrzebne do uzyskania wyładowania, a nie odwrotnie.

    Rustin, jesteś tam? Jak cewka?

  • #49 25 Maj 2010 15:05
    palala
    Poziom 23  

    Nareszcie ktoś zareagował prawidłowo :)

    Osobiście spokojnie podchodze do tematu - a że jestem uparty ...

    jaworskiauto - oto cytat jego posta:

    "no tak nie zaleca,natomiast do instalacji takowej zalecana jest lubryfikacja no i tą przerwe trzeba zmniejszyć, cewka powinna wygenerować większe napięcie, tylko pytanie jak długo? tego nie wiemy. Może to tu tkwi przyczyna"

    dlatego się upieram, że zwiększenie przerwy zwiększa napięcie wyładowania (do granic możliwości generowania przez cewkę bez zmiany UCC)

    Inna sprawa, którą nie raz mordowałem, to praca silnika na Pb przy innych świecach - jaka jest każdy widzi.

    Jeszcze raz powtórzę, że prawidłowo wyregulowana instalacja nie potrzebuje takich rzeczy jak świece jednoelektrodowe lub z inną przerwą, przykładem są instalacje CNG i LPI - o czym wspominałem.

    Wracając do tematu - ciekawe skąd gaziarze wezmą impulsy .....

    pozdrawiam

  • #50 25 Maj 2010 15:33
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #51 25 Maj 2010 22:56
    rustin
    Poziom 15  

    żebyś wiedział że oszołomiony :) nic już nie rozumiem :) cewka przyszła orginalna z reklamacji,przerwe z 1,3 zmniejszyłem na 1,0 i jak narazie jest ok zobaczymy z czasem
    tak na chłopski rozum jak się zmieni przerwę na mniejszą to cewka itp dostaje mniej po tyłku?dłużej wytrzyma?bo nie rozumiem już nic
    niektórzy piszą że nie zmienia się przerwy itd ale jaka ma org u siebie?1,0?0,8-0,7? więc może nie trzeba a w fordzie kanion 1,3 :) więc może trzeba dlatego sam nie wiem

  • #52 26 Maj 2010 22:15
    AArti
    Poziom 11  

    Co do świec w silnikach zasilanych lpg - nigdy nie spotkałem się,żeby cokolwiek ruszać z przerwą pomiedzy elektrodami?!
    Gazowałem różne samochody na różnych instalacjacjach w tym też V generacji i powiem,że zawsze świece były takie jakie przewidywał oryginalnie producent i zadnych problemów nie było,więc nie rozumiem skad taki przerost formy nad treścią.
    A może inzynierowie z Prinsa lub Vialle się mylili co do stosowania swiec?!

  • #53 01 Cze 2010 18:21
    rustin
    Poziom 15  

    mam pytanie czy przy mniejszej przerwie samochód może się zrobić słabszy?czy nie ma takiej opcji?

  • #54 24 Lip 2010 00:56
    rustin
    Poziom 15  

    Krew mnie zaleje znowu padła cewka tym razem wytrzymała 5 tys km to już 3.o co chodzi? świece całe żadnych pękniec zakładane 2 komplety,przewody to same dwa org fordowskie jedne jakieś niemieckie.Cewka org padła 2 razy i jakiś zamiennik raz.Bez przesady nie będę co 2 miesiące kupował cewek

    tak patrzę identyczna jak moja http://moto.allegro.pl/item1100945270_cewka_zaplonowa_ford_mondeo_focus_ka_fiesta.html pasowała by?czy cewka może mieć jakieś inne właściwości?inne parametry? czy generuje zawsze taki sam prąd czy co tam. bo muszę kupić jakąś a najlepiej 2 jedna na zapas

  • #55 24 Lip 2010 08:11
    manta
    Poziom 39  

    Jedz do kogoś, kto ma sondę wn. zmierz napięcie na wtórnym, potem prąd kluczowania cewki, kształt sygnału i będziesz miał odpowiedz. Snucie teorii przy braku pomiarów do niczego nie prowadzi.

  • #56 24 Lip 2010 13:15
    rustin
    Poziom 15  

    czyli co do elektromechanika? każdy powinien mieć takie przyrządy?

    Dodano po 4 [godziny] 4 [minuty]:

    Dobrałem się do instalacji żeby sprawdzić co jest podpiete do kabli od cewki.Z cewki wychodzi mi 3 kable ,zielono-niebieski,pomarańczowo-niebieski i pomarańczowo-zielony ( możę to brązowe a nie pomarańczowo) i do kabla zielono-niebieskiego jest wpięty kabel czerwony (od gazu chyba) a do pomarańczowo-zielonego kabel brązowy do tego pomarańczowo niebieskiego chyba nic nie jest wpięte.Coś mi się zdaje że ten czerowony nie powinien być w kablu od cewki? Przez to padają cewki?
    foto jak to wygląda
    Ford Mondeo 2002r 2.0 Duratec Padające cewki zapłonowe

    Uploaded with ImageShack.us

  • #57 27 Lip 2010 09:22
    manta
    Poziom 39  

    Jedz zrób pomiary, bo dalej to tylko gdybanie.

  • #58 30 Lip 2010 00:17
    rustin
    Poziom 15  

    następna padła,super

  • #59 30 Lip 2010 09:53
    emeryt2
    Poziom 42  

    Masz gazownie , ona miesza , odłącz sygnał z cewek na gazownie i pojeżdzij.

  • #60 30 Lip 2010 13:05
    rustin
    Poziom 15  

    plus jest gdzie indziej a sygnał zawsze jest brany z cewki to co mój samochód jest nie przystosowany do gazu? elektryk mówi że gdzieś mase gubi bo na cewce jest 11 a na aku 12,2