Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Drżenie kierownicy golf 3 1,9TDI 94' nie ustaje:(

rutek16 20 Maj 2010 23:01 8754 18
  • #1 20 Maj 2010 23:01
    rutek16
    Poziom 11  

    Witam wszystkich mam problem z moim golfikiem już od ok roku drży mi kierownica(lata na boki 0,3 do ok1cm prawo lewo) od 80km/h wzwyż i przy lekkim hamowaniu przy różnych prędkościach, zrobiłem już wszystko co mi przyszło do głowy i mechanikom u których byłem. A do rzeczy, wymieniłem:
    -drążki kierownicze
    -końcówki drążków
    -maglownicę
    -gumy i sworznie na wahaczach
    -przeguby
    -amortyzatory i łożyska amorków
    -łączniki stabilizatorów
    -tarcze hamulcowe i klocki
    -łożysko w prawym kole
    Geometria i zbieżność była robiona 2 razy raz po wymianie amorków 2 raz po wymianie reszty.
    Co najistotniejsze mam 2 komplety kół które nie raz wyważałem i zakładałem jak tyko się da mieszając koła tył na przód itp. Jeden komplet pożyczałem od kumpla sprawdzony, na różnych kompletach kół różnie drży, na jednych mocniej na drugich słabiej, nawet na tych sprawdzonych są drgania tyle że troszkę mniejsze. Posiadam 1 komplet alufelg nawet dałem je do prostowania i dorabiałem pierścienie centrujące a do tego planowałem w specjalistycznym zakładzie płaszczyznę felgi przylegającą do piasty koła, na tych alusach też mi drży ale słabiej. Mam dość tego drżenia nawet to mi się śni po nocach, a że golfika lubię to powiedziałem sobie że dojdę dlaczego drży kiera ale powoli zaczynam w to wątpić i żałować wsadzonej kasy, ludzie pomóżcie, tylko proszę nie piszcie zajedź do mechanika czy jedź na stację diagnostyczną bo już byłem w wielu i nawet sprawdzałem czy był bity,a do tego było sprawdzone komputerowo przekątne samochodu względem kół, przesunięcie kół względem drugich i wychodzi na to że są w granicach 2-5mm czyli tak jak fabryka ustawia, na szarpakach też był i pomiar siły hamowania robiłem także. Pomocy bo mam doła:(

  • #2 20 Maj 2010 23:18
    rossi1
    Poziom 8  

    Może masz bicie na kierownicy lub niedokręcone kolo

  • #3 20 Maj 2010 23:46
    bixmixer
    Poziom 14  

    Sprawdź czy drgania nie przenoszą się przez przeguby ze skrzyni biegów, a tak dokładniej to które przeguby zmieniałeś? te od strony koła czy te od skrzyni też

  • #4 21 Maj 2010 19:37
    rutek16
    Poziom 11  

    "Może masz bicie na kierownicy lub niedokręcone koło"

    Co masz na myśli bicie na kierownicy? A druga rzecz jak mogłem za każdym razem nie dokręcić koła jeżeli zdejmowałem je i zakładałem x razy? Proszę nie piszcie mi o takich banalnych sprawach litości.

    "Sprawdź czy drgania nie przenoszą się przez przeguby ze skrzyni biegów, a tak dokładniej to które przeguby zmieniałeś? te od strony koła czy te od skrzyni też"

    Zmieniłem przeguby zewnętrzne czyli te od koła te wewnętrzne od skrzyni są w dobrym stanie nie mają praktycznie żadnych luzów tak stwierdziłem ja po własnych oględzinach a potem potwierdził to mechanik. A jak mi proponujesz sprawdzić czy drgania nie przenoszą się ze skrzyni biegów?

  • #6 21 Maj 2010 21:09
    rutek16
    Poziom 11  

    Dlaczego sugerujesz że akurat prawa półoś jest skrzywiona ? Da się to jakoś sprawdzić czy to na pewno ona? Czy wymieniać na chybił trafił tak jak do tej pory:/

  • #7 21 Maj 2010 21:44
    T5
    Moderator Samochody

    manta napisał:
    Prawa półoś.
    Masz na myśli ten odważnik na pólosi?A zaglądał ktoś co się dzieje na piaście koła pod tarczą hamulcową ?

  • #8 21 Maj 2010 21:44
    grisz78
    Poziom 10  

    prawa półoś,potwierdzam przedmówce,tak samo miałem w pasacie,wszystko wymienione a dalej drżała kierownica,po wymianie półosi uspokoiło sie ,okazała sie delikatnie skrzywiona

  • #9 21 Maj 2010 22:07
    manta
    Moderator Samochody

    Nie wymieniać, masa wirująca do sprawdzenia,czujnik zegarowy + podstawa magnetyczna i kontrola bicia. Stawiam na mase.

