Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacją w Mondeo 2003r,przerwa świec?

20 Maj 2010 10:20 2623 20
  • Poziom 15  
    Założyłem do siebie lpg stag 300plus,zavoli s,magic jety i zawór tomasetto. Po założeniu lpg wszystko super nie czuć różnicy w osiągach między lpg a pb spalanie nie za małe i nie za duże w warunkach trasa70%miasto30% 10-11l. Mapy z tego co widziałem pokrywają się a gdzie nie gdzie minimalnie lpg wyżej. Kazałem tak ustawić gaz żeby nie byla uboga dawka aby głowicy nie wypaliło. Średnio co 300km zaświecała się kontrolka check i występował jeden bład uboga mieszanka i coś katalizator ale nie pamietam,więc tak ze 3 razy deliaktnie gaziarz zwiekszał dawkę ale to nic nie dawało aż w koncu powiedział że już większej dawki nie będzie dawał bo mimo takiego błędu jest dość bogata i jest odpowiednia,doświadczenie raczej ma (20lat to robi), czy mimo takiego błedu jak by go nie brać pod uwagę patrzac na osiągi,splanie i mapki dawka nie jest uboga? myślę że dlatego ten błąd się pokazuje że mam u siebie 2 sondy jedna przed katem a druga za i właśnie,katalizatora nie mam tylko strumienicę (wiem że trzeba kat ale narazie tak musi być) czy dlatego może taki błąd pokazywac mimo że tak naprawdę nie jest uboga mieszanka?
    Drugie pytanie i problem,ost jadac zaczął strasznie szarpać na lpg podczas przyśpiesznia w granicach 1000-2500obrotów dojechałem do domu podmieniłem cewkę na starą jakąś miałem i problem ustąpił na 2 dni ( świece nowe motorcrafta,przewody też) i zaczął szarpać ale dużo mniej no i jak zwykle check się zaświecł.Pojechałem do gaziarza i pokazało tym razem dwa błędy ten co zawsze z ubogą dawką i nowy wypadanie zapłonu na 1cylindrze,kazał mi zmniejszyć przerwę na świecach z orginalnej 1,3mm do 1,1mm problem ustąpił ale na mondeoklub polska kazali wrócić do org przerwy że tak ma jeździć bo zmniejszanie przerwy to maskowanie problemów lpg,że jak mniejsza przerwa to mniej gazu trzeba i że głowice,uszczelke itp może wypalić więc po kilku dniach wróciłem do przerwy 1,3 i szarpie ale sporadycznie no i check się zaświecił,jestem pewien że to znowu uboga mieszanka i wypadanie zapłonu.
    I teraz czy to wina układu WN czyli cewki czy coś z lpg? na pb nie ma żadnych szarpań czy coś,pomyślałem że bez sensu jechać do gaziarza dopóki nie będe miał dobrej cewki(tamtą dałem na gwarancję i została uznana) bo będzie coś kombinował a to może nie związane z lpg,mam racje? i co z tym wszystkim zrobić?jaka przerwe na swiecach ustawić?
  • Poziom 29  
    Czasem tak bywa ze przerwe trzeba zmniejszyc własnie tak jak mówił ci gazownik. Pamietam czasy gdzie z przerwą musialem zjechac do 0.8 bo aotko strzelało. Katalizator zalóż pokasuj bledy i wtedy patrz. a poza tym do forda mazdy i fiata najlepiej założyc staga premium.
  • Poziom 15  
    a czy bez kata można ustawić dawkę paliwa tak żeby nie była za uboga?
  • Poziom 15  
    albo założyć emulator sondy?
  • Poziom 20  
    Jak założysz emulator to mieszanka będzie uboga a sterownik silnika i Ty będziesz myślał że jest OK.
    Poza tym to sterownik chyba nie dał by się oszukać i ciągle byś miał czek.
    Spróbuj podpiąć pod sondę diodowy wskaźnik napięcia sondy.
    Jak z nim pojeździsz to zorientujesz się kiedy masz mieszankę ubogą a kiedy bogatą i to pomoże w dobraniu mapy wtrysków.
  • Poziom 15  
    a skad taki miernik wziąc?
  • Moderator Samochody
  • Poziom 15  
    na benzynie jeździłem i się nie zaświecał.
  • Poziom 20  
    Na allegro sprzedają chyba pod nazwą tester sondy lambda.

    Można samemu zrobić. Schemat na stronie:
    http://www.tempra.org/ttt/schematy/tester.pdf

    Oczywiście można jeździć z podłączonym laptopem i drugą osobą do obserwacji ale to jest uciążliwe.
    Ja mam wtrysk Landi samochód Astra 1.8 i też miałem ciągle błąd sondy "regulacja poza zakresem" i przechodzenie w tryb awaryjny. Zrobiłem coś podobnego tylko dwie diody. czerwona- uboga, zielona- bogata mieszanka. Po kilku dniach wiedziałem jak skorygować mapę. Pomogło.
  • Poziom 15  
    jakby mi ktoś takie coś zrobił bo sam to nie dam rady.
  • Poziom 15  
    Ale co mi ten tester da? przecież jak sondy sprawne a wariują przez brak kata to i tak prawdy nie pokaże?
  • Poziom 15  
    byłem na analizatorze tu są fotki http://img15.imageshack.us/gal.php?g=dsc00024od.jpg słabo widać ale jest gość powiedział że dawka uboga napewno nie jest a check się świeci przez brak kata. jeden pomiar to na wolnych obrotach drugi na wyższych czy jakoś tak.
    I co z tego wnioskujesz?może być?
  • Poziom 20  
    Często brak katalizatora powoduje złą pracę sondy regulacyjnej i wówczas jedyne rozwiązanie wstawić kat.
    Analizator spalin pokazuje wyniki dla silnika nieobciążonego i nie wiadomo jak jest podczas jazdy.
    Pomocnym byłby jednoczesny odczyt wskazań sondy lambda silnika i analizatora..
  • Poziom 35  
    rustin napisał:
    na benzynie jeździłem i się nie zaświecał.


    Widać krótko jeździłeś, an tyle krótko że komp nie wykonał "testu pojemności tlenowej katalizatora". Jeżeli by wykonał to czek by się palił. I bez kata palił się będzie.
  • Poziom 15  
    a z tych pomiarów to może być? może i krótko bo musiałem wywalic kat,połamał się w środku i po niecałym tygodniu założyłem lpg
  • Poziom 35  
    No to masz rozwiazanie.
    W kazdym aucie gdzie jest sonda za i przed katem wywalenie kata powoduje swiecenie czeka. I gaz to nie ma nic do rzeczy.
    Wymog posiadania 2 sond, przed i za katem pojawil sie wraz z Euro 4 bodajze ktora to norma naklada koniecznosc wykonywania samodiagnostyki kata.
  • Poziom 15  
    a z analiz spalin wychodzi ze wszystko jest w normie i mieszanka nie jest uboga?
  • Poziom 15  
    czyli widzi jako ubogą ale tak nie jest?i silnik ma prawidłową mieszanke?chodzi mi o to żeby w rzeczywistości nie była uboga żeby głowicy nie wypaliła a nie że sie check świeci