Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 2 2005 1.5 dci klimatyzacja.

kortyleski 20 Maj 2010 16:37 6809 13
  • #1 20 Maj 2010 16:37
    kortyleski
    Poziom 41  

    Witam
    poszukuję schematu układu sterowania sprzęgłem klimy. Ewentualnie informacji jak w tym modelu zasilane jest sprzęgło. Dochodzą dwa przewody - pomarańczowy i czarny, Na pomarańczowym pojawia się plus 12V po załączeniu klimy, na czarnym nie ma masy wiec sprzęgło nie klapie. I teraz pytanie czy na czarnym powinna być sztywna masa czy też coś jeszcze nią steruje? Klima manualna.
    Dodam ze po włączeniu klimy wszystko poza sprężarką pracuje prawidłowo, lampka klimy się zapala, wiatrak chłodnicy również zaczyna pracować.

    0 13
  • #2 20 Maj 2010 17:03
    guard10
    Poziom 28  

    Witam z Twojego opisu sprzeglo elektromagnetyczne masa musi byc + podawany po przekazniku .Proste podaj - na czarny po odlaczeniu orginalnego i sprawdz czy pracuje >Milej zabawy

    0
  • #3 20 Maj 2010 18:45
    kortyleski
    Poziom 41  

    No tak, podam masę to ruszy... Tylko jeśli będę pewny że powinna ta masa tam być to poszukam po wiązkach zgnitych złącz, jeśli natomiast ta masa jest jakoś tam sterowana to nie wystarczy podać na krótko a trza znaleźć dlaczego jej nie ma.

    0
  • Pomocny post
    #4 20 Maj 2010 18:48
    milejow
    Poziom 42  

    Ma być czysta masa(łapana z wiązki silnika)
    Megane 2 2005 1.5 dci klimatyzacja.

    2
  • Pomocny post
    #5 20 Maj 2010 18:55
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Odczytaj błedy w silniku i zobacz w wartosciach jakie widzi cisnienie gazu klimy.
    Porównaj je z rzeczywistym cisnieniem na manometrze. Częsta usterka to czyjnik cisnienia. Mialem przypadek że bład w pamieci silnika decydował o uruchomieniu klimy.

    0
  • #6 20 Maj 2010 19:25
    maro765
    Poziom 10  

    Musisz wejść w diagnozę ICM (komputer wtrysku).W tym modelu jeżeli będzie błąd
    nawet zapamiętany , sprężarka klimatyzacji nie załączy się.
    Czyli powiedzmy z jakiegoś powodu uszedł z układu klimatyzacji gaz wtedy kom.
    wtrysku odczytuje z czujnika ciśnienia zbyt niskie ciśnienie i zapamiętuje go.
    Teraz ty dobijasz układ.Czynnik chłodzący jest pod odpowiednim ciśnieniem,
    Ale kom. wtr.ma zapamiętany błąd i nie pozwala na załączenie sprzęgła.
    POZDRAWIAM

    0
  • #7 20 Maj 2010 20:32
    milejow
    Poziom 42  

    maro765 napisał:
    Musisz wejść w diagnozę ICM (komputer wtrysku).W tym modelu jeżeli będzie błąd
    nawet zapamiętany , sprężarka klimatyzacji nie załączy się.
    Czyli powiedzmy z jakiegoś powodu uszedł z układu klimatyzacji gaz wtedy kom.
    wtrysku odczytuje z czujnika ciśnienia zbyt niskie ciśnienie i zapamiętuje go.
    Teraz ty dobijasz układ.Czynnik chłodzący jest pod odpowiednim ciśnieniem,
    Ale kom. wtr.ma zapamiętany błąd i nie pozwala na załączenie sprzęgła.
    POZDRAWIAM

    Stawiam kratę dobrego piwa jeśli się mylę. Wywołuję usterkę, ECU ją rejestruje, usterka wisi w pamięci a klimę odpalam normalnie i działa