  • #10 21 Maj 2010 23:17
    bixmixer
    Poziom 14  

    Najlepiej wymienić wałek bo już zmęczenie materiału daje znać i frezy na przegubie będą miały luzy. Ja zmieniłem kiedyś przegub na nowy i czasami dostawał takich drgań że aż kierownicą szarpał, czasem lepszy używany kompletny oryginał niż nowe zamienniki. Prawy najczęściej bo długi i czasami nawet potrafi pęknąć.

  • #11 24 Maj 2010 20:21
    rutek16
    Poziom 11  

    Dzięki wszystkim za podpowiedzi dzisiaj zamówiłem czujnik zegarowy i jak za tydzień przyjdzie to sprawdzę półoś i masę, a do tego sprawdzę piasty bo po wypowiedzi użytkownika T5 jakoś tak mi się nasunęło na myśl że właśnie ona może być przygięta (wiadomo jakaś jama na zakręcie i lipa) bo jak delikatnie przyhamowuje to zadrży kiera w granicach 50-60km/h a to przecież tarcza przylega do piasty a później do niej koło.

  • #12 03 Cze 2010 09:50
    rutek16
    Poziom 11  

    Witam wszystkich wczoraj sprawdziłem koła czujnikiem zegarowym bicie boczne. Tzn. przykładałem go do felgi około 5mm od końca obwodu zewnętrznego felgi wszystkie miały bicie do 0,5mm czyli w normie bo granica dopuszczalna jest 1,5mm tarcze też mierzyłem 5mm od obwodu zewnętrznego i wyniosło ono ok 0,12mm jedna i druga więc też w normie.Lecz martwi mnie to że widać gołym okiem że każde koło ma bicie góra dół i to sporo ten koleś co sprawdzał mi fele powiedział że są proste, może to być wina opon? Co do półosi to nie sprawdzałem czujnikiem bo zdjąłem koła podniosłem przód golfika i rozpędzałem auto powoli do ok 160km/h i kiera nie drżała w żadnym zakresie prędkości więc wykluczam półosie.

  • #14 03 Cze 2010 10:10
    balonika3
    Poziom 36  

    Sam sobie odpowiedziałeś. Po zdjęciu kół drżenia nie ma. A teraz zrób taką samą próbę (podniesiony przód) z kołami. Opony do wywalenia.

  • #15 03 Cze 2010 11:46
    pudzianowski
    Poziom 28  

    balonika3 napisał:
    A teraz zrób taką samą próbę (podniesiony przód) z kołami.

    Odradzam robienie takich prób z kołami czy bez nich!

    balonika3 napisał:
    Opony do wywalenia.

    ale :
    rutek16 napisał:

    Co najistotniejsze mam 2 komplety kół które nie raz wyważałem i zakładałem jak tyko się da

  • #16 03 Cze 2010 11:54
    balonika3
    Poziom 36  

    Napisał, że ma wyraźne bicie promieniowe opon. Takie bicie oznacza uszkodzenie opon. Nie podał, czy to bicie jest na obu kompletach. Ale wiem, że taka opona powoduje drgania na kierownicy.

  • #17 03 Cze 2010 12:04
    gromleon
    Poziom 31  

    To najpierw piszę że ów bicie ma na 3 różnych kompletach nawet na pożyczonym a teraz doszukuje się przyczyny w oponach? Poza tym to kolego trzeba jeszcze zmierzyć bicie na feldze. Jeśli wszystko zostało już wymienione to pozostały przeguby wewnętrzne.

  • #18 03 Cze 2010 12:38
    robokop
    Moderator Samochody

    gromleon napisał:
    Jeśli wszystko zostało już wymienione to pozostały przeguby wewnętrzne.
    Mało prawdopodobne. Może mieć 0.5 cm luzu i nie będzie większych sensacji na kierownicy. Albo zgięta długa półoś, albo cały czas do d... koła - mogą dać się bez większego problemu wyważyć, a będą mimośrody.

  • #19 03 Cze 2010 12:57
    gromleon
    Poziom 31  

    robokop napisał:
    gromleon napisał:
    Jeśli wszystko zostało już wymienione to pozostały przeguby wewnętrzne.
    Mało prawdopodobne. Może mieć 0.5 cm luzu i nie będzie większych sensacji na kierownicy. Albo zgięta długa półoś, albo cały czas do d... koła - mogą dać się bez większego problemu wyważyć, a będą mimośrody.

    Mało prawdopodobne lecz realne, u mnie po dłuższej jeździe właśnie takie sensacje były aż samochodem trzęsło na boki a przegub nie wykazywał jakiegoś większego zużycia, ba wymieniłem przegub zewnętrzny bo on miał luz i byłem przekonany że to on takie efekty powoduje.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo