Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p nieregularne obfite wycieki oleju.

20 Maj 2010 16:03 6516 20
  • Poziom 14  
    Witam.
    Mimo iż nie jest to miejsce na ten temat, chciałbym zapytać, ponieważ już kilka tematów różnych od elektryki w tym dziale widziałem, mój mały fiacik ostatnio bardzo mocno pluje olejem (cała maska ochlapana, + silnik) i w dodatku wyciek oleju do sprzęgła ponieważ w połowie drogi zaczął mocno się ślizgać na sprzęgle. Początkowo zacząłem od najprostszych przyczyn typu luźny bagnet, ale niestety okazało się że to nie to. wycieków ze skrzyni nie ma, tylko cały silnik. Niestety nie mogę nawet sprecyzować skąd się ten olej wylewa. Pomoże ktoś ?
  • Poziom 22  
    Jak wygląda uszczelka pod pokrywą klawiatury?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A może najpierw weź takie bardzo skomplikowane narzędzie w łapę, nazywa się - SZMATA i wytrzyj silnik do czysta. Następnie odpal i zlokalizuj miejsce wycieku/chlapania.
  • Poziom 14  
    Bardzo proszę bez sarkazmów. Otóż wyciek nie ma miejsca regularnie, ale raz na jakiś czas, ale za to porządnie. Uszczelka nie wygląda na zniszczoną, przynajmniej tak mi się wydaje, poza tym pokrywa także jest brudna
  • Poziom 16  
    Metoda Błażeja jest najlepsza, ale wymaga cierpliwości i dokładności. Przy wyciekach w hydraulice, gdzie jest mnóstwo elektrozaworów, zaworów etc. to jedyny sposób na lokalizację wycieku. Robie tak jak mój poprzednik, a po wytarciu do sucha, nanoszę "chemię", która barwi olej na fioletowo. To tylko dla pomocy, kiedyś robiło się bez tego. Niekiedy wyciek jest tak niewielki, że plamka pojawi się dopiero po pewnym czasie.
  • Poziom 14  
    Właściwie tak, ale takie coś zdarzyło mi się właściwie trzeci raz. Poza tym olej musi być wyrzucany z dużym ciśnieniem , ponieważ cała komora silnika jest ubrudzona, niekiedy nawet kratki wentylacyjne są ubrudzone. Czy rurka odprowadzająca gazy spod korka wlewu oleju ma duże ciśnienie , ponieważ jest ona przegięta, ale drożna, więc może przez nią wytwarza się takie duże ciśnienie że może gdzieś np korkiem wyrzucać olej
  • Poziom 11  
    Piękne to były czasy 126p – który silnik był suchy i bez wycieków? jakoś nie pamiętam.
    Moja rada, to sprawdź uszczelkę na miarce oleju czy jest we właściwym miejscu i się nie przesuwa na bagnecie co powodowało niewłaściwy stan oleju w misce olejowej, zaworek na korku oleju dociskany sprężyną, filtr siatkowy w odmie pokrywy zaworowej.
    Jeśli wszystko ok, to głowica do góry i uszczelki osłon popychaczy do wymiany i jeszcze jedna rada mniej gazu i wolniej, to przecież zabytek.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    "Raz na jakiś czas wyciek oleju" czy czasem nie jedziesz wtedy w dłuższą trasę i silnik jest mocniej zagrzany?
    Być może olej wycieka z silnika gdy jest mocno zagrzany <wtedy jest bardzo rzadki> w okolice wentylatora i jest rozdmuchiwany, lub wyciek od strony sprzęgła przez simmering i koło zamachowe działa jak pompa odśrodkowa.
  • Poziom 14  
    Nie, właśnie nie ma reguły, trasy nazbyt dalekie nie są, po 15 , 30 km Podejrzewam że będzie to zapchane sitko odmy i ciśnienie wypycha olej korkiem i przy okazji resztą nieszczelności. Jutro ściągnę pokrywę klawiatury i wyczyszczę sitko, zobaczymy czy pomoże.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Bzdura!
    Na tej wysokości nie ma prawa być oleju.
    Sarkazm? A jak ci wytłumaczyć, że zamiast snuć dziwaczne teorie, to należy najpierw silnik wyczyścić i sprawdzić, gdzie się olej pojawi? Ale po co? Lepiej kombinować.