    0
  • #8 20 Maj 2010 21:01
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    milejow napisał:
    maro765 napisał:
    Musisz wejść w diagnozę ICM (komputer wtrysku).W tym modelu jeżeli będzie błąd
    nawet zapamiętany , sprężarka klimatyzacji nie załączy się.
    Czyli powiedzmy z jakiegoś powodu uszedł z układu klimatyzacji gaz wtedy kom.
    wtrysku odczytuje z czujnika ciśnienia zbyt niskie ciśnienie i zapamiętuje go.
    Teraz ty dobijasz układ.Czynnik chłodzący jest pod odpowiednim ciśnieniem,
    Ale kom. wtr.ma zapamiętany błąd i nie pozwala na załączenie sprzęgła.
    POZDRAWIAM

    Stawiam kratę dobrego piwa jeśli się mylę. Wywołuję usterkę, ECU ją rejestruje, usterka wisi w pamięci a klimę odpalam normalnie i działa


    oj zdziwił bys sie. i przegral krate piwa:D

    1
  • #9 20 Maj 2010 21:20
    milejow
    Poziom 42  

    W clio k4j-2004 odpiąłem zawór evap-spirala zapalona, odpiąłem lambdę-czek zapalony a klima lata jak by nic się nie stało. Chodzi tylko o meganeII czy jeszcze jakiś model?

    0
  • #10 20 Maj 2010 21:22
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    miałem tak w sceniku 2

    przekopałem całe auto i nic, po wykasowaniu błedów w ecu klima ruszyła

    0
  • #11 20 Maj 2010 23:45
    doktor333
    Poziom 18  

    fuelinyourblood napisał:
    miałem tak w sceniku 2

    przekopałem całe auto i nic, po wykasowaniu błedów w ecu klima ruszyła
    dotyczy usterki w obwodzie sterowania sprężarki

    0
  • #12 21 Maj 2010 11:16
    kortyleski
    Poziom 41  

    Znalazłem zgnity masowy przewód w wiązce, poprawiłem i działa. Nieprawdą jest że zapamiętane błędy powodują niedziałanie klimy, na pracującej klimie odpiąłem czujnik ciśnień, klima stanęła. Podpiąłem na powrót, klima ruszyła. odpięcie sprężarki na pracującej klimie i ponowne podpięcie również nie robi problemów.

    0
  • #13 21 Maj 2010 16:26
    doktor333
    Poziom 18  

    kortyleski napisał:
    Znalazłem zgnity masowy przewód w wiązce, poprawiłem i działa. Nieprawdą jest że zapamiętane błędy powodują niedziałanie klimy, na pracującej klimie odpiąłem czujnik ciśnień, klima stanęła. Podpiąłem na powrót, klima ruszyła. odpięcie sprężarki na pracującej klimie i ponowne podpięcie również nie robi problemów.
    A jednak jest to prawda. Jest taki defekt który powoduje zablokowanie funkcji klimatyzacji-odsyłam do lektury dialogysu(noty diagnostyczne właśnie dla silnika 1.5 po 2005r). Sam miałem takich wozów kilkanaście.

    0
  • #14 29 Maj 2010 20:23
    jurekk55
    Poziom 35  

    doktor333 napisał:
    kortyleski napisał:
    Znalazłem zgnity masowy przewód w wiązce, poprawiłem i działa. Nieprawdą jest że zapamiętane błędy powodują niedziałanie klimy, na pracującej klimie odpiąłem czujnik ciśnień, klima stanęła. Podpiąłem na powrót, klima ruszyła. odpięcie sprężarki na pracującej klimie i ponowne podpięcie również nie robi problemów.
    A jednak jest to prawda. Jest taki defekt który powoduje zablokowanie funkcji klimatyzacji-odsyłam do lektury dialogysu(noty diagnostyczne właśnie dla silnika 1.5 po 2005r). Sam miałem takich wozów kilkanaście.


    Niestety prawda,i warto sprawdzić zanim zmarnuje się kilka godzin:cry:

    0