    :luke-z - jakiej cierpliwości i dokładności? Spryskujesz silnik jakimś rozpuszczalnikiem, ścierasz olej szmatą, albo zmywasz pędzlem i tym rozpuszczalnikiem. Całość trwa kwadrans.
  • Poziom 14  
    Powtórzę to co napisałem kilka postów temu. Oleju nie wypluwa regularnie a raz na kilka miesięcy,tygodni, dni, nie ma reguły, tak samo jak nie ma reguły czy daleka trasa, czy kawałek, czy mocno załadowany samochód czy jadę sam. po wyczyszczeniu silnik jest czysty do czasu gdy bryzgnie olejem tak że cała komora jest ochlapana, więc tutaj wyczyszczenie całego silnika i siedzenie przy odpalonym silniku i czekaniu aż bryzgnie olej nie ma największego sensu. Aczkolwiek żeby nie było, że snuję teorie jakieś, wyczyszczę silnik i poczekam ze 2 godziny, być może stanie się cud i znowu bryzgnie na całą komorę i historia zatoczy koło. Po weekendzie się odezwę co i jak z tym silnikiem.
  • Poziom 16  
    Błażej, a jak tłuste są zakamarki to je omijasz? To tak jak posprzątać rynek przy brudnych ulicach. Może faktycznie przytoczyłem do złego przykładu silnika z malucha (prostota).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ludzie to maja problemy... A gdzie ty w silniku malucha masz jakieś niedostępne zakamarki? Ewentualnie trzeba zdjąć prawą osłonę cylindrów i wszystko masz na dłoni.
    :luke - nigdy nie widziałeś pędzla, z pomocą którego można dojść i wyczyścić te twoje zakamarki? Nie wspomnę już o jakimkolwiek czyszczeniu ciśnieniowym. Bo akurat silnik malucha jest tak obwieszony elektryką i elektroniką, że jeśli nie lejesz na aparat, to mu nie zaszkodzi.
  • Poziom 14  
    Wymieniłem uszczelkę pokrywy klawiatury oraz wyczyściłem sitko odmy, czekam na rezultaty.
  • Poziom 16  
    Proponuję przyjrzeć się usczelniaczowi na wale (ten przy kole wychodzącym z silnika. Proponuję również kontrolę czujnika oleju.
  • Poziom 14  
    Na razie zobaczymy czy będzie wszystko ok. Po całym dniu komora sucha, poczekamy zobaczymy.
  • Poziom 17  
    jezdzilem tym samochodzikiem bardzo dlugo,i jesli piszesz ze zaoliwiona masz tarcze sprzegla to tylko przez zaslepke walu moze zostac zaoliwione sprzeglo ,uszkodzeniu ulega ona przy nie umiejetnej wymianie tulejki podparcia walka sprzeglowego ,gdyz ta zaslepka to jest dekielek blaszany wypukly ,ktory po wlozeniu na miejsce nalezy lekko stuknac w srodek przez cos plaskiego zeby przy prostowaniu sie nastapilo rozparcie i uszczelnienie ,ale zdazalo sie ze nastepowalo rozszczelnienie samoistne ,innej mozliwosci zalania sprzegla nie ma gdyz z symeryngu olej rozrzucany jest przez kolo zamachowe i splywa na zewnatrz ,przy zbyt mocnym udezeniu w zaslepke nastepuje przegiecie na druga strone i rowniez utrata szczelnosci
  • Poziom 14  
    Sprzęgło zostało podczas całej historii tylko raz zalane. Niedawno znowu plunął i sprzęgło było suche więc raczej rozszczelnione by było cały czas. Wczoraj wymieniłem tą uszczelkę i wyczyściłem sitko odmy i na razie wszystko gra, komora sucha.
  • Poziom 9  
    podejrzewam że uszczelka pod głowicą i pierścienie na tłokach robią ciśnienie i olej jest wyrzucany pod ciśnienie.
    Czeka Cię remont silnika ale jeśli Cię to pocieszy to nie jest to w tym autku zbyt skomplikowane
    Pozdrawiam

    Moderowany przez Błażej:

    Co za bzdury! Pisanie dla samego pisania.

  • Poziom 14  
    No i komora silnika czysta, aczkolwiek znowu udało mu się ubrudzić sprzęgło olejem po tym jak bieg został źle wrzucony. Potem cały dzień czysto, więc może tak jak kolega stan2300 napisał ,że to może być zaślepka wału, ale na razie problemów jako takich nie dostrzegłem.